Ik denk dat het meer persoonlijke en omgevings ervaring is dan België/Nederland. Dat heb je wel vaker op dit forum. Als ik soms reacties lees rond geld en cadeautjes, dan denk ik OHHH zo gierig en dan zou ik daar van kunnen maken NL/BE ding maar mijn ervaring is niet persé de ervaring van heel België natuurlijk .
Tja, alcohol lijkt steeds gevoeliger te liggen. Ik zou het zelf niet snel cadeau doen aan iemand als ik niet weet of die persoon überhaupt wel eens bier of wijn drinkt. Maar als ik het van een juf toevallig wel zou weten, zou ik er geen moeite mee hebben. Het is ook vaak een standaard item in een kerstpakket. Een kennis van me heeft wel eens lingerie cadeau gekregen. Dat vind ik nog vele malen gekker.
Dat vind ik ook stom. Geen idee of er hier regels zijn op school wat alcohol betreft maar kan me zo voorstellen dat ze het niet waarderen van hogerhand (de ontvanger zelf misschien wel). Op feesten etc is er ook nooit alcohol
Bij ons op school zijn ze verzot op stempels. Bij studio liefhebberen hebben ze echt hele leuke onderwijsstempels.