Beetje ongerust

Discussion in 'Zwangerschap' started by PriscillaV, Jul 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PriscillaV

PriscillaV Actief lid

Oct 19, 2011
    343
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hoi allemaal,

Ik ben nu 18 weken zwanger en al ruim een week verkouden. Heb last van hevige hoestbuien zo erg dat ik zelfs soms moet overgeven, snuit m'n neus vaak waardoor ik weer hoofdpijn krijg. Heel m'n lijf doe pijn. Heb al een week otrivin gebruikt maar dat helpt niet dus ben gestopt.

Nu heb ik vorige week donderdag ons kleintje goed gevoeld maar tot nu toe niet meer. Weten jullie of dat iets met de hoestbuien of het snuiten te maken kan hebben? Zijn deze hevige hoestbuien en het snuiten gevaarlijk voor ons kleintje?

Groetjes
    Pris

2. loetjemegs

Apr 10, 2012
    86
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Denk niet dat je je teveel zorgen moet maken..dit kan echt geen kwaad voor je kindje. Mijn zusje heeft extreme hooikoorts, is constant ziek en is nu 30 weken zwanger.Je kan toch vrij weinig gebruiken tegen de verkoudheid tijdens je zwangerschap..behalve sommige homeopatische medicijnen. Vervelend dat je je niet lekker voelt, misschien is het een mix/je van verkoudheid en zwangerschapskwalen. Als je je echt zorgen maakt gewoon even de huisarts bellen toch...

3. PriscillaV

PriscillaV Actief lid

Oct 19, 2011
    343
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Dank je voor je reactie. Het zal et als wat je zeg wel meevallen al blijft het wel spannend hoop dat ik ons kleintje snel weer voel een week niet voelen is toch een beetje stressen ;)

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    ik zou als ik jou was toch even contact opnemen met je verloskundige, want je hoort je kleintje gewoon elke dag te voelen dat heeft niets met niezen te maken of hoesten, hier zou de baby juist op moeten reageren in plaats van zich/haar rustig te houden neem morgen toch voor de zekerheid even contact op

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    ik zou sowieso niet mijn neus snuiten. Niet te vaak iig. Dan blaas je als het ware alle viezigheid naar je oren.

Of je je vk wil bellen moet je zelf nagaan. Op die termijn hoef je je kindje nog niet elke dag te voelen. Sterker nog, nog niet iedereen voelt zn kindje dan.

Maar voor je eigen gemoedsrust kan je altijd even bellen natuurlijk! Ze zullen heus gekkere vragen krijgen.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,556
    529
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Rond deze termijn hoef je je kindje echt nog niet dagelijks te voelen hoor, pas vanaf 28 weken "moet" je je kleintje meermaals per dag voelen. Nu dus nog niet... er zijn genoeg vrouwen die hun kindje met dit termijn nog heel niet voelen bewegen.

Maar voor je eigen gemoedsrust is het misschien wel goed om even te bellen.
    Mbt het hoesten enzo, daarvan heeft je kleintje verder geen last hoor... zn badje klotst hooguit een beetje extra:D

Mbt vastzitten van je neus: stomen met kamille.

7. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    bij mn 1e en 2e zwangerschap voelde ik de beeb pas met 21 of 22 wkn. nu vanaf 18 wkn, maar lang niet elke dag. soms een paar dgn bijna niet. idd vanaf 28 wkn wel meer, maar is het sommige dgn nog wel eens rustig.
    en ben trouwens behoorlijk ziek geweest 2 keer. erg hoesten en verkouden. heb best wat paracetamols naar binnen gewerkt. kwam anders echt de dag niet door hoor, met nog 2 kids om me heen.
    maak je maar niet druk, meid!

8. Snowy82

Snowy82 Actief lid

Apr 19, 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Ben een week geleden flink verkouden geweest en begin nu eigenlijk weer. Mijn vk zei dat dat heel normaal is aangezien je weerstand op een laag pitje staat. Is eigenlijk goed om verkouden te zijn geweest tijdens een zwangerschap, zo krijgt de baby ook antistoffen of zoiets werd mij verteld. Moest alleen een paracitamol pakken neer ik koorst begon te krijgen want dat was niet goed voor de baby. Voor de rest vooral veel koud water drinken en probeer thee of warme melk met honing, honing is een goede ontsmetter in je lichaam :)

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je kan voor je eigen gemoedsrust bellen ( anders is een weekend straks ook zo lang ) maar je hoest je kindje natuurlijk niet zomaar los. Bovendien hoef je met 18 weken je kindje nog niet dagelijks te voelen, dat is pas bij 28 weken. Maar het is altijd fijn om dit even van de verloskundige zelf te horen! Misschien heeft die ook tips mbt je verkoudheid bijvoorbeeld.

10. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    zo lang het geen kink hoest is? Ga ff naar de ha.. weet je het zeker!

11. PriscillaV

PriscillaV Actief lid

Oct 19, 2011
    343
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik heb vandaag de VK gesproken en zij zei dat het hoesten en snuiten idd geen kwaad kan voor het kindje. En ook dat het normaal is dat ik het kindje nu al een aantal dagen niet heb gevoeld. Ben nu toch wel gerustgesteld en ook door het lezen van jullie berichten.

@ bjanc het is gelukkig geen kinkhoest ben vorige week al twee keer naar de huisarts geweest.

Het gaat gelukkig alweer wat beter moet nog wel veel hoesten maar m'n neus is ver open :)

12. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    denk niet dat het kwaad kan, toen ik zwanger was van mijn dochter was ik zo ongeveer chronisch verkouden en had die periode 2x keelontsteking :( de laatste keer was ik al rond de 30 weken maar heb ik zo erg moeten hoesten dat er een rib of zwaar gekneusd was of gebroken ik voelde iets knakken en heb echt 5 weken pijn gehad .. het voelt allemaal al veel heftiger aan als je zwanger bent vind ikz elf een verkoudheid en keelontsteking.. en eht is ff flink doorbijten zeker omdat je niks in mag nemen bijna.. maar geloof niet dat je kleintje er last van zal hebben, voor jou is het wel erg vervelend! beterschap!

Share This Page