Mijn broertje is vorig jaar opgenomen in het ziekenhuis. Met spoed , hij was mega afgevallen in 2 maand tijd nog maar 45 kilo wegen met een lengte van 1,88m. Dus niks van over... Gaat nu vrij goed hij moet nu rest van zijn leven insuline spuiten. Hij heeft er nooit last van gehad tot hij 2 jaar geleden opeens een bril nodig had... toen begon het een beetje dat hij slecht zag enzo niet zo lekker voelde vrij snel moe was. nergens zin in best agressief werd daardoor. Nu heb ik sinds een tijdje al.( 1 jaar ongeveer) dat als ik chocola gegeten heb, ijsje, 2 koppen koffie met suiker, red bull ofzo op heb dat ik soort hart kloppingen heb. En misselijk gevoel, daarnaast zag ik net wazig had 3 stukken chocola op ( moet ongesteld worden heb ik zo'n vreet kick ) en voel me vaak erg moe... heb zo'n naar gevoel nu gewoon zo'n drukkend gevoel in me hoofd ( soort hoofdpijn, band om mijn hoofd gevoel ) Zou ik ook suikerziekte kunnen hebben zonder dat ik het weet?? Eet eigenlijk altijd en heb altijd gezond gegeten, weinig snoepen enzo.. ben een snoep kont geworden sinds de kids geboren zijn. wat zijn ongeveer de symptomen die je hebt. heb wel het 1 en ander gegoogelt al. maar had graag wat ervaringen gehad van mensen. maak me toch wat zorgen... ook voor mijn kinderen als het namelijk in de familie zit dan had ik ook hun na een tijdje getest.
Als ik jou was zou ik naar de huisarts gaan met je klachten! Ik heb diabetes type 1, vanaf jonge leeftijd, en de klachten die jij omschrijft voel ik wanneer ik een hyper heb. Een hyper is een te hoge bloedsuiker. Dat wazig zien herken ik niet echt maar wel hartkloppingen en een benauwd gevoel. Ik denk dat het slim is om je bloedsuiker te laten meten bij de huisarts en misschien je hba1c (dat is je gemiddelde bloedsuiker in je bloed over 6 tot 12 weken) te laten meten. Je bloedsuiker is zo gemeten met een klein apparaatje en dan heb je duidelijkheid. Succes!
Wat schrikken van je broertje! Mijn man heeft het sinds zijn 8ste en hij werd toen opgenomen met een bloedsuiker van rond de 30. Hij zag wazig en zijn plas was helemaal stroperig en plakkerig. Ook dronk hij enorm veel en had dus veel dorst. Veel plassen ook en zuchten heel veel. Het zou kunnen dat je diabetes hebt zonder dat je het weet, maar dat gevoel van hartkloppingen zou ook kunnen komen door de cafeïne Koffie, chocola, red bull. Als mijn man hoog zit, voelt hij zich idd wel opgejaagd, moet veel plassen, heeft dorst etc. Ik zou zeggen ga naar de dokter, dan kan die het bekijken.
Nog een aanvulling, wanneer je diabetes type 1 hebt maakt het niet uit of je altijd gezond gegeten en/of geleefd hebt! Dit is een afwijking aan je genen. Jij kunt het dus net zo goed krijgen als iemand die iedere dag snoept of heel ongezond leeft!
Idd, dat is vaak een fout die in bladen en op tv enzo word gemaakt. Dat het kan komen door teveel snoepen of iets dergelijks. Type 2 kan wel veroorzaakt worden door overgewicht.
Ja, daarom ben ik altijd bang dat mensen die gezond leven te lang wachten om naar de huisarts te gaan terwijl een te hoge bloedsuiker levensgevaarlijk KAN zijn!
Ik heb type 2 Hier classic geval van overgewicht wijnig bewegen bij mij dus wel door het te zwaar zijn ect ect. De klachten die ik heb. Hondsmoe. Dorst die niet te lessen is en heel veel plassen veel ontstekingen voornaamlijk puisten in de schaamstreek Tijdens mijn zw ook zwangerschapsuiker gehad daarna pas type2 dat na een half jaar door zetten na de bevalling. Nu goed opletten met eten en heb een tablet per dag tot nu toe, Maar ben pas in het begin. Tijdens de zw wel insuline gespoten moet zeggen met insuline ben ik strikter met wat ik eet dan nu met die pillen stom he. Succes ermee! en laat het gewoon even na kijken en of pak je broers zijn suikermeter dan kan je ook gelijk kijken hoe hoog je suiker is.
