Bewegingen herkennen & Spelen met de kleine in de buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sousa, 18 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sousa

Sousa Actief lid

5 sep 2007
    193
    0
    0
    Ik voel de kleintje al een tijdje :)

Alleen sommige weten precies waar t handje is, t voetje en weten zo te zeggen dat ze een hoofdje voelen, dat heb ik niet zo :(

Wanneer voel je dat?

& allerbelangrijkste, ik lees vaak dat sommige echt spelen met de kleintje en verschillende trucs.... zet ze hier :)

2. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    hoi, ik kan echter maar sinds een week of twee geleden zeggen waar de baby haar hoofdje , voetjes , ... liggen en zelfs dan ben ik nog niet zeker! ook ik kan spelletjes met haar spelen, als ik bijvoorbeeld met mijn nagels over mijn buik ga geeft ze kleine schopjes op deze plaats. hetzelfde met mijn bola!

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik herken alleen de billetjes :) . En dat is omdat ik weet dat het hoofdje ingedaald is, dus het moeten de billetjes zijn. Wat ik verder voel blijft gissen tussen voetjes, knietjes, elleboogjes, schoudertjes ;) . Zelfs nu weet ik het nog niet.

Enige wanneer ik overigens altijd wel reactie krijg (als ik lig) is wanneer ik over m'n navel wrijf :) . Die is overigens helemaal plat nu :p , is natuurlijk ook een erg dun stukje huid.

4. Anique

Anique Niet meer actief

Ik heb dat nooi echt goed kunnen voelen, ik gokte vaak een beetje. Soms was het een hele dikke bobbel, dan dacht ik wel van "dat zijn vast z'n billetjes. Maar echt het verschil tussen armpjes en beentjes voelde ik niet echt goed. Alleen wist ik op een gegeven moment hoe hij lag, dus dan weet je wel wat je voelt, want als baby met z'n hoofd omlaag ligt voel je dus onderin de armpjes en bovenin de beetjes.. alhoewel.. baby's kunnen ook heel vreemd in je buik liggen opeens.. kortom, ik vond het heel moeilijk te bepalen wat ik nou precies voelde... :(

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik kan de rug en de billen voelen, de rest niet. Dit wel alleen 's avonds. Dan zie je mn buik ook helemaal scheef liggen haha, baby ligt liever aan de rechterkant en dat zie je dan ook helemaal.

6. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    vanaf wanneer kan je je kleintje voelen?
    ik voel hem al wel veel en heel goed trappen. gisteren schrok ik er zelf van. ik zag het ook ineens bewegen toen ik er een tijdje naar keek. helaas valt er nog niet mee te spelen. zodra iemand zijn hand erop legt is het stil :D

7. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.819
    4.057
    113
    Ik voel wel het verschil tussen trapjes en duwtjes van de handen (de trapjes zijn een stuk krachtiger) en zo weet ik waar wat ligt. Soms zie ik ook aan mn buik hoe ze ligt, dus vormt er een hele bult (vaak aan de rechterkant).
    Vaak als ze schopt en ik duw dan zachtjes op die plek dan schopt ze weer (en dat dan een paar keer achter elkaar). En als er iets tegen mijn buik komt of op mn buik drukt (zoals dat apparaat om de hartslag te luisteren bij de vk) dan schopt ze daar meteen tegen aan).

8. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    haha ik lag gisterenavond op de bank en ik denk ik zal toch is proberen. dus ikke met mijn vingertoppen over mijn buik gekriebeld en ja hoor daar wastie :D hij reageert er toch op. zodra mijn vriend kwam voelen wastie weer stil :D eigenwijsje he :p

sommige zeggen dat ze hun kindje echt kunnen vasthouden en kunnen voelen waar het ruggetje is en het kontje enzo... maar hoe doe je dat? en rond welke week kan je dit duidelijk voelen?

9. channa

channa Actief lid

18 mei 2008
    231
    1
    0
    stylist
    met mij mannetjes valt opzich ook nog niet te spelen wel af en toe..tijdje geleden dat ik lekker in bad lag schopte ie ..dus ik dacht ik ga ff pest e duw terug en toen kreeg ik weer n schop dat ik daarna ergens anders duwde draaide hij en gaf daat r weer een schop vond het egt geweldig...en af en toe hebben we wel eens contact mr ik kan hem niet egt uitdagen mss probeer ik t altijd als ie slaapt en hij is egt een doorslaper wordt niet zo snel wakker haha

10. Carla78

Carla78 Actief lid

14 apr 2008
    159
    0
    0
    chemisch analist
    Almere
    vanaf welke week voelde jullie de kleine?
    Had gisteren een gevoel van vlinders in mijn buik dat ik rustig op bed lag maar of dit de kleine is weet ik dus niet?

11. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    weet je wat ook grappig is om een babymuziek doos onder de dekentjes aan te zetten.
    als ze geboren zijn worden ze dan rustig van dat muziekdoosje.
    ik ben nu 19 weken enik voel nog niet duidelijke schopjes ofzo maar wel een soort gekriebel onder in mijn buik.

12. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    Ik weet dat ons ukkie met z'n koppie naar beneden ligt, al vanaf week 30 ongeveer. Aan de dikke, langwerpige bobbel in de lengte van mn buik, iets links van het midden herken ik het ruggetje/kontje. Aan de rechterkant, voel ik altijd flink geschop en gewoel, van voeten en knietjes. Daar bewegen ook flinke bobbels, heel grappig gezicht!
    De handjes voelen heel anders en voel ik veel minder vaak. Het voelt als gekietel en gekriebel onderin m'n buik, bij mijn liezen.

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Die van mij steekt nogal graag haar kont omhoog haha dan kan ik er over heen aaien, echt heel schattig. Dan in 1 keer duikt het kontje weer weg en komt ook weer omhoog en blijft ook zo tot ik er weer over heen aai.

Deel Deze Pagina