niet meer kunnen werken

Discussion in 'Zwangerschap' started by wendii88, Jul 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendii88

wendii88 Niet meer actief

zijn er nog meer mensen die met 28 weken het werken bijna niet meer vol houden?
    werk op een kinderdagverblijf en het word steeds zwaarder en krijg steeds meer klachten..

2. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik werk sinds 22 weken nog maar voor 50%... heb nu twee weken vakantie en voel mezelf echt dichtgroeien en krijg nu al veel moeite met een hoop dingen... ik hoop dat ik straks na de vakantie nog wel kan blijven werken want om nu al thuis te blijven zitten, lijkt me echt niks...
    misschien kun je ook aanvragen of je wat minder mag gaan werken?
    succes.....

3. wendii88

ja ik heb vanmiddag met mijn baas gebeld en gevraagd of ik minder kon gaan werken, daar zouden ze naar gaan kijken voor me.
    heb ook veel last van harde buiken tijdens het werk.

4. NB1980

NB1980 Actief lid

Jun 24, 2008
    247
    0
    0
    Hoi,

het beste kun je denk ik even overleggen met je verloskundige of huisarts. ik ben op hun advies met 30 weken gestopt met werken. Had heel veel last van spataders die met de dag erger werden (staand beroep) Beter even advies inwinnen. Goed voor jezelf, en dus voor je kindje, zorgen is nu het belangrijkste dat er is....

5. wendii88

5aug moet ik gelukkig weer naar de verloskundige dan kan ik het er over hebben!
    fijn om te horen dat ik niet de enige ben..
    was ook bang dat mensen me als een aansteller gingen zien maar ik trek het soms gewoon niet echt meer..

6. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    had ik ook hoor...
    maar ik had vanaf 15 weken al harde buiken en met 18 weken zo regelmatig dat ik gewoon dacht dat het weeen waren.. dat is ook een van de redenen waarom ik minder ben gaan werken. plus een hoge werkdruk en veel rugklachten... ik heb gewoon zelf na overleg met mijn chef de arboarts gebeld, waar ik na 3 weken eindelijk terecht kon... Die was heel aardig en nam me ook echt in bescherming en vond het een goed plan als ik minder ging werken. Sindsdien voel ik me een stuk beter hoor! is een hoop stress van me afgevallen...

7. Domino85

Domino85 Bekend lid

Oct 17, 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    ik zit op het moment ook in de ziektewet omdat het niet meer gaat! ten eerste ben ik als ik heb gewerkt ontzettend moe en savonds gigantisch last van mijn buik, kon haast niet meer van de bank af komen! Had et gewoon echt gehad en nu ik thuis ben gaat het veel beter, alleen kan geen "verre" afstanden meer lopen omdat mijn onderbuik dus pijn gaat doen

Een gesprek heb ik nog niet gehad, weet ook nie of dat gaat komen trouwens want werk via het uitzendbureau.

Maar wat niet gaat dat gaat gewoon niet! Ik ben ook nog een paar dagen aan het werk geweest terwijl het eigenlijk niet meer ging en breekt je echt op hoor!

8. kim1979

kim1979 Actief lid

Nov 9, 2007
    337
    0
    0
    Hallo,

Ik werk in de verzorging en merk nu ook dat het wel steeds zwaarder wordt, Ik werk door tot 5 weken voor die tijd, wilde eerst 4 maar ben er al vanaf gestapt.
    Je moet goed naar je eigen lichaam luisteren, en als jij denkt dat het te zwaar is gewoon minderen hoor!

Liefs Kim ;)

9. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

May 31, 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Ik werk ook al een tijdje 50%, ik werk namelijk achter de kassa en heb BI, langer dan een halve dag hou ik het ook niet vol. Als ik de hele dag heb gewerkt of druk ben geweest kan ik me s avonds niet meer bewegen van de pijn.

Edit: de reden dat ik uberhaupt nog werk is dat ik een 3 urencontract heb, dus als ik in de ziektewet zou gaan zou ik ook maar 3 uren uitbetaald krijgen, terwijl ik nu wel vraak 15 uur werk.

10. Jippo

Jippo Lid

Apr 13, 2008
    75
    0
    0
    Luister naar je lichaam! Ik ben nu 30 weken en sinds vorige week moet ik voor 50% werken terwijl ik niet eens fulltime werk (3,5 dag). Dit door teveel harde buiken. Gisteravond was het weer feest (not) en moet nu van de vk 3 dagen rust houden en kijken hoe dat gaat. Tsja, ik voel me best vervelend naar mijn collega's toe die nu voor mij moeten inspringen maar mijn kindje moet echt nog even blijven zitten!

Op een kinderdagverblijf is best zwaar lichamelijk werk, dus ik kan me heel goed voorstellen dat het niet meer top gaat. Ga desnoods halve dagen werken en kijk hoe dat gaat. Succes!

11. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    ik werk sinds een week ook nog maar 50% omdat ik constant last van mijn bekken en liezen heb..
    maar ik had al sinds week 23 zoiets heel veel last van harde buiken en buikspierpijn en dat heb ik helaas toen genegeerd omdat ik mijn collega's niet wou laten stikken dus maak niet dezelfde fout en luister gewoon naar je lichaam!

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

@cvwinkoop: als jij gedurende langere tijd gemiddeld veel meer hebt gewerkt dan je contract, heb je daar bij ziekte ook recht op. Kijk even op de site van het UWV, daar kun je de regelingen wel vinden. Overigens: je hebt om deze reden dan ook recht op hoger contract... en ik zou even nakijken hoe dat dan dus zit met je zwangerschapsverlof: dikke kans dat die dan ook hoger uit gaat vallen!

Zorg dus ook goed voor jezelf en je kindje! Jullie hebben er niks aan als je tegen heug en meug door blijft gaan...

13. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

Feb 11, 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    is heel herkenbaar hoor, hoef nu niet meer te werken omdat mijn opdracht is afgelopen, maar anders zou k et ook moeilijk trekken.

Share This Page