Jemig zou mijn verhaal kunnen zijn. Tijdens de zwangerschap was het overigens randje bij mij. Hier ook *hondsmoe *veel last van ontstekingen voornamelijk idd op die rotplek * laatste tijd veel meer wazig zien * hoofdpijn * enorme dorst * veel plassen. Diabetes 2 zit hier in de familie. Ik moet overigens ma-ochtend bloedprikken
he hoi, mijn dochter heeft diabetes (suikerziekte) type 1. dit heeft ze gekregen toen ze 1 was (ze is nu 4). de huisarts wilde haar eerst niet testen omdat ze nog zo jong was... ook komt het helemaal niet voor in de familie en leven we gezond. maar het kan dus wel zomaar! haar klachten waren: heeeel veeeel dorst, heeeel veel plassen, moe en zeurderig en ze was veel afgevallen. als je twijfelt; gewoon naar de huisarts gaan. die kan een simpel vingerprikje doen of even je urine controleren. lang ermee doorlopen kan gevaarlijk zijn! en als het niet zo is ben jij weer gerust! groetjes anna
Mijn vriend heeft indd ook type 1, hij was 16 toen ze het ontdekte. Hij was al meer als een half jaar ziek, veel plassen, dorst, chagrijnig enz enz...maar hun HA was nogal nalatig. Hij kwam toen op de EHBO terecht met een bloedsuiker van 53.3!!!! Ongelooflijk maar waar, hij kon direct door naar de hartbewaking. Dus goed indd dat je bloed laat prikken!!
Ik zou zeker even naar de HA gaan. Bloedsuiker meten is zo gebeurt en dan heb je al meer duidelijkheid. Ik heb zelf diabetes type 1 sinds mijn 9e. Ik was heel veel afgevallen, had heel veel dorst, heel veel plassen en mijn adem rook naar aceton. De nacht voordat ik opgenomen werd had ik last van hallucinaties. Waren we 1 dag later nasr de dokter geweest, dan had ik dit nu niet kunnen typen.
meiden dankjewel allemaal en wat een heftige verhalen zeg !!! wow zit hier met me mond helemaal open..... Ik ben gister bij de dokter geweest. Ik vond het nogal raar gaan eigenlijk. Ik kom daar binnen, mag me verhaal doen over mijn klachten wat ik denk en dat ik graag getest wil worden . Ik zeg mijn broertje heeft type 1 suiker en heel veel type 2 suiker in mijn familie. Nu had ik dus daarvoor een lading met chocola op en na 2 uur kon ik pas terecht heb aan 1 stuk door overgegeven thuis. En toen ze dus eindelijk bedacht aan het einde van het gesprek zullen we eens testen ( zat daar al een half uur beroerd te zijn met knallende koppijn en suizende oren zonder dat ik ook maar iets kon lezen van wat er geschreven werd op het scherm lettertjes danste langs) dacht ze goh doen we even testje was het 6,1. Ze zei dat me broertje er voor zou tekenen. Voor de rest heeft ze me hart beluisterd en me bloeddruk en verder niks... Moet er wel nog bij vertellen ik moet morgen nuchter bloedprikken in het ziekenhuis. En dan gaan ze nog eens kijken. Had ook verteld dat ik in mijn twee zwangerschappen regelmatig flauw viel en dat ik me alleen beter voelde als ik dan een twix, mars ging eten, en dan snel naar huis voor wat drinken en een boterham. Dan kwam ik weer een beetje bij. Ze vroeg ook of ik stress had laatste tijd? Niet meer als normaal zei ik. Maar dat zou ook nog mee kunnen spelen? normaal doe ik nog meer als ik nu doe in huis, school en met de kids. dus dat kan het niet zijn. Bah voel me gewoon nu nog raar. Drukkend gevoel in me hoofd en kan al helemaal niet bukken dan voel ik de druk gewoon erger worden. Gelukkig is het misselijke gevoel nu minder geworden na een boterham met kaas. maar bah wat kan een mens zich naar voelen. maakte me echt zorgen gister en nog altijd aangezien ik alleen thuis ben met de kleintjes( bijna 1 jaar en bijna 3 jaar ) ik denk straks val ik ergens neer en dan zitten hun hier alleen in huis. gelukkig dat me moeder direct in de auto is gesprongen en hier heen is geen racen. dankjewel allemaal en ik probeer jullie regelmatig even een up date te geven.. en wat de uitslag is van bloedprikken.
