Wie heeft kunstnagels en hoe bevalt het?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 31 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. royensan

royensan Lid

18 jun 2011
    59
    0
    0
    NULL
    NULL

Ligt eraan hoe ver jij bijt?? Je kunt bij je nagelstyliste een nagelbijt arrangement doen. ik heb nu iemand die hele korte nagels had en daar heb ik nu een laagje acryl over gezet zodat de nagel eronder kan gaan groeien..die laat ik iedere week bij me komen en kijk hoe het daar mee gaat en vul op als het nodig is. Over een paar weken past daar een tip of sjabloon op en zou je eventueel een kunstnagel kunnen zetten..

Als je geen kunstnagels wilt en het lukt je om niet te bijten...maar geen scheuren wilt en toch een goede versteviging zijn daar nog vele andere mogelijkheden voor. Wat ook weken blijft zitten. Zoek een goede nagelstyliste en laat je adviseren.

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik heb gelnagels...lekker kort laten knippen en het bevalt prima. ook het verschonen en baden van mijn meisje gaat heel goed.
    ze blijven goed zitten, kan er alles mee doen

3. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Ik heb ook een tijdje acrylnagels gehad, maar dat was bij mij niet zo'n succes. Mijn eigen nagels groeien best snel dus ik moest het vrij vlot weer laten opvullen, op zich niet zo'n probleem maar mijn portemonee wordt er niet blij van haha. En bij mij breken ze ook best snel af. Vond het wel altijd superleuk, met kleurtjes, glittertjes e.d. er op. Wie weet probeer ik het nog wel weer eens, moet nu straks eerst nog weer een tijdje werken in een woonzorgcentrum voor ouderen, dus dan mag het niet maar misschien daarna...

4. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    lijkt me zooo gaaf!!!
    laatste 3 weken van september hebben we vakantie... dan wil ik het eindelijk ook een keer laten doen!
    maar niet al te lang...

wat is dan beter? gel nagels of acryl? En wat zijn ongeveer de prijzen?

5. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik had Acryl nagels en ik vond ze helemaal geweldig!!!

Tijdens mn zwangerschap begonnen ze er alleen af te vallen doordat mn hormonen alles veranderde.
    Binnenkort laat ik weer nieuwe plaatsen, vind het altijd erg netjes en verzorgd eruit zien.

6. Loe

Loe Niet meer actief

Ik ben ook een erge nagelbijtster (heb ongeveer de helft van het nagelbed). Ik doe er ook zelf acryl op en maak men een witte pen een mooi wit randje erop. Ik werk dus met sjablonen. Wil niet de hele tijd van die lijm op mijn nagels van de tips hebben en je ziet de tips door de acryl heen, dus vind t ook niet mooi. Ik heb dus cover acryl. (svp geen reacties over wel/niet zelf doen zonder cursus,daar heb ik even geen zin in en daar is dit topic niet voor bedoeld, tis alleen een tip voor de nagelbijtster in de reactie boven mij)

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    loe wat knap dat je dat bij jezelf doet!!

8. royensan

royensan Lid

18 jun 2011
    59
    0
    0
    NULL
    NULL

De acryl die ik gebruik zie je echt geen tip zitten?? vijl je hem goed weg? maar als je sjablonen gebruikt kun je toch met white een vrije rand opzetten? want de acryl zet je zonder sjabloon die is juist voor een verlenging en vrije rand. waarom dan een witte pen?

Is niet als aanval bedoelt hoor ;)ben benieuwd hoe je het doet

9. royensan

royensan Lid

18 jun 2011
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh sorry zie dat je een half nagelbed heb:)..maar snap nog niet met de pen:D

10. royensan

royensan Lid

18 jun 2011
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ga naar een nagelstyliste ...die zal je vragen stellen en je nagels bekijken. je kunt wel zeggen ik wil acryl of ik wil gel. Maar dat hangt van veel dingen af... hormonen medicijn gebruik je vorm nagels je werk enz enz. Prijs is zo verschillend...heeft iemand een diploma of ga je naar truus die het voor de lol doet. Ik adviseer je iemand met een opleiding. Er kan zoveel mis gaan met je nagels schimmels enz en dan weet truus geen antwoord.

11. Lachebekje87

Lachebekje87 Bekend lid

22 jun 2011
    843
    150
    43
    Vrouw
    België
    Mja eigenlijk tot onder het "natuurlijk witte randje" om het zo te noemen, dus niet de helft van men nagelbedden alhoewel dat ook is kan voorvallen... Ik vind men nagels natuurlijk echt niet mooi zo en ik doe het steeds onbewust, denk steeds dat ze te kort zijn om gel of acryl op te plaatsen omdat een vriendin die het doet me verteld had dat je toch een randje moet hebben :(

12. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Het is precies zoals royensan zegt, verwijderen kun je het beste door de styliste laten doen.
    Maar als je thuis bevalt zou ik ze gewoon lekker laten zitten. En als je in het ziekhuis bevalt dan kun je bijvoorbeeld ook alleen je pink vrij maken.
    Ik word donderdag geopereerd en heb mijn nagels er wel afgehaald, ik heb dit gedaanomdat ik een paar weken zal moeten herstellen. Dan kan ik mijn nagels niet goed nabehandelen. Het is voor de operatie nodig dat ze de kleur van je nagels kunnen zien, daar staat tegen over dat als je met spoed moet worden geopereerd je ook de nagels er niet af kan halen. Mijn lerares zei altijd tegen mij, ach je hebt ook 10 tenen waar ze het aan kunnen zien.

