Wanneer inschrijven voor schooltje+opvang en zwemlessen?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Sneeuwwitje, Sep 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

Aug 12, 2008
    308
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd vanaf welke leeftijd jullie je kindje hebben ingeschreven voor de basisschool en naschoolse kinderopvang?

En vanaf wanneer jullie je kindje hebben ingeschreven voor zwemlessen.

Ik hoor alleen maar dat er zulke lange wachtlijsten zijn.... net als bij kinderopvang. Is dat ook zo?

Ik ben er wel erg vroeg bij misschien, mijn zoontje is nu 9 weken ;) Maar ja... voor hetzelfde geld moet ik hem nu al gaan inschrijven (net als dat je bijna voordat je zwanger bent je kind al moet opgeven voor de kinderopvang....)

2. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hoi

hier bij ons moeten de kids zowieso voor 3,5 jaar aangmeld zijn voor het schooltje, maar ze hebben liever eerder....

volgens mij krijg je daar via de pzs bericht van....

bso hoeven wij niet, maar volgens mij ligt dat hier rond dezelfde leeftijd.

groetjes,

Mirian

3. stef

stef Fanatiek lid

Apr 19, 2006
    3,084
    31
    48
    Hier moet je kindje met een half jaar opgeven.
    Als je het later doet dan heb je kans dat die op een wachtlijst komt staan.

Zoals onze zoon. En dan kan die misschien niet naar de school waar je hem graag op wil hebben.

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik denk dat je het beste even kan informeren bij de school waar je graag je kindje op wil. Bij de school van onze keuze staat op de website dat je je kindje pas kunt inschrijven als hij/zij minimaal 2 jaar is.

5. Miez

Miez Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,118
    0
    0
    Het verschilt heel sterk per woonplaats.
    Ligt aan vraag/aanbod.
    Dus idd even informeren!

6. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

Aug 12, 2008
    308
    0
    0
    Ik heb even geinformeerd bij de school. Ze zeiden dat het niet vroeg genoeg kon....
    Dus we konden al een afspraak maken voor een kennismakingsgesprek en dan bekijken of we hem echt op die school willen inschrijven.

Eigenlijk is het toch te gek voor woorden dat je al zo jong (net 2 maanden) met dit soort dingen erbij moet zijn om het te regelen....

Nou ja goed, kinderopvang was bijna niet meer gelukt. Schooltje gaat nu zeker lukken ;)

Nu nog even informeren bij het zwembad en de naschoolse opvang.....

Share This Page