Beste meiden, Ten eerste wil ik even zeggen dat ik me realiseer dat dit topic waarschijnlijk niet binnen 'zwanger worden' hoort, maar ik heb het ook al geprobeerd bij 'temperatuurkaartjes' en daar kreeg ik zo weinig reacties, dat ik het toch hier effe wil proberen. Het zit zo: Inmiddels zit ik alweer op cd19..Op cd13 's ochtend's een slijmprop gehad..Daarna alleen nog maar waterige (en veelvuldige) afscheiding..Op cd15 én cd16 had ik positieve ovutesten..Alleen mijn temp is NOG STEEDS NIET omhoog.. Kan dit wel?? Ik weet dat je temp stijgt onder invloed van progesteron, dat vrijkomt wanneer je ei gesprongen is..maar kan het wel dat het zo lang duurt??!! Weet iemand dit? Of heeft iemand ervaring?? Alvast bedankt! Liefs, Anna
Het kan best even duren voor je temp stijgt. Je had op dag 15 en 16 positieve ovutesten, dus op dag 17 of 18 je ovulatie dus dan zal je temp de komende dagen vast gaan stijgen. Het progesterongehalte loopt in een boogje op, dus eerst weinig, later heel veel.
ben ook benieuwd hoe je temp. misschien morgen is. zou denk ik best wel kunnen dat het bij jouw allemaal ietsje langzamer gaat als overal beschreven staat. SUCCES
Thanx Dopey.. Da's alweer een behoorlijke geruststelling..Ben nu voor de 2e maand bezig met tempen (en dus nog een beetje onzeker hierin..), en vorige maand was ik zwaar verkouden, dus schommelde mijn temp nogal behoorlijk..Toen leek het alsof de temp steeg op de 2e dag na de posi ovutest..Maar dat kan dus verschillen.. Liefs, Anna
LFN..ja, daar ben ik ook hartstikke benieuwd naar!! Ennuhh..ach ja..het zou niet de eerste keer zijn dat ik uitzondering op de regel ben ..haha.. Liefs, Anna
Heej dames, Nou..Mijn temp is nog steeds niet echt hoog..Inmiddels is de laatste posi ovutest alweer 4 dgn geleden..Zit inmiddels alweer op cd20.. Van cd14 tot cd17 was mijn temp 36.6 (op cd15 + cd 16 posi ovutest gehad..)..Op cd18 gezakt tot 36.4, gisteren (cd19) 36.5 en vandaag weer 36.6.. Ik kan er dus nog steeds niets uithalen.. Of zou het kunnen dat ik toch op cd18 m'n ei heb gehad en dat m'n temp nu heeeel langzaam stijgt?? Of denken jullie dat ik gewoon 2 valse ovutesten gehad heb en m'n ei nog helemaal niet gehad heb.. Pfff..verwarrend dit... Liefs, Anna
Hoi, tuurlijk kan het nog beide kanten op, dat weet je dan over 2 weken... Maar ik zou ervan uit gaan dat dat waarschijnlijk toch idd. je Ei was op CD 18, zeker als je morgen weer een temp. van 36.6 of misschien wel nog hoger hebt. Vals ++ testen, kan het ook geweest zijn, maar hopelijk heb je goed geklust, en blijft je temp. nu ietsje hoger. Is het trouwens je eerste cyclus dat je dit doet?
Heej.. Nee, dit is de tweede cyclus dat ik temp, maar in de eerste tempcyclus ben ik behoorlijk flink verkouden geweest t/m cd18..M'n temp schommelde daardoor nogal en was ook voor m'n ei behoorlijk aan de hoge kant..Maar inderdaad..ben nog een beetje onzeker wbt het tempen..Vooral in combinatie met ovutesten..en eigenlijk doe je dat dan weer juist om meer duidelijkheid te krijgen..haha.. En goed geklust hebben we zeker.. 't is inderdaad maar weer afwachten..M'n NOD is 1 september, dus dat duurt gelukkig niet meer zo heel lang.. Ben wel weer benieuwd wat m'n temp morgen doet.. Bedankt voor je reactie trouwens! Liefs, Anna
Hoi, Dat heb ik idd. ook gemerkt, de ene cyclus dat ik met mijn gezondheid een beetje aan het kwakkelen was, was idd. het temp. kaartje niet helemaal duidelijk. Moet zelf ook wel eerlijk toegeven hoor, dat ik nu 3 maanden met temp. bezig ben, en 4 maanden met OV testjes, maar vind het toch ook nog altijd moeilijk mijn EI te vinden. Succes, en laat het even weten begin september... XXX
In principe zijn ovulatietesten betrouwbaarder dan tempen. Je temperatuur kan al afwijken als je slecht of veel te kort geslapen hebt, als het warm/koud is, als je niet op hetzelfde tijdstip temperatuurt, ziekte, enz. Ik heb nooit hoeven tempen in al die jaren dat we bezig zijn, omdat de gyn daar geen vertrouwen in heeft. Ik zou dus van je testen uitgaan. Succes!
