kdv of go?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door tompoes, 23 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Ik zit nu een tijdje bij een niet-geregistreerde gastouder. Zij geeft door mocht zij een dag niet kunnen oppassen, dan hou ik er rekening mee. Ik zit nl in de zorg, werk flexibel en heb een weekplanning.

2 weken geleden had ik het rooster al van as vrijdag. Nu zegt zij deze liever niet te doen want ze moet naar de camping. Een vriendin wil,als nood aan de man is, ook oppassen. Dus ik geef vorige week door: deze vrijdag. Prima. Nu zegt ze net: ja ik denk dat ik ziek ben (ze zei het van de week al te weten) en als het doorzet belt ze af.
    Nu kan ik niet tegen m'n werk zeggen: ik kom niet want ik kan geen oppas vinden. Gelukkig wil mijn buuf oppassen.

Ik zie nu de bui al hangen: een niet-geregistreerde go die zo af en toe zegt dat ze niet kan. Een vriendin die oppast maar bij ziekte wil ze niet. Mijn vriendin heeft nog een oppaskindje, die ze ook afbelt.
    Ik wil best overstappen naar het kdv maar door mijn flexibele uren kan ik niet aangeven wanneer ze precies komt. Ik mag komen "mits er plek is". Heb ik niks aan!!!!

Mijn familie woont niet in de buurt. Raar is dat iedereen met wie ik contact heb altijd wil oppassen "je roept maar!!!!" En puntje bij paaltje is niemand thuis.

Hoe doen mensen dit in de zorg? Ik moet mijn uren aanpassen aan anderen, ik werk dus elk weekend om toch aan m'n uren te komen. Manlief wordt hier ook nie blij van.

2. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Ik heb net een kdv gebeld. Het is gewoon de volle mep (de hele dag betalen) of van 7.30-14.00. Ik snap dat niet! Ik ben geen kantoormiep. Als ik avonddienst heb en ik breng haar om 14.00 en manlief haalt haar om 16.00 weer op, moet ik betalen van 12.00-18.30 'want dat is het dagdeel'.

Heb ik dagdienst van 8.00-16.00 kan ik betalen van 7.30-18.30 ?? Er is geen gastouder die op vrijdag wil werken en de kdv vragen belachelijke uren!

3. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik zou toch naar een GO gaan zoeken.

Ik zelf ben ook GO. Maar als ik ziek ben. Moet ik mijn gastkindjes ook afbellen. Dus dat probleem zou je altijd houden denk ik.

En geen GO kunnen vinden die op vrijdag wil werken.
    Maar ze zullen er ook zijn die wel op vrijdag willen werken.

4. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Dat snap ik wel, het probleem is dat mijn familie gewoon niet dichtbij woont. Ik heb pertinent een probleem als een gastouder zegt: ik kan niet. Daar kan ik op m'n werk niet mee aankomen! Dus ik moet mij aan de uren van een ander aanpassen... het valt niet mee...

kdv hier gebeld die heeft geen flexibele uren. Dan maar ff doorzoeken naar een go.

5. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ik werk ook als gastouder en ook op vrijdag hoor :) ze bestaan dus echt wel!

6. Kikiboeh

Kikiboeh Lid

6 okt 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een stress geeft dat he!
    Ik ben zelf verpleegkundige (en draai alle wisseldiensten) en mijn vriend werkt ook onregelmatig en weet zijn daadwerkelijk uren slecht n dag van te voren... Nou, je voelt de bui vast al hangen ;)

Onze dochter is deze week begonnen op het KDV (ben deze week weer begonnen na mijn verlof). We hebben een flexibel contract voor 10 uur per week en het mag dus meer zijn. Ze kan er 24 uur per dag terecht maar 's avonds en 's nachts probeer ik nu anders te regelen. Ook in het weekend, maar op zondag alleen als er minimaal 3 kindjes zijn. Dit horen we de donderdag van te voren. Ook hier geen vrienden of familie in de buurt wonen. Wel wat lieve buren die als back-up willen staan maar daar kan en mag ik (vind ik) niet vanuit gaan. Als ze kunnen is het fijn. Maar ik wil hun zondag niet inpikken voor 9 uur en dat ik om 6.30 uur met baby op de stoep sta ;)

Helaas is mijn gevoel over het KDV ook niet helemaal prettig. Natuurlijk is het wennen maar ik heb ook wel een beetje het gevoel dat de leidsters (op 1 na) niet echt voldoende kennis hebben over baby's (en dan met name hun ritme etc.) en dat het op de groep véél te druk is met deze bezetting van personeel. Kortom, ik ga nog wel even op onderzoek uit wat de opties van een gastouder zijn. Die moet dan dus zéér flexibel zijn waarbij de uren per week wisselen en worden aangepast, in het weekend, feestdagen.....En inderdaad, wat als ze ziek is??

