Onze katten gaan naar buiten en thuis vinden we voortdurend teken. Ik begin me zorgen te maken over mijn kinderen. Mijn zoon had er laatst eentje om zijn nek. Kan iemand mij tips geven? Ik denk dat onze katten de teken mee naar huis nemen.
Wij waren 2 weken geleden naar de dierenarts voor de jaarlijkse entingen en die zei dit jaar ook veel meer vlooien en teken te zien dan bijvoorbeeld vorig jaar. Dus ja, zorg voor een pipetje of bandje als je katten teken hebben of meenemen. En controleer je kinderen ook goed als ze in hoog gras of bosjes spelen.
Die van ons krijgen een pipetje. Waren het 1 keer vergeten. En toen hadden ze allebei een teek. Met pipet geen gezien. Maar als je zoon buitenspeeltuin kan hij ze ook oppikken. Dus steeds goed blijven controleren! Dierenarts van ons zei ook dat er dit jaar heel veel zijn.
Ik heb van die banjes heel veel negatief verhaltjes gelezen dat ze niet gaan werken maar ga ik probeeren Dankjewel
Klopt, ik ben paraveterinair (dierenartsassistente), maar seizoen van vlooien en teken is erg hoog. En veel eerder dan normaal. @Hale Ik lees dat je Frontline gebruikt, maar uit ervaring werkt deze niet goed meer. Wij verkopen ze absoluut niet meer als praktijk. Laat je goed adviseren door jouw dierenarts, wat goed is voor jouw kat. Succes.
Frontline werkte hier jaren geleden al niet goed meer. Toen zijn we overgegaan op Advantage, en vervolgens de Seresto bandjes. Met de pipetjes toch altijd wel teken op de katten gezien, met het bandje nooit meer.
Wij adviseren ze echt niet meer en hebben deze ook niet meer op voorraad. Met regelmaat dat er nog katten onder de vlooien blijven zitten. Vroeger werkte het erg goed, maar vlooien zijn er resistent voor geworden. Ik zou het voor de zekerheid eens navragen.
Onze dierenarts heeft ze ook niet meer. Bij ons krijgen ze geloof ik simparica. Niet zeker, want moet ze deze week weer halen.
Geen vlooi te bekennen hier. Het kan best zijn dat we vroeger frontline hadden, maar intussen al jaren een ander merk meekrijgen en dat ik dat gewoon niet in de gaten heb. Kan het niet checken, ze niet lang geleden gehad, dus nu niet op voorraad.