Hebben jullie weleens discussies of ruzie gehad op straat met vreemde mensen??? Ik ben vrij rustig op straat ( niet als ik in de auto zit maar dat is volgens mij een vrouwending hahaha) Maar als er iets gebeurd (vooral iets dat betrekking heeft op mn kinderen) ga ik zeker geen discussie uit de weg. Ik had bijvoorbeeld van de week een hele discussie met een vrouw uit mn buurt. Ik liep met mn dochtertje op de boulevard naast mn huis, en ineens komen er 2 grote herdershonden hard blaffend op mn dochter afgerend. Ik schrok me dood, adreline tot toppunt bereikt. Ik ging al voor mn meisje staan om haar te kunnen beschermen. Komt mevrouwtje op dr dode gemak de hoek om gelopen dus ik roep naar haar of ze die honden bij zich kan houden, dat ze luidblaffend op mn dochter af renden etc. Zegt ze doodleuk, nou dat doen mijn honden niet hoor en ze hebben ook niet geblafd. Nou toen had je de poppen aan het dansen bij mij.:x:x Die honden hebben uiteindelijk ook niks gedaan, gewoon 2 overenthousiaste jonge (grote lompe) beesten die mijn kleine meid reuze interessant vonden. Alleen op dat moment raak je gewoon in paniek. Maar die lakse houding van die vrouw grrrrrrrrrrr :x Ok nu mogen jullie....
Ik heb eigenlijk nooit ruzies/discussies op straat... Kan me in elk geval niet herinneren wanneer dat voor het laatst gebeurd is In jouw geval was ik ook geschrokken en had er ook wel wat van gezegd maar zou niet uit mijn stekker gaan ofzo
Honden MOETEN aangelijnd zijn! Ik kan mij heel erg voorstellen dat je je kapot geschrokken bent, dat zou ik ook zijn en ik zou er zeker iets van zeggen! Ik heb ooit meegemaakt dat ik met mijn 2 kinderen van de super af kwam (baby van 4 weken en 2 jarige) en er jongetjes waterballonnen naar mij gooide vanaf de andere kant van de weg, eentje zo de reiswieg en eentje hard op de bovenarm van mijn peuter (zag helemaal rood) Kookpunt bereikt dus ik spreek die jongens van een jaar of 10 erop aan komt hun moeder buiten zetten met een grote kwek, nou wat ik toen gezegd heb en welke gebaren ik gemaakt heb weet ik niet meer maar het had geen seconde langer moeten duren of ik had een draai om haar oren gegeven!
Ik had laatst een discussie met een man en vrouw op straat. Ze waren allebei op de fiets. Ze stonden midden op de weg, waar andere fietsers en auto's ook overheen moeten uitgebreid te kletsen met elkaar. Er kwamen meerdere auto's aangereden die uit moesten wijken voor die twee. Ze trokken zich er niets van aan. Ik moest er ook langs en heb toen wel gezegd dat ik het erg aso van ze vond. Toen waren ze op hun teentjes getrapt.
Soms ligt aan de situatie. Van de week reed ik op de brommer en kwam er een fietser van rechts en ze wilde eigenlijk door rijden terwijl ik recht door ging. Dus ik moest vol in mijn remmen en dan. Nog het schampere sorry alleen als ik schrik dan kan ik wel zeggen van kan je niet uit je doppen kijken! Dat deed ik dus ook in deze. Vorige keer mijn zoon steekt met zijn fiets voor mij over. Ik er achter aan. De verkeerssituatie was gewoon k.t voor de mensen die in Delft wonen die weten wel wat ik bedoel met de bouw van de spoorzone. Dus hij steekt over en die man ook. Maar de belijning was zo onduidelijk ze dreigde op elkaar te botsen. Werd die man boos op mijn zoon. Mijn antwoord was hij is nog een kind dus jij zit altijd fout tja. Weet wel had gewoon me mond moeten houden. Maar schrok me dus weer kapot. Leuk kinderen naast je op de fiets. Not. haha.
Ja ik kan weleens een discussie hebben...maar liever niet. Het haalt vaak niks uit. TS, herdershonden zou ik ook niet vertrouwen. Raar dat die vrouw zo reageerde. Bah
Ik heb 1 keer 'ruzie' gehad met een vreemde vrouw, toevallig ook over een hond, maar dan die van ons. Ik was bezig bij ons appartement de gezamenlijke tuin bij te houden en onze hond (klein krakkemikkig oud beestje) scharrelde aangelijnd een beetje rond bij me in de buurt. Komt er ineens een vrouw naar me toe en die begint toch te schreeuwen dat ik dat beest bij me moest houden en dat het asociaal was wat ik deed. Dat haar man bang was voor honden en dat hij er nu niet langs durfde, etc. Etc. Dus ik kijk om, best bereid om mijn hond even bij me te houden, maar zie dus nergens een man (je zou toch verwachten dat die dan ergens op een veilige afstand stond te wachten). Maar toen ik tegen haar zei dat mijn hond was aangelijnd en vroeg waar haar man dan was, ging ze echt helemaal door het lint. Toen heb ik verder ook niet meer geantwoord, heb mijn hond bij me geroepen en ben verder gegaan met de tuin. Even ter verduidelijking: onze tuin lag op zeker 25 meter van het voetpad, onze hondenlijn was maar 5 meter lang en de 'bange' man in kwestie was al lang langs gelopen. Bovendien was ik pas 13 toen dit gebeurde en vind het tot op de dag van vandaag schandalig hoe zo'n volwassen vrouw te keer ging tegen een kind.
