Volgend jaar wonen we op een boerderij met plaats voor een groenten en fruit tuin. Er staan al 2 fruitbomen (peer en appel) maar we willen graag bessen enzo gaan planten. Ook willen we allerlei soorten groenten gaan verbouwen en op die manier wat gezonder leven (we weten immers waar het vandaan komt ,en er is een bodemanalyse gemaakt, dus geen giftige stoffen) Wie heeft er ook een groententuintje en wat verbouwen jullie?
Wij hebben appels, peren, aardbeien, paprika's, tomaten en komkommers. Ik vind er niet veel aan, maar vriendlief vind het wel leuk om in de tuin te rommelen, dus die verzorgt het allemaal. Moet wel zeggen dat ik het erg lekker vind om op te eten .
Ik heb het zelf niet, maar het lijkt me wel leuk en natuurlijk lekker! Op een boerderij wonen lijkt me trouwens ook fantastisch groetjes Setje
Mij ook, het enige nadeel is dat we nog verder van onze familie gaan wonen (ons nieuwe huis ligt in de Ardennen) maar voor de rest.. We gaan ook een kleine "kinderboerderij" maken met oa een melkgeit (lekker, geitenmelk!) dwerggeitjes, kippen (voor de eieren en vlees) en een varken om op te fokken en dan later te slachten. Op die manier weet ik zeker dat het vlees dat we eten van een dier komt dat een goed leven gehad heeft. Helaas zit er niet zoveel land bij dat we koeien kunnen houden, anders hadden we dat ook gedaan.
Wij hebben appel-peren en kersenbomen, kiwi, frambozen, aalbessen, hazelnoten en op de moestuin hadden we bonen en wortel en paprika en nu nog spruitjes en pompoenen.
Het lijkt mij echt super om op een boerderij te wonen en ook nog je eigen groenten vebouwen. Fantastisch gewoon. je kunt echt best veel verbouwen, aardapelen, uien, bonen, bietjes, wortels, prei, bloemkool, boerenkool enz enz ik doe het zelf niet maar heb wel een hele lieve buurman die een eigen volkstuin heeft en wij krijgen heel vaak verse groenten van hem..
Kiwi, wil dat een beetje groeien in ons klimaat? Ik dacht dat je daar wat tropische temperaturen voor nodig had. Ik zag ook dat er meloenzaden verkocht worden, moet dat in een kas (krijgen we ook) of kan dat ook in de buitenlucht zeg maar?
Ik heb ook een moestuin. Samen met mijn pa. We hebben er aardappelen, stamslabonen, stoksnijbonen, uien, tomaten, wortelen, kroten (rode bieten)krulsla, eikebladsla en nog meer dingen. Courgette doen het ook heel goed.
leuk die tips! wij gaan binnenkort verhuizen en ondanks dat we geen megatuin hebben wil ik ook een moestuintje aanleggen!
Kiwi heeft het nog niet gedaan maar ik ken iemand die heeft elk jaar enorme kiwi's. Meloenen zou ik in een kas doen, watermeloenen zijn hier allemaal dood gegaan. Ooh ja, courgette en tomaat doen het hier ook goed en een kruidentuintje ook.