Wie heeft het perfecte laminaat?

Discussie in 'De lounge' gestart door tantetil, 11 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tantetil

    tantetil Bekend lid

    1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Wij willen nieuw laminaat en ik wil graag laminaat waar je niet meteen alle vlekjes op ziet en dat wel tegen een stootje kan. Wie is er heel tevreden over zijn/haar laminaat of heeft tips?
     
  2. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Haha ons laminaat vlekte gigantische. Eerste paar jaar niet maar toen was het gebeurd. Terwijl het laminaat was dat zwaar gebruik moest kunnen hebben. Destijds werd gezegd dat dit laminaat veel in kantoren werd gelegd. Kwam bij karpet right weg. Verder was het gelukkig wel van goede kwaliteit.

    Boven hadden we laminaat van de Ikea, daar waren wij heel erg over te spreken. Bleef mooi en vlekte niet.

    Nu eiken houten vloer en vlekt helemaal niet. Wil nooit meer wat anders.
     
  3. Liedx

    Liedx Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.887
    403
    83
    Nederland
    Ik zou eens gaan kijken naar PVC. Echt super fijn!
     
  4. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik vind laminaat zó lelijk.

    Pvc, hout, tegels alles beter dan die plastic zooi. Mocht je hout willen maar je budget niet kijk dan eens naar een gelakte vloer van underlayment.
     
  5. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113

    Pvc is plastic:rolleyes:
     
  6. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.607
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dat vind ik dan weer spuug- en spuuglelijk!

    On-topic: hier boven ook laminaat, maar lag er al toen we ons huis betraden 7,5 jaar geleden en heb geen idee waar dat toen ooit gekocht is.
    Wel nog steeds heel tevreden mee, niks geen vlekken of andere ongemakken. Super fijn spul.
     
  7. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Wij hebben boven Lundia laminaat en dan de uitvoering Lenna.

    Super tevreden over! Staat mooi, niet te druk, je ziet er niks op en makkelijk te leggen!
     
  8. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Wij hebben boven ook laminaat van Lundia (Karwei). Heel tevreden over, zie je werkelijk helemaal niets op en lijkt net echt hout door de houtnerf.

    Beneden een eikenhouten vloer, daar zou ik dus zelf nooit meer voor kiezen. Verschrikkelijk. In ons nieuwe huis gaan we voor pvc.
     
  9. mariellevanr

    mariellevanr Niet meer actief

    Kijk ook eens naar Vinyl met een houtlook! Hierop kan van alles vallen en lekken zonder vlekken en/of schade. Super slijtvast.

    Wij hebben het sinds twee jaar op de bovenverdieping en ik zou echt niet meer anders willen.
     
  10. mellanie76

    mellanie76 VIP lid

    5 aug 2016
    17.645
    800
    113
    moeder
    Rotterdam
    Wij hebben laminaat van Luxery Floors en ik moet zeggen .Echt ideaal!! Het is wit met grijs (steigerhout look)en ziet niet elk dingetje en vlekje.
     
  11. tantetil

    tantetil Bekend lid

    1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Nou wij wilden dus keramisch parket. We zijn wat rond wezen kijken en uiteindelijk een prachtige vloer gevonden... Kosten met vloerverwarming 8200,-, zonder vloerverwarming 5800,-. Toen dacht ik nou dan doen we wel zonder vloerverwarming. Maar blijkt dat we dan eerst onze huidige vloer een week van te voren eruit moeten halen. Als ze gaan leggen kunnen we 4 dagen hier niet verder dan het gangetje. Dus niet in de keuken en huiskamer. Met twee kleine kinderen is dat niet te doen. Oh ja en alle meubels moeten in de tuin.... Ik dacht meteen laat maar we doen wel wat duurder laminaat.
     
  12. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Heel tevreden van Quick Step. Geen idee of dat in Nederland bekend is, maar in België ligt dat bij wijze van spreken in elk huis. De Largo ligt hier al jaren. Makkelijk te plaatsen én poetsen, veel complimenten van gekregen, nog geen krassen.
     
  13. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    D
    Idd!! Je ziet er niks op. Die van ons is grijzig..
     
  14. mamabeertje

    mamabeertje Fanatiek lid

    9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Volgens mij hebben wij laminaat van de Leen Bakker. Niet eens heel duur, maar het ziet er nog mooi uit(3,5 jaar en 2 kinderen verder)
     
  15. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Wij hebben laminaat wat iets duurder was de m2 maar wel bij een outlet hier in de buurt (super veel keuze en topkwaliteit) is in Noord Brabant.
    9mm dik en kantoor kwaliteit zacht grijs met rondom van groef en houtstructuur.
    Is net een houten vloer en je ziet er niets op.
     
  16. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Wij hebben Ikea. Na 3 jaar zit het beneden onder de krassen, missen er hoekjes en is de bovenlaag op sommige plekken versleten. Boven is het nog wel netjes.

    Ik zou liever pvc hebben. Op vakantie hadden ze dat ook en het zag er erg netjes uit. Dat zou ik doen op de drukke plekken en boven goedkoper spul gebruiken.
     
  17. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Wij willen zo graag weer terug naar pvc, maar ja eerst even sparen. We hebben nu (duurder) laminaat van Roobol, maar wat een zooi is dat. Je laat een keer een glas drinken vallen en hup het kreng staat bol. Echt nooit meer.
     
  18. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    ik zou kijken naar de dikkere soorten (vanaf 8 mm ofzo), vind zelf die kingsize erg mooi! van die mooie brede planken :)

    wat wij nu in huis hebben is waaibomenlaminaat :rolleyes:, geen idee waar het vandaan komt want vorige eigenaar heeft het erin gelegd....het kraakt en piept en komen uit zichzelf gaten in, tis echt vreselijk...

    voor ons nieuwe huis wil ik het liefst vloerverwarming met keramisch parket of eventueel pvc erop. of mocht vloerverwarming niet mogelijk zijn (financieel, al kan ik het me niet helemaal voorstellen, je weet nooit ;)) dan kies ik ws voor zo'n kingsize laminaat :)
     
  19. LoveXx

    LoveXx Fanatiek lid

    15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Boven hebben wij laminaat van VT wonen. Kleur grafiet. Erg blij mee! Ziet er altijd netjes uit.

    Beneden hebben wij antraciete plavuizen. Super mooi, maar je ziet er álles op!!
    In ons nieuwe huis gaan we waarschijnlijk voor pvc.
     
  20. MotherPrincess

    MotherPrincess Actief lid

    19 okt 2014
    274
    165
    43
    Wij hebben laminaat van Laminaat Paleis. Super goede adviezen gekregen, niet te duur en we zijn er zeer tevreden mee. Leuke mensen ook :thumup:
     

Deel Deze Pagina