Aantal embryo's Dusseldorf

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by laney, Jul 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. laney

laney Actief lid

Oct 2, 2009
    335
    72
    28
    Hoi meiden,

Ik heb een vraagje over Dusseldorf.
    In NL mag ik elke behandeling maar 1 embryo terug laten plaatsen en pas bij de 3e behandeling 2 embryo's.

Mijn vraag is eigenlijk hoe dit in Dusseldorf geregeld is. Ik lees vaak dat veel van jullie in Dusseldorf behandeld worden en ik ben dan ook benieuwd of je daar wel 2 embryo's mag laten inbrengen bij je 1e of 2e behandeling.

Ik hoop dat jullie mij hierover kunnen informeren.

Ik ben nu bezig met mijn 1e icsi in NL en ben van plan om naar Dusseldorf over te gaan voor de 2e ( als deze mislukt) als ik daar 2 embryo's mag laten inbrengen.

2. Roos25

Roos25 Niet meer actief

In dusseldorf mag je kiezen of je 1, 2 of zelfs 3 laten terugplaatsen. Dat is ongeacht je leeftijd.
    Ik heb altijd 2 laten terugplaatsen, maar de laatste keer maar 1. We hebben nu nog 1 in de vriezer.

Wij hebben ook de eerste ICSI in Nederland laten doen en de 2e in dusseldorf.

3. In Dusseldorf doen ze inderdaad niet zo moeilijk, alleen je verzekering vergoedt het niet bij je eerste en tweede poging ;)

4. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ik heb de 1e ICSI 2 embryo's terug laten plaatsen. Deden ze liever niet zeiden ze, want waren blasto's, ik was jonger dan 36jr en was de 1e TP.
    Toch mocht het en zwanger van 1 kindje :D.

Overigens wel vergoed door de verzekering (menzis).

5. laney

laney Actief lid

Oct 2, 2009
    335
    72
    28
    Is er een website ofzo van die kliniek in dusseldorf? Dan kan ik mezelf even informeren over die kliniek. Ookal hoop ik natuurlijk dat het de 1e x raak zal zijn.

6. Elize84

Elize84 Bekend lid

Dec 2, 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Het wordt wel afgeraden om er 2 terug te laten plaatsen. Zelfs nog bij mij, terwijl ik al 7 terugplaatsingen had gehad in Nld. Ik zei nog: ze denken zeker dat ik makkelijk zwanger raak!
    Maar goed, nu is het toch een tweeling geworden (waar we overigens erg blij mee zijn haha).
    Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze er in DD akkoord mee gaan om bijv drie goede blastocysten terug te laten plaatsen. Ze zeggen ook liever 1 goede en 1 matige terug te plaatsen dan 2 goede.

7. Zonnestraal77

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Noord-Holland
    Het wordt afgeraden maar wel gedaan ;). In Nederland niet maar in DD zeker wel. 3 goede blasto's misschien niet, maar 2 goede blasto's dus wel :D.
    Bij ons zou een 2-ling meer dan welkom zijn. Dat zijn dingen waar je wel over moet nadenken als je er 2 terug wilt laten plaatsen.

8. laney

laney Actief lid

Oct 2, 2009
    335
    72
    28
    Bij ons lag de keuze ook bij 2 emmy's ipv 1. We weten dat er risico's aan verbonden zijn maar deze hebben we geaccepteerd. Als ik na deze icsi (& mogelijke cryo's) klaar ben, ga ik naar dusseldorf omdat ik er dan 2 wil laten terugplaatsen. 3 zou ik zoiezo niet willen.

9. Radha

Radha Lid

Dec 9, 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    1, 2 of 3 en er staan geen aantallen op de factuur dus de verzekering denkt altijd dat je er 1 hebt laten terugplaatsen

10. Radha

Radha Lid

Dec 9, 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook de kosten zijn hetzelfde voor 1, 2 of 3

11. mikka

mikka Actief lid

Mar 31, 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Breek even in want dit vraag ik me dus ook af.
    Roos25, jij hebt het ondervonden, hoe gaat de verzekering hiermee om? Ik zou er ook voor kiezen om 2 terug te plaatsen, een tweeling is ook meer dan welkom!! Vergoedt de verzekering dan bijvoorbeeld alleen de terugplaatsing niet of de hele behandeling niet?