Misschien kun je bij jullie in de buurt googlen op flexibele kinderopvang? Wij moeten er een kwartier voor rijden, maar is voor nu de enige optie. Succes!

7. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Bedankt voor je opbeurende berichtje :)

8. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Heb je al eens geïnformeerd bij gastouderbureau's?
    Zij weten ook welke gastouders het doen.

Ik werk bijv alle dagen en heb een paar flexibele kinderen, niet te veel anders krijg ik het ook niet meer rond.

En je krijgt ook kot als je gastouder geregistreerd is. Kan me voorstellen dat dit niet fijn is zo.

9. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Ik ga maandag ff bellen dan ben ik vrij. Wie weet zijn er flexibele go's...

10. henriette

henriette Actief lid

12 okt 2010
    244
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb 4 jaar mijn dochter naar gastouders gebracht. Heb flexibele gehad. Kon haar brengen tussen 6.30 en 17.00 past op tot 19.00

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb 2 gastkindjes waarvan de mama's in de zorg werken, de ene papa werkt ook nog eens in 3 ploegen dus dat is super flex de andere papa werkt gewoon kantoor. Als ik vrij neem geef ik dat maanden van te voren door, en ja ik kan ook ziek worden...dan kunnen ze nog om een vervangende gastouder vragen bij het gob als er 1 beschikbaar is maar voor het idee: ik ben al 1,5 jaar niet ziek geweest op mn opvangdagen. Dus dat valt reuze mee.

12. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Zijn er geen kinderdagverblijven in de buurt met flexibele opvang? hier in regio Rdam zijn er veel.

13. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    De meeste hebben dagdelen opvang of de hele dag van 7,00-19.00 en die moe je dan ook alle 12 betalen :$ weet iemand hoe dat zit?

En de meeste geregistreerde go's 'willen niet' op vrijdag en woensdag. En daar heb ik dus niks aan.

14. floraa

floraa Niet meer actief

Waar woon je dan dat je zo'n beperkte keuze hebt?? Ik zou eens aan collega's met kleine kinderen vragen hoe die het oplossen.

15. henriette

henriette Actief lid

12 okt 2010
    244
    1
    18
    NULL
    NULL
    Als je bij een gastouderbureau vraagt en je wensen doorgeeft. Weten zij heus wel welke mensen flexibel zijn en waar plek is. En anders verschillende bedrijven eens afbellen. Zij kunnen je adviezeren en gaan opzoek voor je. Via marktplaats of via Facebook een oproepje plaatsen.

16. tuc

tuc Niet meer actief

maar heb jij in de zorg dan geen roostervrije dag?? De mama's waarvan ik de kindjes opvang hebben dat wel. Met de 1 heb ik afgesproken nooit op woensdag en met de ander nooit op vrijdag. Nu is het rooster al flexibel dat die 2 dagen al heel weinig voorkomen dus 1x in de 2/3 maanden moet ik dan een keer op woensdag en vrijdag werken, dat vind ik niet erg. Maar voor vast wil ik idd ook niet omdat mijn eigen kinderen op die dagen vrij zijn.

17. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Mijn gastouder werkt wel gewoon op vrijdag. Heb idd voor gastouder gekozen zodat je niet voor een hele dag betaalt terwijl je veel minder uren nodig hebt.

18. Kikiboeh

Kikiboeh Lid

6 okt 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf ook nog eens gaan zoeken voor een gastouder. Nu een startende gevonden die sinds een maand gastouder is (werkte daarvoor al 16 jaar op KDV). Zij biedt flexibele opvang, ook weekenden, nachten en feestdagen. Het hoe en wat horen we over een paar dagen als we daar gaan kijken. Dus wie weet klinkt het te mooi om waar te zijn, maar ik heb goede hoop!

Ik heb haar via via gevonden, maar wel via Oppas - Oppassen - Oppaswerk Daar kun je oppas maar ook gastouders zoeken. Eventueel kan het ook via een bureau. Het is even wat zoekwerk, maar ze zijn er wel echt!

19. misa

misa Niet meer actief

Het is net wat je zoekt. Ik zou iig een geregistreerde gastouder zoeken.

Ik ben gastouder en als ik ziek ben dan probeert het bureau vervanging te regelen. Als ik vrij wil geef ik dat tijdig aan. Ik ga wel naar drie dagen oppassen, dus wisselopvang zit er buiten die drie dagen om niet meer in. Maar dat is heel persoonlijk, er zijn er genoeg die wel alle of bijna alle dagen werken.

20. henriette

henriette Actief lid

12 okt 2010
    244
    1
    18
    NULL
    NULL
    Gastouder en geregistreerd is mogelijkheid bij vakantie en ziekte dat ze iemand anders voor je kunnen regelen. Zo hoef je ook niet telkens op familie en vrienden terug te vallen. Persoonlijk vond ik het wel prettig dat er een bureau tussen zat.

Deel Deze Pagina