Heej jippie, Ik beschouw jou eigenlijk een beetje als de expert hier..(en dat is goed bedoeld!! ) dus jouw antwoord stelt me behoorlijk gerust.. Dus dan ga ik inderdaad maar uit van mijn ovutesten en niet van mijn temp.. Maar ik dacht juist, dat als je naar de huisarts gaat (na ongeveer een jaar), dat 'ie dan graag temeratuurlijsten wil zien.. Met die gedachte in m'n achterhoofd ben ik eigenlijk met temperaturen begonnen.. Liefs, Anna
Lief dat je me als expert beschouwt. Helaas heb ik de kennis opgedaan tijdens onze jaren in de mm, sinds januari zitten we opnieuw in het ICSI-traject. Vraag maar raak, hoor! Je mag me ook altijd een persoonlijk berichtje sturen. Sommige artsen willen inderdaad temperatuurlijsten zien. Dus het is op zich wel goed dat je ermee bent begonnen. Dan kun je het altijd laten zien als er wel naar gevraagd wordt. Maar er zijn ook veel artsen die tempen onbetrouwbaar vinden. Zij gaan van bloedonderzoeken, echo's of ovulatietesten uit. Ovulatietesten worden vaak gebruikt voor IUI-behandelingen, waarbij de inseminatie nauwkeurig moet worden gepland met je eisprong. Succes en ik hoop dat je rond 1 september niet ongi wordt!
ik moet zeggen, dat ik zowel temp. als ov. testjes niet altijd even goed begrijp hoor. Afgelopen cyclus teste ik 3 weken voor ik uiteindelijk ongesteld werd, 3 dagen +, toen 2 dagen -, en uiteindelijk weer ++. Vind het aan de hand van temp. en OV testjes dus nog altijd gokken wanneer mijn EI is, en zeker nadat ik bij de dokter was en hij aan de hand van mijn temp.lijstjes, maar in een maand een EI vermoede. Nou ja, heb de komende weken afspraken staan, om uit ze vinden wat er niet goed loopt bij mij...en tot die tijd, doe ik wel gewoon verder met tempen en OV. testjes.
hmm..lees zojuist de hele Topic nog eens even terug... En de cyclus dat ik niet helemaal lekker was, mijn temp. dus niet helemaal duidelijk was, waren ook de OV testjes zo raar. Zou dat allemaal samen kunnen hangen?
ja...'t blijft lastig ja..Mijn temp is vandaag weer 36.5.. weer 1/10 gezakt..We blijven maar gewoon aan de klus en hopen op 't beste.. Jippie..ik heb natuurlijk geen idee van wat die trajecten allemaal inhouden, maar 't lijkt me in ieder geval wel erg zwaar..Ik heb respect voor hoe jij de meiden hier op 't forum altijd probeert te helpen..Jij weet namelijk overal wel iets vanaf..Ik vind 't ook knap dat je zo positief blijft! Daar neem ik echt m'n petje voor af!! Ik hoop natuurlijk dat de behandelingen snel hun vruchten mogen afwerpen.. LFN..Ik heb echt geen idee of dat kan..Ik ben wel beniewd naar wat de gyn ervan zegt eind september..vind je het zelf ook spannend? Liefs, Anna
Anna Lief van je dat je dat zegt. Het zijn zeker zware jaren geweest, hopelijk gaat het bij jullie snel lukken! LFN Ik denk dat het bij jou wel een goed idee is als al je hormoonwaardes eens gecheckt worden. Daar kun je al een hele hoop uit halen. Wanneer heb je de eerste afspraak?
Nou eigenlijk heb ik volgende maand pas mijn afspraken, Maar zou het zelf erg fijn vinden als er deze cyclus nog gekeken wordt. En aangezien ik in Duitsland woon, en makkelijker naar een andere gyn. kan gaan als in NL, heb ik komende donderdag al een afspraak, bij een ander. Hopelijk wil deze me al helpen, anders ga ik in September gewoon nog eens naar de volgende. Vind het idd. allemaal erg spannend, en wil daarom dus ook niet zo lang wachten. Donderdag is dag 21. van mijn cyclus, geloof dus ook precies de dag waarop ze voor progesteron kunnen prikken... Hopelijk komt er dan wat duidelijkheid... Liefs, en fijn weekend allebei... XXX
Progesteron moet 5-7 dagen na je eisprong worden geprikt. Alle andere hormoonwaardes worden op cyclusdag 3 nagekeken.
H! Jippie... Ow, ok dan, bedankt voor de info. We zullen wel zien wat ik donderdag te horen krijg. XXX