12. Roos25

Roos25 Niet meer actief

De Nederlandse verzekering vergoedt een standaard IVF/ICSI tot het tarief wat je hier ook kwijt geweest zou zijn. Je moet in DD altijd bijbetalen.
    Op de rekening van de tp's zie je inderdaad alleen maar dat je een tp hebt gehad en niet hoeveel. Je kunt in DD nog kiezen voor Assisted Hatching. Je krijgt daar een aparte rekening van. Er zijn verzekeringen die dat niet vergoeden.
    In 2010 zat ik bij IZZ en destijds hebben we de TP en AH teruggekregen. Daarna zaten we bij Menzis en die doen wel moeilijk over AH. Dan dien je alleen de tp rekening in. Voor je begint met een behandeling in het buitenland, moet je wel eerst even contact zoeken met je verz.maatschappij. Je moet namelijk papieren laten invullen vooraf. Zonder dat, krijg je niets vergoed.
    Maar of je dan 1, 2 of 3 laat terugplaatsen, maakt dan niet uit.
    Bij ons hebben ze nooit iets gezegd of afgeraden. Wij hebben, op de laatste keer, altijd 2 laten terugplaatsen.

13. Zonnestraal77

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Noord-Holland
    Hier een ICSI-behandeling gehad in DD en 2 embryo's terug laten plaatsen.
    Dat laatste staat niet vermeld op de factuur.
    Menzis pakket 4 heeft alles vergoed :D.

Inderdaad wel van te voren met je verzekering bellen. Ze doen ietwat moeilijk, dat wel, maar das ook omdat ze echt niet weten wat een ICSI met AH of 2,3,4 terugplaatsingen allemaal inhoud.

Anyway, de hele mikmak terug gekregen :).

14. mikka

mikka Actief lid

Mar 31, 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties, hier heb ik zeker wat aan.
    Ik ga zo even bellen met mijn verzekering om alles in gang te zetten.
    Mag ik vragen wat voor jullie de reden is geweest om naar DD te gaan?

15. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Onze hoofdrekenen was wel het Nederlandse beleid. De 1e ICSI hebben we via Zwolle gedaan. We hadden 5 embryo's, 1 verse tp en de rest werd vernietigd met als reden, matige kwaliteit...we vonden het zo erg dat ze niet eens een kans hebben gehad.
    In Düsseldorf had ik 10 embryo's van allerlei soorten kwaliteit. Ik moest ze verplicht in laten vriezen ivm overstimulatie. De arts daar is van mening dat ze allemaal een kans moeten krijgen. Ongeacht kwaliteit. We hebben er van de 10, 9 laten terugplaatsen en ze zijn allemaal gewoon goed ontdooid en verder gaan delen. Je hebt daarna wel meer kans op een zwangerschap, als je Emmy van goede kwaliteit is, maar het is nooit zeker hoe een matige het gaat doen.
    Ook vonden we het belangrijk dat ze in duitsland veel verder zijn met bepaalde onderzoeken. Ze trekken veel meer uit de kast om een zwangerschap tot stand te brengen. Het kost wel veel meer geld dan als je in nl blijft, maar wij hadden het er voorover.

16. aklina

aklina Fanatiek lid

Jun 13, 2010
    1,159
    0
    0
    Purmerend
    Ik heb er ook 2 terug laten plaatsen in DD.
    Maar het was voor mij wel de derde poging.

Met heel veel geluk zijn ze beide blijven zitten. Terwijl alle andere TP's op niets uitgelopen zijn.

Jullie keuze hierin wordt besproken in het intake gesprek.
    Maak wel op tijd een afspraak want er is een wachtlijst van 5 maanden.
    Ik heb de laatste 2 tp's in NL gehad terwijl ik al een afspraak in DD had staan... een afspraak kun je altijd weer afbellen mocht het wel lukken!

17. Zonnestraal77

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Noord-Holland
    Die verschrikkelijke protocollen van Nederland heeft ons doen besluiten over te stappen naar DD. Geen spijt!!!
    Ze zijn daar wel zakelijker, eerlijk js eerlijk.
    Maar kundiger, sneller....geen gelul zeg maar.

En ze bepalen in DD je AMH. Op basis van je AMH stellen ze je behandelplan op.
    In Nederland doen ze dat in 1e instantie niet maar starten ze de hormonen op volgens protocol.

18. mikka

mikka Actief lid

Mar 31, 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Breek weer in....
    Vraag me wel af als je bij poging 1 of 2 kiest voor 2 terugplaatsingen en je hebt het geluk dat ze allebei blijven zitten, moet je natuurlijk na een geboorte ook 2 kindjes aangeven.
    Ze hebben dan je hele medische geschiedenis in beeld, zal misschien toch twijfelachtig zijn......

19. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Kan ook een spontane deler zijn. Gebeurt in de natuur ook (een-eiige tweeling). Heb nog nooit gehoord dat de verzekering achteraf vragen gaat stellen, maar misschien zijn er mensen die het antwoord weten. Ik heb me er nooit door laten weerhouden om er elke keer 2 te laten terugplaatsen.

20. En een verzekering mag ook geen geld terugvorderen, toch? Als de ICSI eenmaal vergoed is, mogen ze dat geld niet meer terughalen, volgens mij.

Share This Page