Hallo dames, Even jullie mening en advies. Ik weet ff niet hoe ik dit op een kaartje moet zetten. Onze derde dochter gaat zara_lynn heten. Roepnaam zara. Maar hoe zet ik dit op een kaartje? Want lynn is als doopnaam bedoeld. Ben ook een beetje bang dat mensen haar nu zara lynn gaan noemen ipv zara. Hoe zouden jullie dat doen? Beetje laat nu 37 weken. Maar nog geen tijd gehad voor de kaartjes.
Ik zou op de voorkant/binnenkant zetten: Zara en daaronder haar volledige naam incl. doopnaam, dan lijkt het mij wel duidelijk genoeg dat ze Zara heet en niet Zara Lynn.
Wij hebben op de voorkant van get kaartje de roepnaam staan en aan de binnenkanten de doopnaam erbij. Bij de eerste twee hadden we onder de naam en doopnaam staan ..... Is geboren op ...... Zo laat je nog een keer de roepnaam zien.
Wij hadden in grotere letters de roepnaam staan en daaronder in iets kleinere letters de volledige namen (2 voornamen + achternaam). Dus als: Marie Marie Lisa de Boer
Met een streepje wek je de indruk van een dubbele naam. Dus als je dat niet wilt, streepje weglaten. Wij hebben op de voorkant de naam, zeg ff Jan voor het voorbeeld. Dus: Voorkant: Jan Binnenin Jan Pieter Klaas Jansen Xxx gram Xxx tijd Etcetcetc
Voorkant: zara Binnenkant : zara (groot lettertype) Lynn janssen (klein) Zo hadden wij t,lastig uit leggen zonder voorbeeld
Ik zie dat t verspringt bij posten: Binnenkant had ik zarah groot en dan midden gecentreerd boven lynn jansen
Als Lynn alleen doopnaam is zou ik ervoor kiezen om: ZARA en dan eronder een lettergrootte kleiner Lynn te zetten, zo hebben wij het iig gedaan, op de voorkant hebben we alleen de eerste naam gezet
Dankjewel dames. Inderdaad het streepje.. Had er al mn twijfels over. Ik laat m weg Vanmiddag nog ff naar de drukker.
Geboren: Zara Lynn Of Zara Lynn Janssen Dit kan allebei, ik vind de 2e optie mooier gave naam trouwens!
Ja het streepje zou ik echt weglaten, want anders krijgt ze bij de gemeente ook een dubbele voornaam en dus maar 1 voorletter. Dat is bij mij het geval. Elke nieuwe school waar ik naartoe ging noemden me ze steevast bij de volledige naam, terwijl de helft daarvan maar mijn roepnaam is.
Ik zo het streepje ook weg laten, anders wordt het inderdaad als één naam gezien in computersystemen ed. Wij hadden op de voorkant van het kaartje de roepnaam en binnenin beide voornamen en in de tekstjes dan weer de roepnaam ("Mama en Marie slapen van 13.00u tot 15.00u.", zeg maar). Dit bij allebei onze dochters. Er is niemand geweest die beide namen als roepnaam gebruikte.
Maar waarom een streepje ertussen? Daarmee wek je idd het idee dat zara lynn 1 naam is. Gewoon zara lynn neerzetten dan is duidelijk dat het om een eerste en een tweede naam gaat. Hier hebben de meiden 3 namen en gewoon achter elkaar op het kaartje gezet.
Zoiezo zonder streepje doen want dan is het 1 naam. En ergens alleen haar roepnaam terug laten komen. Wij hadden zoiets: Blij en trots zijn wij met de geboorte van Boas Lucas Boas is geboren op 1 november 2014
Onze jongste heet Sifra Joy, roepnaam Sifra. Ik heb daar ook wel vragen van mensen over gehad, maar op het kaartje vond ik het toch redelijk duidelijk. Alleen aan de binnenkant (waar zoiets stond van "blij zijn wij met de geboorte van..." staat) stond haar volledige naam, maar op de voorkant stond alleen haar roepnaam, en ook bij het stukje 'van 1-3 rusten mama en..' stond haar roepnaam. Dus naar mijn idee was het wel duidelijk dat we niet beide namen als roepnaam zouden gebruiken. En anders vragen mensen het wel, dat is ook niet zo erg. Ook bij namen die je op verschillende manieren kunt uitspreken, bijvoorbeeld Jade, zul je altijd achteraf wel vragen krijgen van mensen. Is ook niet zo'n punt toch, de meeste mensen die je een kaartje stuurt, spreek je ook af en toe.
Mijn zus had: Annemarie Paula Janssen is geboren op 'bladiebla' We noemen haar Anne. (Dit zijn niet haar echte namen trouwens )