Ik ben nu 10+1 zwanger van ons tweede icsi wondertje. Omdat het bij ons niet vanzelf gaat reuze spannend en heel kostbaar. De zwangerschap verliep vlekkeloos tot afgelopen woensdag. Eind van de middag, op mijn werk opeens bloedverlies, helder, niet heel veel, maar toch schrikken. Die ochtend wel gemeenschap gehad, toen niks aan de hand. Omdat ik zelf in een ziekenhuis werk kon ik heel snel voor een echo. Daar een mooi bewegend kindje die qua termijn prima groeit, verder geen oorzaak te zien. Ik weer gerustgesteld. Maar gisteren weer bloedverlies, uit het niets. Wel oud en niet veel, geen krampen. Ziekenhuis gebeld en kreeg weer een echo, daar zagen ze geen bijzonderheden en het kindje bewoog lekker. De gyn stelde me gerust, mocht bij twijfel altijd bellen, maar de kans dat het mis zou gaan is 1%. Ze denken dat het van mijn baarmoedermond komt. Het bloedverlies verdween weer. Maar vanmorgen bij het opstaan weer oud bloed. Het is alleen bij het afvegen en dan is het weer weg. Ik wordt er zelf erg onzeker van, vind het maar niks dat ik daar bloed. Zijn er meer vrouwen die dit hebben?
Niet op dat termijn, wel tussen week 5 en 6 en toen met week 23 en 25/26 weer.. Ik vond het ook doodeng, maar ws was er een vaatje geknapt bij mijn baarmoedermond! Vreselijk om te zien, maar het hoeft dus niks ergs te zijn
Gefeliciteerd met je zwangerschap. ...ik heb het ook gehad....je baarmoeder en alles wat daarbij en omheen zit is nu zo goed doorbloed, dat vrij snel kans heb op zo klein beetje bloedverlies. ..zeker na de sex. Ik zou me geen zorgen maken en lekker genieten
Ik ben ook 8 weken zwanger en heb al zeker 3 keer een flinke veeg met bloed gehad met afvegen. Bij mij niet na de sex (want dat durfde mn man nog niet goed) maar na een actieve dag. De echo's zijn ook goed dus ik probeer het een beetje los te laten. Kan inderdaad wat mijn bovenbuurvrouw schrijft met een betere doorbloeding en of klein adertje te maken hebben. Als het aanhoud (net als bij mij)moet er misschien wel gekeken worden waarom. Bij mij gaan ze geloof ik nog een uitstrijkje doen. Maar zo lang de beeb in orde is ben ik happy.
Ik verloor ineens bloed bij 11 weken, he-le-maal in de stress natuurlijk (ik kende dit ook niet van mijn andere zwangerschappen). Het stopte na een dag en de daarop volgende ochtend begon het opnieuw, maar dat was inderdaad meer wat oud bloed. Sindsdien nog 2 goede echo's gehad en alweer 13 weken! Ik heb toen overigens wel gebeld waarnaar ik meteen mocht langskomen. Probeer je toch niet al teveel zorgen te maken en je vast te houden aan de goede verhalen zoals deze!
Hier ook 3x gehad. Maar alles is in orde. Je baarmoeder is erg doorbloed. ik had t 1x door te veel boodschappen gesjouwd te hebben. Volgende ochtend oud bloed met afvegen. 1x na de seks. En 1x konden ze niks vinden. Snap heel goed hier jij je voelt. Hier bij de 4e iui poging zwanger geraakt. Dus deze dame is alles voor ons. Fijn dat je zo snel in 't ziekenhuis terecht kan. Zolang t geen maandverband vol is of inlegkruisjes. En stolsels is t "okee". Maar altijd de verloskundige bellen of gynaecoloog. Daar zijn zij voor. Liever 1x te veel dan te weinig.
