Wie heeft jullie babynaam bedacht?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Mexxy, 27 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wie heeft jullie babynaam bedacht?

1. Mama, papa had geen inspraak

2. Mama, maar papa had ook inspraak

3. Papa, mama had geen inspraak

4. Papa, maar mama had ook inspraak

5. We hebben het samen bedacht

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. diantje82

diantje82 Actief lid

19 apr 2008
    277
    0
    0
    Verzorgende IG
    Apeldoorn
    Bij de oudste en de jongste heb ik de naam bedacht en had hij wel inspraak maar vond hij het mooie namen. Bij de 1e zoon wilde hij graag de naam die hij al vanaf zijn 16e een mooie naam vond en die aan zzijn evtuele zoon wilde geven. en die is het ook geworden.
    Dus hier beide wel inspraak

2. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    2e naam zou geen twijfel over zijn (naam van mn *moeder) en heb ik al ver voordat we zelfs een relatie hadden toen aan ex verteld. Roepnaam kwam na de 20 weken echo in mn hoofd, paste prachtig met dr 2e naam, aan hem toen voorgelegd en hij vond die ook mooi. En zo heet ze nu dus ook.
    Kwa jongensnaam heb ik echt zitten zoeken, lijstje gemaakt en zitten kijken welke het beste bij de 2e naam (die ik al jaren voor een jongen had) paste.
    Heb dus voor optie 2 gekozen.

3. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Zo ging t bij ons ook, tot t weerbericht voorbij kwam en daar was de baam

4. xlns

xlns Actief lid

20 dec 2007
    423
    0
    16
    Wij hadden beiden een lijst gemaakt met namen die we leuk vonden. En dan op de lijsten steeds een naam doorstrepen die ons het minst aansprak. Op het laatst hadden we twee namen over die we allebei erg leuk vonden. Elin van mij, Fenne van hem. Tussen die twee namen konden we eigenlijk niet zo goed kiezen... We hebben toen om er uit te komen een pot met briefjes gemaakt met beide namen er 10x in. Daarna hebben we afgesproken om beide steeds een briefje eruit te halen. Wanneer we allebei een andere naam hadden moesten we nog een keer graaien tot we allebei dezelfde naam op ons briefje hadden staan.

5. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.811
    4.050
    113
    Samen wat ik eigenlijk niet meer als normaal vind.

6. Duda

Duda Actief lid

13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Wouter en Ilse heeft mijn man bedacht. Lucas had ik bedacht, maar we hadden wel beide inspraak.

7. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik kwam op de naam en manlief vond het ook een leuke naam dus eigenlijk wel samen.

8. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Ik wilde de naam hardop zeggen, maar na de eerste letter maakte hij de naam gelijk al af. Dus samen. Hebben Er daarna wel nog over na gedacht en andere namen op ons lijstje proberen te zetten, maar we kwamen iedere keer terug bij deze naam.

9. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Anders: Grote broer hield vol dat Kleine broer K heette... We hebben hem dan ook maar zo genoemd (en K stond met 1 letter verschil eigenlijk als naam voor de oudste ;) dus we vonden het wel een mooie naam ook).

Voor de oudste kwamen we er niet helemaal uit, ik had hem "K met J vooraan" willen noemen, maar wederhelft wou niet. Uiteindelijk kwam wederhelft met J en heb ik toegegeven, ondanks dat ik er niet meteen weg van was. Intussen kan ik me niet inbeelden dat de Heren anders geheten zouden hebben.

10. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Tja, meestal komt toch één van de twee met een optie en keurt de ander dan goed of juist niet. Het is maar net wat je onder samen verstaat.

11. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

Ik vond de naam super mooi. Het aan mijn vriend voor gelegd en vond dit ook een mooie naam. Erna niet meer verder gekeken bij deze naam gebleven. Was binnen 1 min besloten :p

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Werd het een meid mocht ik kiezen, jongen mocht partner kiezen.

1e zwangerschap en dus miskraam was Naomi voor meisje, Diego voor jongen.
    2e zwangerschap was Alicia voor meisje en Jesse voor jongen. Werd uiteindelijk Alicia
    3e zwangerschap, Naomi-Ashley voor meisje, Nando voor jongen :). Dit werd Nando

13. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    onze meid kwam ml mee we hebben hem alleen wat verbouwt zodat hij mooier was hihihi. en onze jongen die hadden we toen ook al vond ik erg mooi. en bij de tweede zwangerschap kwam er eigenlijk geen beter voorbij. die heb ik ergens gevonden

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

De naam van onze oudste had ik al voordat ik mijn man leerde kennen. Hij vond dat ook een mooie naam gelukkig en heeft haar tweede naam erbij bedacht.
    Bij onze jongste zijn we samen op haar naam uitgekomen en heb ik de tweede naam gekozen.

15. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ikzelf.. papa had ons laten zitten dus tja.. Ik had het alleenrecht :D

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Heb je er wel samen over nagedacht dan? En zoniet: vond je partner de meisjesnaam wel mooi dan en jij de jongensnaam?

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg

Eigenlijk ging dat wel goed zo. Heb wel even moeten wennen aan nando. Eerste reactie was ook echt " nee" :). Namaten ik de naam meer hoorde en gebruikte vond ik hem steeds leuker :). Toen mijn zoon geboren was klopte de naam gewoon :). Mijn man heet ferdi en wilde eerst Fernando doen ;). Dit heb ik wel uit zijn hoofd gepraat en toen werd het Nando

18. Hem net zo vaak uitspreken tot je man eraan gewend is en hem ook mooi vindt :p

Bij mijn eerste was ik alleenstaand en kon ik dus ook alleen beslissen. Sindsdien wist ik ook de naam voor een meisje, mocht ik ooit een dochter krijgen. Man vond die naam eerst niets, maar goed, het duurde jaren voor ik zwanger was en toen was hij inmiddels ook helemaal om :p Ik heb dus op de eerste optie gestemd. De jongensnaam hoorde ik in september 2013 in de Efteling, toen een moeder haar zoon riep. Dat was voor mij meteen dé jongensnaam en die vond m'n man ook meteen mooi. Die hebben we alleen niet hoeven gebruiken ;)

19. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Beide een lijstje gemaakt en de naam van onze aankomende dochter stond bij beide als 1ste naam geschreven, zo bijzonder!!!
    Haar 2de naam heeft zoon verzonnen
    3de naam ik

20. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Geen kinderen, maar wel al sinds het begin van onze relatie babynamen haha. Ik had altijd al een meisjesnaam in mijn hoofd en mijn man vond hem toevallig ook helemaal super. Hij wilde een eventuele zoon naar zijn idool vernoemen en dat vond ik dan weer een mooie naam. Dus samen, denk ik.

Deel Deze Pagina