Meestal zitten die mensen die door het lint gaan niet lekker in hun vel. Ik heb zelf een keer belachelijk gereageerd tegen een meisje bij de AH. Ik was overspannen en dat heeft mij echt doen uitvallen tegen haar. Ik moest ergens wachten terwijl het beleid bij hun is dat je de klant dan door mag laten gaan. Maar ze liet me wachten ( omdat ze druk was met iets anders). Dus ik was wat geprikkeld en zei: je liet me te lang wachten, dat is niet jullie beleid. Toen zei ze dat dat niet waar was en dat het geen beleid is...Dus ze loog tegen me. Toen werd ik te boos. Ik kan nogal dominant over komen. Ik scheld natuurlijk niet maar ik kan heel bazig doen..bijna als een dictator. Thuis heb ik de bedrijfsleider opgebeld om mijn excuses aan te bieden. Het meisje bleek gehuild te hebben. Ik voelde me er rottig over. Maar als je je zelf slecht voelt dan knapt er soms iets
Klopt. Ik was een tijd terug met mijn man en dochter in het zwembad. En ze wilde niet mee naar huis maar we moesten echt gaan. Dus we namen haar mee naar de hokjes en dat was natuurlijk huilen tijdens het aankleden. Hoor ik ineens 3 x achter elkaar uit een hokje langs me 'zoooo... kan dat kutkind haar bek niet even dichthouden...' Nou, ik was al gepikeerd door het gehuil van dochterlief en ik voelde me niet lekker, dus ik ontplofte zowat! En ik ben echt totaal niet agressief maar ik had t kind zo voor dr bek gemept denk ik. Maar toen ik uitviel tegen haar ging ze al haar excuses aanbieden en dat ze niet wist dat het zo'n klein kind was. Pffff! Dat is voor mij de enigste keer dat ik ruzie heb gehad met een vreemd iemand, normaal negeer ik dat soort dingen maar toen ging dat echt niet.
Ja heb dat ook wel eens gehad, we liepen door een steeg met onze jongens. En zij rennen en gillen altijd door steegjes. Toen kwam een man een deur uit met zijn telefoon, en die zei kut kinderen. Wij liepen net langs. Dus ik zei pardon? Toen zei hij het nog een keer. Woest was ik. Vroeg aan hem of ik zijn telefoon achter in zijn strot moest duwen. Toen liep hij snel door. Snap dat het vervelend is als je aan het bellen bent. Maar vraag dan even of ze niet zo willen gillen. Mijn man was ook witheet, maar hield zich in omdat de jongens er bij waren
Nee, ik zou weleens wat assertiever mogen worden. Soms zie ik dingen gebeuren (weet zo even geen voorbeeld) en dan denk ik: waarom zeg ik daar niks van? Dus hier niet herkenbaar maar zou het wel willen. Maar ts, in jouw situatie zou ik ook boos zijn geworden hoor.
Oh jawel hoor. Vaak zat. Wanneer ik bij de Starbucks geweest ben, met m'n zoon, en we beiden met een frappucino lopen. En dan niet 1 met koffie, nee die met vruchtensap. Of ik wel goed bij me hoofd was... Euh, tis net een slushpuppy... Ik zie het punt niet. Kind dat te hard praat in de bus, terwijl ze zelf lopen te bleren in hun telefoon. Of wanneer ze zich bemoeien met het feit dat onze zoon op zijn donder krijgt. "Ah wees niet zo streng, hij doet toch niks?" ... Ook niet kind gerelateerde dingen hoor... Ik kan gewoon me mond niet houden. Hahahaha. Heb een hekel aan mensen die bellen in de bios. Die door je heen proberen te lopen op straat, of je opzij duwen in de winkel of bij de bushalte.
