Hopelijk hebben jullie een paar goede ideeën! We zijn op zoek naar een mooie meiden roepnaam en doopnamen. In de doopnamen moeten Dirkje en Elia verwerkt worden. Mag eventueel nog een derde naam bij.. ook graag een mooie bijbelse betekenis in de doopnamen.. Ook nog een mooie roepnaam.. namen die we mooi vinden maar niet op ons lijstje; Daphne, Emma, Elise, Vajen, Yarah etc..
Waarom niet gewoon Elia Dirkje of Dirkje Elia als doopnamen? Onze dochter heet voluit Roos Maria Dirkje, mijn schoonmoeder heet Marianne en mijn moeder heet Dirkje.
Elia Alia Eléa Elian Elianne, Eliana, Eliane Elida Elie / Eli / Ely / Élie / Éli / Ély Elin Elina Elira Elisa / Eliza Elisia Elita Eliz Ellia Elmia Elsia / Elzia Elvia Emilia, Emelia Enlia Eria Eulia Eulia Evelia Evia Ilia Dirkje Dirika Dirre Dirtsen Drieke, Driekje Roepnaam Aline Annika Ayla Bernadette Carina Carmen Celine Chantal Daisy Danique Denise, Denice Dionne Fenna Gabriëlla Hanna / Hannah Indy Irene Isis Jeanine Joëlle Jorien Joyce Julia Juliette Laura, Lara Lianne Lisanne Luna Lynn Manon Mara Margo Marissa Mila Mirthe / Myrthe Nina Noa Paula Rianne Rosalie Sandy Sara / Sarah Selina Sofie / Sophie Talitha Vera Vianne, Viënne Vièn / Viènn Vivian
Voor Dirkje kan misschien ook nog: Dirieke / Dirrieke Dirinke Dirja Dirjenne / Dirjèn Dirke, Dirka Dirkine Dirmke Dirrian, Dirjan, Dirjanne Dirrine / Dirine Dirsa Dirte / Dirthe, Dirta / Dirtha Beetje apart, maar ja.
Dirkje komt waarschijnlijk van dirk die naam komt weer van diederik af. Diede is daarom tof Elia betekend de here is mijn god Alijah of Ellis ook. Of Ellissa weetnietwat die naam betekend DIEDE ELLISSA roepnaam ISA of ISE
waarom kunnen de doop namen niet gewoon de namen zijn? naar wie je wil vernoemen. dit is dan voor iedereen toch veel duidelijker en dan gewoon een mooie roep naam die jullie samen mooi vinden, ik vind dirkje en elia leuk hoor als doop namen. is toch speciaal om ze zo te vernoemen dan allemaal namen die er een beetje op lijken.
Pluis81 / Esje1981 : Dirkje Elia vind ik geen probleem om in de doopnamen te gebruiken.. al kan ik wel benieuwd zijn naar andere variaties, maar er zijn situaties waarin men genoemd wordt naar de eerste naam van de doopnamen. Dus dan vind ik Dirkje als eerste naam niet zo mooi. Ik ben ook nog steeds op zoek naar namen met een mooie betekenis. En ook een mooie roepnaam die een beetje zichtbaar afgeleid is van de doopnamen. Sophie, Céline en Ellissa vind ik ook leuke namen, maar ook weer net niet leuk genoeg:S!
Ligt eraan hoe je je kind noemt officieel toch? Mijn dochter is ook vernoemd, maar met 2e en 3e naam.. Dus haar roepnaam is officieel ook haar 1e naam.. Zo zal ze dus altijd aangesproken worden.. Ik ken ook situaties (bij vriend van ons) waarbij de roepnaam inderdaad anders is dan de doopnaam.. Hij heeft maar 1 naam, dus op zijn papieren staat iets anders dan wat hij in het dagelijks leven gebruikt. Vind ik persoonlijk erg vreemd.. Op zijn bruiloft was driekwart van de gasten verbaasd en dacht dat de ambtenaar een fout maakte, aangezien je dan met je officiële namen wordt aangesproken.. Dus kort maar krachtig is mijn advies: Kies een roepnaam die je mooi vindt, gebruik die als 1e naam. En dan als 2e en 3e Elia & Dirkje (of andersom )
Ja dat zou goed kunnen, maar welke naam staat er leuk bij? En zou ik het bij ....Dirkje Elia laten of ..... Dirkje Elisa? Laatst genoemde vind ik iets vlotter, maar vraag mij af of het genoeg herkenbaar is.
Ik zou inderdaad voor Elisa gaan. Elia vind ik een jongensnaam. Dus Dirkje Elisa en dan......hmmm.....Ik doe eens een gooi: Loïs Elisa Dirkje