Ik lees zo vaak negatieve verhalen over schoonmoeders, maar waarom hebben de schoonmoeders het altijd gedaan? Zijn er ook mensen die hun schoonmoeder wel leuk vinden maar hun schoonvader bijvoorbeeld niet? (Ik heb het zelf overigens goed getroffen met beide, maar ben benieuwd wat er toch altijd mis is met onze schoonmoeders?)
Hier heeft schoonloeder het echt gedaan! ze valt regelrecht in de categorie extreem.. Schoonvader heeft een goed hart, maar zit flink onder de plak van schoonloeder. Ik zou niets liever willen dan zo'n goede band met mn schoonmoeder als dat vriendlief met mijn moeder heeft.. Helaas, gaat dat er nooit inzitten
Ik vind ook dat er een hoop op schoonmoeders wordt afgegeven. Vaak lees ik dingen waarvan ik denk, daar heeft iemand zelf ook een aandeel in gehad. Ondanks dat wij geen contact meer hebben met mijn schoonouders, door diverse zaken. Kan ik met eerlijkheid zeggen dat het echt niet aan hun alleen heeft gelegen.
Geen contact met schoonmoeder ken haar ook niet.. Vriendlief ziet de vriendin van zn vader als "moeder" en oma van onze kinderen en is echt een top mens! Schoonvader ook eigenlijk.. Vriendlief heeft wel een beetje problemen met mijn vader..
Van alle vier de opa's en oma's is mijn schoonmoeder juist degene waar ik de minste problemen mee heb. Qua karakters botsten mijn schoonvader en ik, maar dat onderkend hebbende, kunnen we prima door één deur. Moet alleen niet een week met hem in één huis zitten! Mijn ouders hebben het minst respect voor mijn keuzes qua opvoeden. Vooral mijn vader, die het dan altijd heeft over vroeger. Maar verder is hij een hele fijne vader en opa. Hij is heel handig en staat altijd voor ons klaar. Mijn moeder is juist degene die het in mijn ogen 'altijd gedaan heeft', om de titel van het topic maar eens te volgen. Ze neemt mij niet serieus en kijkt neer op me als ik dingen anders doe dan zij. Zij is altijd thuisblijfmoeder geweest en het gaat er bij haar gewoon niet in dat ik na het werk geen fut meer heb om nog uitgebreid dingen in het huishouden te doen. En dat laat ze regelmatig weten. Is het niet met woorden, dan wel met blikken. Maar ach, ze weet niet beter, denk ik dan... En je moet het er maar mee doen.
Ja tuurlijk. Maar die extremen die je hier leest, daar gaat een heleboel aan vooraf, voor het uiteindelijk zover komt. En als er eenmaal irritaties en frustraties ontstaan zijn, dan kun je er vergif op innemen, dat beide partijen dingen doen en zeggen, die niet helemaal... uhh... wenselijk zijn, zeg maar... Kwestie van actie-reactie en het is dan in sommige gevallen niet makkelijk te achterhalen waar het mee begonnen is. Vaak zijn beide partijen overtuigd dat zij niks fout hebben gedaan...
Mijn schoonvader is wel oké vind ik Mijn man kan het wel heel goed vinden met mijn ouders. Mijn schoonmoeder is geen verkeerde vrouw, maar soms doet ze uitspraken die ik heeel vervelend vind, beetje steken onder water. En gewoon een heel andere opvatting wat betreft het leven. Strookt soms niet zo samen
Mijn schoonmoeder is erg veranderd nadat ik en man kinderen kregen, totaal geen respect voor mij,mijn gevoelens of de keuzes die wij maken. Ze walst er gewoon overheen. Praten heb ik geprobeerd meerdere keren, heeft niks uitgehaald. Nadat wij kinderen kregen heb ik haar ECHT leren kennen, en ik kan kortom wel een geweer op haar leeg schieten.
ik heb serieus echt de aller aller liefste schoonmoeder van de wereld, zie haar echt als mijn eigen moeder en zou niet zonder haar kunnen. Laat ons altijd in onze waarde, geeft wel een eerlijke mening als je erom vraagt. Kan de topics over schoonloeders etc dan niet echt zelf ervaren, toch heb ik het ooit ook anders ervaren als nu dus kan me voorstellen dat sommige meiden hun ei kwijt willen.
Ik ben echt dolblij met mijn schoonouders, ze zijn echt een 2e vader en moeder voor me, mede omdat mijn moeder 300 km. verderop woont, een stukje ouder is en mijn vader niet meer leeft. Ze nemen niet hun plaats in hoor, dat wil ik hiermee niet zeggen want ze kunnen met geen mogelijkheid tippen aan mijn eigen ouders maar ze staan echt altijd voor ons klaar, op welke manier dan ook en zijn stapelgek met al hun kleinkinderen (4 in totaal). Mijn vriend is ook heel erg dol op mijn moeder moet ik zeggen en hij vindt het altijd nog spijtig dat hij mijn vader nooit heeft mogen kennen. Ik herken dus ook inderdaad nooit iets in de verhalen hier.
Moeder vinden het altijd moeilijk om hun zoon los te laten. Hij gaat van nog een vrouw houden en ze vinden het moeilijk om te delen. Soms klikt het niet met de schoondochter en ja dan is het toch altijd de schoonmoeder die het doet.
Tuurlijk hebben m'n schoonouders hun eigenaardigheden maar wie niet en het hoeven niet m'n beste vrienden te zijn....nou ben ik wel hun makkelijkste schoondochter en daarmee dus ook de meest geliefde, dat merk ik wel Tuurlijk zijn er échte 'schoonloeders' maar lees/hoor zo vaak verhalen wat duidt op een machtstrijd tussen schoonmoeder en schoondochter en daarbij zie ik niet altijd de schoonmoeder als enige 'loeder'
In mijn geval zijn ze qua acties even erg, maar mijn schoonvader zegt het meteen als hem iets dwars zit en mijn schoonmoeder smst mijn man achter mn rug om.
Ik denk dat een hoop vrouwen hier vergeten dat ze zelf ook ooit sm zullen zijn.. Mijn sm is heel lief, we hebben onze strubbelingen gehad maar dat is nu helemaal over gelukkig
Klopt ik hoop ooit wel schoonmoeder te worden, en hebt een perfect voorbeeld van hoe het niet hoort. Word ik wel zo schiet me dan alsjeblieft af!
Haha ja dat is helemaal waar. Hopelijk zullen onze schoonzoons of dochters dan niet zo over ons praten. Hoop toch een leuke te zijn later.