13. royensan

royensan Lid

18 jun 2011
    59
    0
    0
    NULL
    NULL

Klopt..me zusje is gister geopereerd...en ze had echt geen zin om haar nagels eraf te halen. Ze had zoiets ze pakken me teen maar. En ik belde gister hoe het gegaan was, bleek dat ze er nog geen eens na gevraagd hadden!

14. royensan

royensan Lid

18 jun 2011
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ligt eraan soms kun je bij een nagelbijtster al een hele kleine vrij rand erop zetten. Maar dan moet de styliste gewoon op dat moment beoordelen. Laat er gewoon is na kijken er zijn zoveel mogelijkheden en ik weet zeker dat je met veel mooiere nagels de deur uitloopt.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb een paar jaar gelnagels gebruikt om mijn eigen nagels te laten groeien en daarna een hard laagje te geven. Toen ik zwanger werd hield het niet meer goed en ben ik er mee gestopt. Met kleine kinderen vind ik het onhandig en onhygiënisch. Als mijn jongste zindelijk is dan ga ik wel weer.

Ik vind verder nepnagels over het algemeen niet mooi en vaak ordinair staan maar gelukkig verschillen smaken!

16. Loe

Loe Niet meer actief

royensan, dank voor je reactie en niet de aanval hihi. :D:)
    De nagelstylistes (driekwart ervan) waar ik ben geweest, zetten een tip met lijm op mijn nagel. Dan gaan ze met gewone roze doorzichtige acryl over mijn nagel en de tip en dan zie je dus gewoon de tip er door heen. dus heb ik al t waren een groot wit stuk en geen mooi als het ware verlengd roze ondoorzichtig nagelbed en een mooi wit randje. ik snap t ook niet: ik vraag telkens of ze ook cover roze hebben, maar iedere keer kwam ik thuis met zulke rare nagels. vond t echt niet mooi.:(

daarom ben ik het zelf eens gaan proberen, na het tig keer gezien te hebben.t uurlijk zag er niet uit in het begin, lekker de acryl in de nagelriemen lopen enzo veel te breed en nog meer van die ellende. maar nu lijkt t aardig. Punt van de witte acryl voor de rand: ja, ik kan t, maar t breekt af, tis echt een breekpunt daar. Ik zat dan eerst de witte rand, dan de roze acryl en doe er doorzichtige acryl overheen als alles droog is om er een vast geheel van te maken, want daaronder zit mijn nagel niet meer, begrijp je? Dus een loze ruimte. En dan breekt t. Weet niet hoe ik het anders moet doen..... heb je nog ideeen?;)

Goed, maar wat ik dus doe: ik vijl mijn nagels ruw, gebruik desinfectievloeistof en ga beginnen. GEbruik cover acryl en zorg voor een verlengd nagelbed. aangezien dus die witte rand afbreekt, laat ik nu het roze geheel, dus er zit roze, waar de witte rand zou zitten, en pak de witte nailpen (gebruik soms ook zo'n witte pen, waar ze anders nail art mee doen). (heb ze vooraf wel glad gevijld) Dan een laagje sealgel (onder de uvlamp) (geweldig spul!) en dan ziet t er 1000x beter uit dan die kloofjes van mij! :):D

17. royensan

royensan Lid

18 jun 2011
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    idd smaken verschillen...ik heb andere beelden bij ordinair.

18. royensan

royensan Lid

18 jun 2011
    59
    0
    0
    NULL
    NULL

Waar vijl je je nagels mee ruw?? hoop alleen een buffer ander gaan je eigen nagels eraan:)duw je je nagelriemen terug haal je de vliesjes weg?? En zie nergens proteinebond voor bij komen?? dan liggen je nagels er idd zo af. Ik gebruik 3 acrylsoorten door elkaar zie je niets doorheen. En ik werk met de reverse techniek.

19. Loe

Loe Niet meer actief

hai, ja met een buffer. Probond, is dat primer oid? Weet zeker dat de nagelstylistes, die hier thuis geweest zijn, dat niet gebruikt hebben. Ik gebruik liquid met primer erin. Reverse techniek zegt me niets, daarvoor ben ik teveel amateur hihi.

Probond beter dan liquid met primer dan?

20. royensan

royensan Lid

18 jun 2011
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    proteinebond...zit geen primer in. Primer is een zuur wat gaatjes in je nagels maakt. 2 laagjes aanbrengen en je hebt een perfecte basis voor je acryl, gel of nagellak

Deel Deze Pagina