Buik is gestopt met groeien, wat betekend dit?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Troeltje, Jun 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Troeltje

Troeltje VIP lid

Oct 28, 2007
    10,662
    0
    0
    Ik maak mij zorgen wie heeft dit nog meer meegemaakt en wat is er gebeurd?

Ik ben nu 37+1 dagen zwanger.
    Afgelopen dinsdag was ik bij de gyn en daar hebben ze (zoals bij elk bezoek) mijn buik opgemeten. Deze was 33 cm van bovenkant tot schaambeen. Toen ik vorige week bij de gyn was was mijn buik ook 33 cm en die week ervoor bij de verloskundige ook 33 cm, dit betekend dus dat mijn buik al 2 weken niet meer groeit. Ik gaf dit aan (wat ik opzich al een beetje raar vond dat ik dit moest opmerken en de leerling, in dit geval, dat niet deed) en na overleg met de gyn moet ik a.s. maandag terug komen voor een groei echo omdat de baby ook wat klein aan voelt.

Maar toen ik thuis was ben ik toch mijn kaart even gaan bekijken en zag dat ik 2 weken voor de laatste keer bij de verloskundige (dus 4 weken geleden) een buik van 34 cm had en 2 weken daarvoor (dus 6 weken geleden) 32 cm! Wat in mijn ogen dus inhoudt dat mijn buik in 6 weken maar 1 cm gegroeit is!

Aan de ene kant wil ik geen paniek zaaien bij mezelf maar van de andere kant voel ik me er toch niet echt gerust op... Hebben meer meiden dit meegemaakt en wat was er aan de hand? Jullie zouden me erg helpen door te antwoorden!

Liefs sassa

2. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    komt door het indalen! dan lijkt het alsof je buik niet groeit, maar dat is dus een vertekend beeld.

3. Puck70

Puck70 Bekend lid

Jan 6, 2008
    759
    0
    0
    Maar groeit je kindje nog? Mijn buik lijkt ook niet meer te groeien (heb hem nog nooit opgemeten), maar ons kindje groeit goed, ik krijg elke twee weken een echo ivm een kleine groeiachterstand door te hoge bloeddruk.
    De omvang van je buik zegt dus blijkbaar niet zoveel over de grootte van je kindje.

4. Troeltje

Troeltje VIP lid

Oct 28, 2007
    10,662
    0
    0
    Nou daar krijg ik maandag een echo voor om te kijken hoe het met de groei van het kindje is! Dat weet ik dus nog niet...

5. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

Oct 12, 2007
    1,460
    0
    0
    Ik heb dat ook een tijdje gehad. De vk zei dat ze zichzelf niet al te serieus nemen met die metingen. Kan ook zijn dat de baby aan het indalen is en dan komt hij dus lager te zitten. Tegen mij zeiden ze dat hij groot voelde, maar hij was gewoon 3300 gram, das gewoon.

Dat hij klein aanvoelt en dat ze daarom een echo maken is prima natuurlijk, dan heb je zekerheid. Maar op basis van die meetlint zou ik me er niet druk om maken hoor.

6. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    Ik ben bij mijn tweede zwangerschap 2 keer naar de gyne gestuurd ivm met achterblijven van de groei van mijn buik. Bij de gynecoloog een groeiencho laten maken en die gaf aan dat de baby gewoon goed groeide geen paniek dus...na een paar weken hetzelfde verhaal. Onze kleine meid was toen ze geboren werd 51 cm en 3225 gram dus niks mis mee. Maak je maar niet teveel zorgen!

7. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    door een gevulde blaas kan je buik ook hoger of lager zitten. met 33 weken was mijn buik 28 cm. ruim 2 weken daarvoor 29 cm.
    je buik kan ook in de breedte groeien.
    de cm`s zeggen niet zo heel veel, als ze iets niet vertrouwen dan zit je dezelfde dag nog wel in het ziekenhuis.

sterkte

8. Troeltje

Troeltje VIP lid

Oct 28, 2007
    10,662
    0
    0
    Hallo, bedankt voor jullie reacties allemaal!

Het was inderdaad iets om geen zorgen over te maken, want de baby woog nu zo'n 2900 gram naar schatting en als ik de 40 weken vol zou maken zou het zo rond de 3200 gram wegen! Dus alles is gezond! Gelukkig maar!

9. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

Nov 29, 2007
    1,045
    0
    0
    Hier heeft me buik ook een tijd lang stil gestaan maar nu begint het weer te groeien hoor

Share This Page