ik had het pas bijna maar me toch netjes ingehouden omdat ik met 3 kleine kids was Heel irritant mannetje in de speeltuin (misschien net op de middelbare misschien nog niet eens es) vond het nodig een grote bek tegen ons te geven toen wij gingen schuilen voor de regen onder het gezamelijke afdakje daar. en zei dat we moesten op flikkeren e.d. ik was woest woest.. ik wou zo graag uit mn dakje gaan, maar heb het niet gedaan omdat dus mijn kids en 2 buur kindjes erbij in de buurt waren Heb ook nog steeds de neiging om als ik hem zie hem een x te volgen naar zn huis en zn moeder eens aan te spreken op zijn associale gedrag tegen mij zag hem pas nog, kwas (helaas) weer met de kids, anders was ik zo op um afgestapt...khep hem wel zijn hele weg in mijn zicht mijn evil eye gegeven whahaha
Hmm, niet veel nee. Heb een keer een herdershond gehad met 2 kleine kindjes die hem echt niet konden houden, dus die hond zat telkens mijn hond in zijn kont te happen! Nou kleine kinderen of niet, heb toen streng gezegd, haal die hond weg van de mijne NU en ga naar huis met dat beest! Laat je ouders zo'n groot beest uitlaten, want dit werkt niet! Toen gauw verder gelopen en een tijdje niet in dat bepaald park geweest. Levensgevaarlijk vind ik dat soort dingen, niet alleen voor andere mensen, maar zo'n hond trekt zulke kinderen gewoon over straat als ie iets interessants ziet! Verder een keer iemand gehad die tegen me zei dat ie blij was dat ik tenminste een eigenaar was die m'n hond aan de lijn had, want z'n zoontje had een hond net achter hem aan gehad die niet tegen een stepje kon. Kan de onze ook niet (geen idee waarom) dus ik sta dan even stil met hem tot dat ding voorbij is of leid m af met een snoepje (aangelijnd he). Oh en we zijn een keer naar huis gevolgd door iemand die beweerde dat mijn man zijn middelvinger had opgestoken naar d'r ergens. Nou we zeiden allebei heel kalm, dat is niet waar, hij deed zijn hand omhoog om dank je wel te zeggen dat je ons erin liet (dat leek zo want ze liet een groot gat vallen en zodra ze zag dat wij erin gingen met onze auto stapte ze ineens op het gaspedaal en knalde bijna tegen ons op!). Overspannen of niet, ik hoef het niet te pikken dat iemand zo uitvalt tegen mijn man. Dus ging er rustig bij staan en zei het telkens heel rustig, u stapte ineens op het gaspedaal en u heeft dat echt verkeerd gezien. Nou binnen 5min was ze weer weg, omdat ze volgens mij niet kreeg wat ze wilde. De groeten hoor! Nummerbord wel opgeschreven met datum en tijd, maar voor de rest niks van aangetrokken.
ikheb nog nooit discussies op straat gehad maar ik moet me heel erg vaak inhouden. Ik kan er niet tegen dat gezonde mensen op gehandicaptenparkings gaan staan, altijd als ik ze zie parkeren of de auto in zie stappen heb ik echtzin om te vragen of ik ze misschien ergens mee kan helpen,..
Ik ben opzichzelf best een rustig persoon en houd mij meestal wel in. Maar er zijn soms dingen waarvan ik iets zeg bijv: - Kindjes die steeds bij de auto langslopen met takken ( waarschuw ze dan voor evt krassen, maar wel op een leuke manier hoor hahahah) zijn dan bijv. soldaatje aan het spelen. - Laatst liepen mijn man en ik samen met onze Milan en hond door het bos, hoorde ik voorbijgelopen mensen zeggen; ik hoop niet dat dat beest hun kind bijt, zo ziet hij er wel uit:x WTF... Mijn man had zoiets van laat ze maar, maar ik kon het niet met rust laten en ben naar die mensen toegelopen met onze hond. Hallo ik wadeer het niet zozeer dat u loopt te oordelen over iets wat u niet kent mevrouw. Ow ehmmmm sorry. Dus heb ze rex ff laten zien ( doet nog geen vlieg kwaad) daarna kwamen ze erop terug. Heb zon pest aan mensen die hardop lopen te oordelen over een ander begh... - Iemand die zelf voorang neemt ( daarmee bedoel ik, dat ik dus bovenop de rem moet staan) dan laat ik ook ff merken er niet van gedient te zijn ff zwaaien Ach zulke dingetjes, nu lijkt het net of ik erg agressief ben, maar echt hoor is niet zo...Maar soms kom je zulke dingen tegen en dan kookt mijn bloed soms
Ja dat klopt hoor,hoe mensen reageren zegt veel over hoe ze zelf zijn.Ik probeer het meestal met humor op te lossen,werkt veel beter. De laatste keer dat ik een discussie op straat had was vlakbij mn huis.Ik woon heel dichtbij het centrum,nu is er een lang stuk trottoir langs een stuk grasveld richting het centrum,er staat duidelijk een bord dat het voor voetgangers is maar omdat het de kortste route naar het centrum is,is het ook druk met fietsers. De meeste fietsers fietsen wel om de voetgangers heen maar er zijn er ook die rakelings langs je heen gaan alsof het HUN territorium is,heb er 1x wat van gezegt,was een jong stel,de man reageerde nog wel rustig maar die vrouw...schelden en tieren toen dacht ik,zo,die heeft echt een probleem met zichzelf.