Wie heeft jullie babynaam bedacht?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Mexxy, 27 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wie heeft jullie babynaam bedacht?

1. Mama, papa had geen inspraak

2. Mama, maar papa had ook inspraak

3. Papa, mama had geen inspraak

4. Papa, maar mama had ook inspraak

5. We hebben het samen bedacht

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hier net zo

2. Loviedovie

Loviedovie Actief lid

28 feb 2014
    284
    3
    18
    Vrouw
    parttimer en fulltime mama
    In ons huis
    Wij hebben er samen over nagedacht en de beslissing genomen.

3. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    We waren het over een jongensnaam direct eens.
    Een meisjesnaam was moeilijker en daar moesten we beide echt de gulle middenweg in vinden.

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

We hebben samen 'gebrainstormd' maar ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt. Een meisjesnaam weet ik al. Zo lang als ik leef wil ik mijn dochter 'deze naam' geven. Maar toen ik hoorde dat ik een zoontje kreeg waren we even flabbergasted.

Het duurde even voordat we een naam hadden. Ondertussen is het helemaal zijn naam en past hij 100% bij mijn lieve kereltje. Ik ben blij met zijn naam.

Mocht ik een tweede kind krijgen (een dochter) krijgt ze uiteraard wél de naam waar ik al heel mijn leven op zit te hopen :D

5. koala28

koala28 Niet meer actief

Wij hadden beide dezelfde naam voor onze eerste zoon. Die naam betekent voor ons allebei heel veel.
    Bij onze jongste hebben we allerlei combinaties gemaakt. Uiteindelijk samen 2 namen gekozen maar toen kregen we 2 weken voor de geboorte van onze zoon te horen dat vrienden van ons precies dezelfde namen hadden gekozen. Dus moesten wij snel ons lijstje nog bekijken. We wilde niet dezelfde namen.

6. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik kwam met de namen van 3 van de 4. Mijn man heeft 1 naam verzonnen.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

1e mijn schoonzus :D . Wij kwamen er niet uit en zij noemde een aantal namen op, en daar zat dé naam tussen, mijn man en ik waren het er meteen over eens.

2e ikzelf. Had mijn man een lijstje gegeven met 3 opties, ik had zelf sterke voorkeur voor 1 naam en die wilde hij gelukkig ook.

8. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Bij alle drie heb ik ze voorgesteld, mijn man vond het erg moeilijk zelf met suggesties te komen.

9. Storm

Storm Niet meer actief

10. penseel

penseel Niet meer actief

Ik gaf opties bij zoon vader heeft gekozen. Zijn tweede naam van zoon was mijn eerste keus. Ramon.

Bij dochter weer opties maar heb ik gekozen tweede naam was keuze van mijn moeder. Ze heeft haar naam als tweede naam gekregen. Geertruida.

11. beccie

beccie Niet meer actief

we waren er samen mee bezig maar uiteindelijk kwam ik steeds op het beste idee ;) voor onze zoon zaten we wel redelijk op 1 lijn met namen die we beide leuk vinden.

bij onze dochter werd het moeilijker. we hadden allebei een lijstje met 10 namen en bekeken dan die van elkaar, mijn man had een vreselijk ouderwets lijstje met overdreven lange namen die al 80 jaar uit de mode zijn. echt vreselijk. ik dacht meteen al zo gaat onze dochter zeker niet heten:)
    ik twijfelde ook lang aan mijn lijstje vond veel namen al zoveel voorkomen in de buurt. later zaten we geboortekaartjes boeken te bekijken en ik zag daar een geboorte kaartje in met de perfecte naam. en die vond mijn man ook meteen geweldig. en zo kwamen we toch nog op een mooie naam voor ons allebei;)

toen ik zwanger was van mijn zoon hadden we een andere meisjes naam maar die vond ik nu ineens niet meer zo leuk

12. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.524
    851
    113
    Ik was een week of 10 zwanger en we zaten in de auto. Mijn man zei dat hij een leuke naam had maar hem weer was vergeten, toe zei ik weet je wat ik ook een leuke naam vind.... en dat bleek dezelfde naam te zijn. Daarna nooit meer discussie over gehad en het bleek een jongen dus dat is gewoon de naam.

13. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
  14. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik zocht namen uit en samen kozen we diegene die bij ons beiden pastte...

Die optie staat er niet echt tussen ;)

15. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Samen zitten zoeken en brainstormen, tweede naam ook samen en derde naam stond niet ter discussie, die stond vast vanuit mij, dat vond hij prima.

16. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ex dr eerste (en dus roep)naam en ik dr 2e.

17. Mexxy

Mexxy Actief lid

1 feb 2014
    231
    0
    0
    werkzaam als pedagoog, coach en leidster
    Amstelveen
    Zo te lezen hebben de papa's weinig inspraak op de tweede naam! Hahaha. Ik heb zelf ook de tweede naam verzonnen zonder goedkeuring te vragen

18. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    We hebben samen de eerste naam bedacht, maar de tweede naam is bij ons een puntje.. Hij vind de naam niet mooi (hij vind het te ingewikkeld klinken) maar ik vind het geweldig en overal waar ik naar meningen vraag (op het internet uiteraard) reageert iedereen super positief.. Hij is wat boerser/simpeler qua namen.. Lastig hoor, ik wil ook niet mijn zin doordrijven ofzo, maar zelf komt hij ook niet echt met betere opties, dus tja.. Wat doe je dan? :p

19. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Ik mis overig. We waren onderweg naar mijn moeder toen er iemand op de radio was die oma was geworden van een kleindochter. We vonden het alle 2 een geweldige naam (toen pril zwanger) en we zijn hier niet meer vanaf geweken

20. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Naam van mijn had ik al jaren (sinds mijn 16e ongeveer) in mijn hoofd. Mijn man vond het ook een mooie naam, dus die naam is het geworden.

Voor ons zoontje vonden we het heel moeilijk. Niks was leuk genoeg. Tot ik bij een tv-programma (Wheeler Dealers :D) een GE-WEL-DIGE naam voorbij zag komen. Gelijk mijn man gemaild op zijn werk en die vond het ook een fantastische naam. Dus dat was toen geregeld, hahaha.

Twee keer kwam ik dus met de naam en was man het ermee eens. Alleen mijn 1e keus voor de 2e naam van dochter heeft hij geveto-ed (hoe schrijf ik dat :().

Deel Deze Pagina