Ziekenhuis rekening bevalling

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door tjoebie, 19 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tjoebie

tjoebie Actief lid

1 jan 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    Hallo allemaal,

ik ben 4 maanden geleden bevallen poliklinisch als het goed is in het ikazia in rotterdam. Heb nog steeds geen rekening gehad. krijg ik die niet meer of kan dat nog wel even duren. Mijn vliezen waren wel als eerste gebroken maar ben toen binnen 24 uur bevallen, dan is het toch gewoon poliklinisch dus niet gratis?

Groetjes

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    heb je geen ruggenprik of pijnstilling gehad verder? Want dan wordt je ook in 1x medisch.
    Je bent op eigen verzoek in het ziekenhuis bevallen? Niet omdat de vlos dat nodig vond?

Ik weet overigens niet wat gebruikelijk is verder hoor, hoe lang het duurt voor ze hem sturen.

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dat kan wel even duren hoor...

4. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Gaat dat niet automatisch naar je verzekering toe?

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Bij mij kwam de rekening pas na ongeveer heen half jaar. Ik was 't inmiddels alweer vergeten, dus was wel een tegenvallertje. Ik denk dat je 'm gewoon nog kunt verwachten. Maar anders zou je misschien even je vk op kunnen bellen om te vragen of 't misschien toch niet poliklinisch was?

6. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik ben bijna 7 maanden geleden poli-klinisch bevallen en ik heb nog steeds geen rekening gehad?

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Heeft je kindje toevallig niet gepoept in het vruchtwater? Ik ben trouwens ook in het Ikazia bevallen. Fijn ziekenhuis vond ik.
    Ik kreeg dus geen rekening omdat ik toch een medische indicatie werd doordat mijn zoontje in het vruchtwater poepte.

Zo niet, dan denk ik dat je het nog wel gaat krijgen en dat het lang duurt.

8. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Wat laat zeg, ik kreeg hem gister (na 9 dagen) al!

9. tjoebie

tjoebie Actief lid

1 jan 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    nog steeds geen rekening gehad,(ook niet via verzekering)
    heb voor zover ik weet zeker geen medische indicatie. Baby had niet gepoept in het water en heb ook geen pijnstilling gehad. hoop niet dat ik m nog krijg haha

10. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ik kreeg toen Lena net 1 geworden was nog een hele rekening van de zorgverzekering, met alle labtestjes en dingen van de dag van de bevalling en de dag erna ;)

Dus ik ben bang dat als je hem dan nog wel krijgt...

11. Dejah

Dejah Lid

23 feb 2009
    51
    1
    0
    Beveiligingsbeambte
    Den Haag
    Mijn kleine was inmiddels al 1 toen ik de rekening kreeg, die ik dus allang vergeten was. Was wel even een tegenvaller.

12. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Houd er wel even rekening mee ofdat je zorgverzekeraar gecontracteerd is bij het ziekenhuis waar je bevalt!
    Ik had een medische indicatie maar omdat de IZZ geen contract heeft met het WKZ moest ik bijna 100 euro zelf betalen.
    Als ik in het Diakonessenhuis was bevallen werd het wel helemaal vergoed, het was in totaal 407,50.
    Volgende keer ga ik wel gewoon weer naar het WKZ want ik vind het echt een heel prettig ziekenhuis!

Groetjes

13. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Ik kreeg overigens de rekening ongeveer na 3 maanden na de bevalling.

Deel Deze Pagina