loontje dat aceton geur had mijn broertje ook maar toen was hij al accuut op de IC in heerlen. Alle organen hadden zich al bijna uitgeschakeld. Woog echt bijna niks meer. het is dat mijn moeder mijn broertje die toen op zichzelf woonde belde van goh ga je zo mee naar de dokter ( hij voelde zich al niet lekker die week) En toen kon hij alleen nog maar "mama help "roepen en toen is mijn stiefvader en moeder die kant op geraced aan de deur blijven bellen 1 van huismaten deed open wist niet eens dat hij boven in zijn kamer was. en toen lag hij daar op bed kon niet opstaan kon niet bewegen verder helemaal niets. Dus stiefvader heeft hem naar beneden moeten dragen en me moeder ambulance gebelt. Was allemaal erg heftig. 5 dagen IC gelegen en toen nog 3 weken op de gewone afdeling. Maar hij was er echt bijna niet meer geweest. ladylittleangel 53,3 Das wel erg hoog he !!! gelukkig dat hij naar de ehbo was gegaan dan !! annamam dat moet je dan ook maar net weten of voelen aan je instinkt om te denken aan suikerziekte zo jong al . Maar gelukkig dat het ondekt is anders had ze misschien nog wel ziek geweest... pnirmal Bijna iedereen van mijn familie aan de moeders kant heeft suikerziekte typt 2 door overgewicht. Wij zijn lekkere eters. Alleen daardoor was ik dus al goed gaan blijven eten gewoon gezond weinig suikers en helemaal geen frisdranken. Om maar geen overgewicht te krijgen zodat ik geen typt 2 suiker zou krijgen of in ieder geval de risico verkleint.... Maar ja we zullen zien of het ook helpt. wieneke doordat mijn broertje toen al een jaar bij de dokter liep en die man + de vervanging daarvan gewoon bullshit verhalen vertelde, en niet verder keken dan hun neus lang was, hebben ze toen gewoon verkeerde diagnoses gesteld. ze dachten ogh het komt niet voor in de familie type1 niet in de directe familie. Alleen type 2 dus dat viel dus al af bij hun... Maar blijkbaar zat er toch iets wat die type1 kan maken of worden?? Zat het toch in de gene. Weet nog heelgoed dat me broertje 1 brok aan chagerijnig niet boeiende persoon was. Is nu echt helemaal 180 grade om gedraait.
ik ben diabeet vanaf 1990, dus nu al 21 jaar..... Ik was 16 dat ik het kreeg. Extreem veel vocht naar binnen willen werken, weinig eten, moe, afvallen etc..... Ik heb 10 dagen in het zh gelegen en dus met 4 keer spuiten naar huis gegaan. Het gaat aardig goed met me. Af en toe een dippie. Een griepie met spugen en diarree is heel lastig, maar goed het is allemaal te doen. Heb 2 kinderen gekregen en alles loopt lekker. En idd te veel snoepen heeft niks te maken met het krijgen van Diabetes type 1........
diaan Sommige mensen zeggen je leven eindigt zo'n beetje met suikerziekte. Maar dat is echt niet zo ! je kan gewoon alles met met suikerziekte zie maar bij jou 2 kindjes het bewijs dat je alles dus kan.
Ja idd, daar dacht ik ook al aan. Gewoon even 3x per dag, nuchter, tussen de middag en na je avondeten. Omdat mijn suiker in de zwangerschap soms wat hoog was met de testen, controleerde ik dat ook zo met mijn man zijn meter.
athina Hij woont aan de andere kant van kerkrade ik Spreek hem eigenlijk alleen via hyves en msn. en zie hem soms wel eens op een feestdag. Hij is heel erg in zijn eigen wereld en werk, En zijn computers. Altijd al geweest. dus als ik al eens vraag ben je thuis of kom je eens hier heen moet hij altijd werken :S dus dat word nog eens een hele toestand om dat te regelen. Kijken of ik hem dit weekend nog te pakken kan krijgen dat we eventjes langs gaanbij elkaar.
Dat is echt vervelend gegaan zeg! 6,1 is inderdaad prima, maar wanneer je beginnend diabetes type 1 hebt kan het zijn dat je alvleesklier zelf ook nog een beetje werkt. Maar 6,1 is wel keurig. Ik had toen ik met spoed opgenomen werd een bloedsuiker van 44! ik zou het goed in de gaten houden hoor! Veel succes!