Gisteren bracht ik het recept van de kliniek naar mjn eigen apotheek. Volgende maand hopen we te beginnen met IVF, de eerste poging is een escape IUI geworden ivm te weinig follikels en helaas mislukt. Bij de eerste poging kon ik de medicijnen gewoon bij mijn eigen apotheek ophalen, het moest wel besteld worden, dus ik breng het altijd tijdig weg. Wordt ik gisteren door de apotheek gebeld met de mededeling dat zij de Menopur, Pregnyl en Decapeptyl niet meer zelf mogen leveren. Volgens hen mogen alleen apotheken in ziekenhuizen het leveren. Ik snapte er zelf niks van, dus vandaag weer terug naar de apotheek, om het recept weer op te halen. Ze vonden het heel vervelend, eerst werd er gezegd dat de medicijnen waarschijnlijk niet meer vergoed werden na 3 pogingen. Maar dit is nog steeds de eerste poging omdat bij de vorige IVF geen punctie is gedaan. Toen werd er gezegd dat zij als openbare apotheek de medicijnen niet meer mogen leveren. En dat is sinds 1 juli. Hebben hier meer mensen ervaring mee? Of wordt ik gewoon aan het lijntje gehouden. Ik heb gelukkig nog ruim 2 wkn om de medicijnen in huis te krijgen. Nu moet ik eerst een half uur rijden om het recept weg te brengen en hopelijk hebben ze het dan op voorraad, want anders kan ik weer heen en weer rijden.
Ik heb geen kopie gevraagd. Het overviel me een beetje. Maar ik baal er wel van. Ook omdat is hierover niks kan vinden.
Ik heb 2 weken terug gewoon Fostimon meegekregen... Het moest ook besteld worden, maar de dag erna kon ik het gewoon ophalen. Pregnyl hebben ze in het ziekenhuis gezet. Heel vreemd, ik zou er nog even achteraan gaan bellen als ik jou was. Wellicht kun je een andere apotheek in de buurt proberen?
Een raar verhaal! En vervelend voor jou, u je er extra tijd in moet steken. Mischien kan je de zhuis apotheek vragen het aan je op te sturen?? Of vantevoren bellen of ze alles klaar willen leggen, bespaart een ritje. Ik heb 3 weken geleden alle medicatie opgehaald bij de apotheek om de hoek, waar ik klant ben. Maar haal het ook wel in het zhuis als ik er toch moet zijn. Er is mij niet verteld dat het veranderd is.
Op de website van de rijksoverheid kun je dit terugvinden door bij de zoekfunctie "ivf medicatie" te gebruiken. (Ik heb geprobeerd de link door te sturen, maar krijg dit niet voor elkaar!)