Dank voor jullie antwoorden. Gelukkig is het ziekenhuis heel laag drempelig. Ik mag altijd bellen. Ze snappen hoe kostbaar dit kindje voor ons is. Mag zelfs vragen om bij een poli te komen voor vrouwen met herhaalde miskramen, je krijgt dan vaker een echo. Bij mijn vorige zwangerschap geen bloedverlies gehad en nu wel. Zolang het bruin blijft maak ik me geen zorgen, hoop ik.
Bij alle zwangerschappen heb ik bloedverlies gehad. Bij de eerste en deze met vroege termijn, zo'n 5-6 weken. Bij de middelste vaak en lang. Vanaf 5 weken tot 9 weken redelijk regelmatig. Doodeng, veel sress, maar manneke is nu in de kamer naast mij uitgebreid lego-branden aan het blussen. Het probleem met bloedverlies is dat als je een geknapt adertje hebt (en dat kan heel makkelijk omdat alles beter doorbloed is), dan heb je daarna vaak nog een aantal dagen wat bruinig bloed. Daarna is dar stukje vaak weer geheeld. Maar bij een verkeerde beweging of zo, kan het weer heel makkelijk opnieuw kapot gaan. Vergelijkbaar aan een wondje op een ander deel, het is net wat kwetsbaarder.
Dat zei de gyn gisteren ook. Ook omdat nu ook veel nieuwe vaatjes worden aangemaakt en die zijn nog best gevoelig. Ik werk zelf in de zorg, maar let erop om niet teveel te tillen enz. Hopelijk gaat het snel weg.
Hier ook een positief verhaal; bloedverlies gehad tussen de 5 en 11 weken, zo om de dag... Ook een keer een heftige bloeding. Nog steeds zwanger! Maar wat een stress, vreselijk is het. Sterkte en duimen maar!!
Die ongerustheid en stress vind ik gewoon niet leuk. Het is echt alleen bij het afvegen, lichtbruin met soms een klein fliebertje. Ik hoef geen inlegkruisje te dragen.
Ik heb tijdens mijn laatste zwangerschap meermalen last gehad van bloedverlies. Bij mij zat er een hematoom in de placenta, door teveel stress verloor ik steeds bloed. Dit is vanzelf weggegaan. Weet niet of je hier iets aan hebt, maar bij mij zagen ze rond de 15 weken pas de oorzaak van het bloedverlies. Hebben ze bij jou ook echt heel de baarmoeder gecontroleerd? De kans is veel groter dat het een bloedvaatje is, dat de bloedverlies veroorzaakt.
Ze hebben 2x heel goed naar de baarmoeder gekeken. Bij de eerste keer dacht de gyn heel misschien een hematoom te zien, maar de gyn die de echo 2 dgn later deed zag echt niks en gisteren hebben ze ook gekeken en weer niks raars. Het is nu echt alleen licht bruin. Woensdag was het wel helder bloed, maar dat heb ik niet meer gehad. Gisteren was het donkerrood / bruin.
Vanmorgen weer bloedverlies gehad. Werd wakker om te plassen. Omdat ik mee doe aan mvm plaste ik in het kannetje. Daar was de urine bloederig, schrok natuurlijk erg. Maar bij het afvegen kwam er een groot stolsel van 1,5 bij 2 cm. Ik volledig in paniek. We hebben thuis een angelsound en deze even gebruikt, gelukkig hoorde we heel snel het hartje, was voor mij een lichte opluchting, maar de angst zat er goed in. En het bloedverlies werd weer bruin. Het ziekenhuis gebeld en we mochten weer langs komen. Kreeg gelijk weer een echo. Gelukkig daar een mooi bewegend kindje. Weer zagen ze geen rare dingen in de baarmoeder. Omdat het de tweede keer bloedverlies was hebben ze een uitstrijkje en kweekje van de baarmoedermond genomen. De baarmoedermond was wel gesloten, maar ze zagen wel dat het bloed uit de baarmoedermond komt. Deze keer werd gezegd dat de kans dat het goed gaat 50/50 was. Terwijl er vorige keer werd gezegd dat de kan 1% was, omdat het kindje goed groeide en al bewoog. Ik heb geen krampen. Met deze uitspraak was ik niet heel blij. Snap best dat ze geen 100% zekerheid geven. Maar echt opgelucht ben ik niet. Ik ben komende vrijdag 12 wkn. Had gehoopt dat ik eindelijk kon gaan genieten, maar nu ben ik alleen maar bang.
