andere advocaat

Discussie in 'De lounge' gestart door Que, 25 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Que

Que Niet meer actief

Ik wil naar een andere advocaat omdat ik totaal niet tevreden ben met zijn werkwijze.

Hij adviseerd mij niet hij heeft me geen tips of adviezen. Het enige wat hij zegt hier een mail van de tegenpartij (om ze zo maar te noemen) graag uw visie hierop. En denkt ik het belang van het kind. Maar dat snapt mijn reet ook nog wel.

Nu wil ik dus gaan overstappen naar een andere advocaat. Ik heb contact gehad met het juridisch loket voor een aantal, maar moet eerst mijn oude advocaat op de hoogte gaan stellen.

Hoe kan ik dit het beste doen? Per mail, per telefoon of in een gesprek op kantoor?

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik zou een kort en bondig mailtje sturen waarin ik de samenwerking beeindig. Ik zou daar geen uitleg bij geven denk ik maar het echt zakelijk houden.
    Niet vergeten je dossier op te vragen!

3. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Mee eens. Kort mailtje, verzoek om dossier over te dragen en klaar. Als je echt totaal niet tevreden bent en zéker wilt overstappen, heeft een telefoongesprek of een gesprek op kantoor niet veel zin. Dat zou alleen zin hebben als je nog wel met deze advocaat verder wil, en de samenwerking wilt verbeteren.Vergeet niet: JIJ bent de opdrachtgever. Je bent niets aan deze advocaat verschuldigd, hoe superieur hij/zij zich ook opstelt.

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Heeft dit de maken met het voorval van je ex met jullie mannetje? Heeft hij het niet "goed" opgepakt?

Verder ben ik het met de andere eens, zou het alleen niet via de mail doen maar per aangetekende brief.

5. MichMar

MichMar Niet meer actief

Toen mijn man overstapte van advocaat omdat ik het niet met de werkwijze eens was van die kwakzalver hebben we de nieuwe advocaat ingelicht over het hoe en wat, en zij heeft de dossiers bij de oude advocaat opgevraagd en medegedeeld op schrift dat zij onze belangen jegens de exvrouw van mijn man zou gaan behartigen.
    Dus volgens mij ben je echt niets verplicht hoor, behalve eventuele betalingen die uiteraard nog verricht moeten worden...

6. Que

Que Niet meer actief

Ik heb inmiddels contact gehad met een andere advocaat ik vertelde hoe en wat. Ze vroeg mij welke advo ik nu heb. dus ik de naam verteld. ze zei och meid hou maar op. Wat is er inmiddels geregeld in die 6 maanden... Niks... pff zei ze. Ik heb morgen ruimte voor een gesprek van 2 uur neem zoveel mogelijk mee. Ik ga kijken wat we kunnen doen en hoe snel het opgelost kan worden!

Ben dus heel erg benieuwd wat er gaat gebeuren. Reageer vanavond even verder want kleine man is aan t draken.

7. MarjanDS

MarjanDS Actief lid

28 nov 2011
    442
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn op een gegeven moment ook van advocaat gewisseld.
    Zij heeft toen de opzegging naar de 'oude' advocaat gedaan.
    We hebben nog wel contact met hem gehad en netjes aangegeven dat zijn dienstverlening niet helemaal aan onze verwachtingen voldeed. Geen enkel probleem.

Hij heeft de dossiers supersnel overgedragen en alles in orde.
    Ze zijn het vast ook wel gewend :)

8. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    En hoe ging het bij de nieuwe advocaat que?

9. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    oh jeetje dus ze hoort er meer klachten over? balen zeg.. hoe is het gesprek gegaan met de nieuwe advocaat?
    hoop stukken beter!

10. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Hoop dat je meer vertrouwen krijgt in je nieuwe advocaat! En slecht eigenlijk dat het dus bekend is dat je 'oude' advocaat zo weinig onderneemt voor zijn klanten. Ik bedoel hiermee dat je dus niet de enige bent die niet tevreden is over die advocaat!

11. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Je kunt gewoon een klacht indienen, bijvoorbeeld bij de Geschillencommissie voor de advocatuur, of lokaal bij de deken. Als het gegrond is, wordt er actie ondernomen. Ik denk echter dat de meeste mensen dat niet doen (kost ook weer tijd en energie) en alleen switchen naar een ander.

12. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik denk dat een nieuwe advocaat dat al snel zegt ivm klantenbinding;) (of is dat mijn achterdochtige mind) ik zou zelf niet heel snel een klacht indienen. heb je dat gedonder ook nog (tenzij er echt sprake is van nalatigheid of grove fouten)

Wat ik mij wel afvroeg que bij het lezen van je post, heb je wel advies gevraagd? dus als je zo'n brief kreeg heb je toen gebeld om te vragen wat zijn advies in dezen was?
    Want ik denk dat het wel verstandig is ook zelf achter de dingen aan te gaan. Ook bij je nieuwe advocaat

13. Que

Que Niet meer actief

Heb een goed gesprek gehad van ruim 1,5 uur. Ze gaat het dossier opvragen en de advo van mijn ex een mail sturen dat ze het dossier overneemt en graag even uitstel heeft om het dossier te kunnen inlezen.

Heb ook eindelijk een ouderschapsplan ontvangen zodat ik dat kan invullen.

Alleen gaat ze uitzoeken bij mijn andere advo heb ik een toevoeging houd in 1x een eigen bijdrage betalen. Nu schijnt het zo te zijn dat dat helemaal niet klopt en ik dus alle advocaat kosten moet gaan terug betalen. Dit zou er uiteindelijk bij de rechtzaak uitgekomen zijn.....:x

Deel Deze Pagina