Hoi, Ik zit een soortgelijke situatie, vandaar dat ik hier toch even wilde reageren. Wij weten sinds vorig weekend dat we zwanger zijn en zaten gelijk op een roze wolk. Ik heb drie testen gedaan, omdat we het maar niet konden geloven. Ook omdat de eerste test een vrij lichte streep aangaf. Ik zou nu in mijn vijfde week moeten zitten, maar ik weet dat de bevruchting in het weekend van 2 en 3 april heeft moeten plaats vinden ( 20 maart was de eerste dag van mijn laatste menstruatie en we hebben het alleen dat weekend gedaan). Dus ik ben nog vrij kort zwanger en sowieso nog heel onzeker. Ook omdat dit ons eerste keer is. Gister eind van de middag had ik ineens wat roze afscheiding en begon later ook te bloeden. Ik heb toen met de ha gebeld en die zei dat ik de vk moest bellen zodra het meer werd. 's avonds bloedde ik inderdaad meer en had ik last van steken vanuit mijn lies. Die steken trokken vrij snel weg. Vannacht nauwelijks gebloed, maar vanochtend is het bloeden toch wel heviger geworden. Een soort lichte menstruatie met helder rood bloed en wat donkere stukjes erin. Ik maak me hier heel erg druk om. Ik moet maandag naar de ha en ook de vk neemt maandag weer contact op. Ik heb vandaag toch nog een test gedaan en ook die geeft een tweede streep. Je begrijpt misschien wel dat ik in grote onzekerheid verkeer en graag van andere de ervaringen wil horen om een beeld te krijgen wat er aan de hand kan zijn. Heeft iemand een idee? Kan het nog goed komen met ons ukkie of raak ik het echt kwijt? Ik hoor graag van iemand! Liefs een onzekere jonge vrouw met nog een sprenkeltje hoop!
Ik heb het vergelijkbaar gehad. S middags iedere keer bloedverlies, mijn onderbuik werd dan gevoelig en best wat bloed ook. S ochtends en s nachts niks. Ik heb me de hele week suf getest voor de bevestiging (ook al had dat niet echt nut natuurlijk) Mijn huisarts heeft me die week 2x bloed laten prikken om te kijken of mijn hcg steeg, gelukkig was dat het geval. Ik heb toen 3 dagen bedrust genomen en daarna was het over. Het heeft in het totaal 8 dagen aan gehouden, vreselijk onzekere dagen. Maar zie mijn onderschrift, gelukkig alles goed gegaan. (Ze weten ook niet wacht het geweest is) Sterkte en succes, bloedverlies wil gelukkig niet altijd zeggen dat het mis gaat.
Hi Jes80, Wat fijn dat je zo snel reageert en wat ontzettend fijn dat het bij jou goed is gegaan. Ik hoop hier ook heel erg op. Ik probeer ook echt rust te houden en me niet te veel zorgen te maken, maar dat gaat moeilijk! Ik wacht het nog even af en ben heel benieuwd maandag bij de HA. Hebben ze bij jou alleen je bloed in de gaten gehouden of heb je ook een echo oid gehad? En was bedrust op aanraden van de ha? Ik zou zo graag een bevestiging willen dat alles gewoon goed is, maar die krijg ik natuurlijk alleen door het de tijd te geven.
Een echo heb ik bij 7 weken pas gehad. Een kennis heeft hetzelfde gehad en gaf aan bedrust te nemen, had bij haar ook geholpen. Tijd is vreselijk met dit soort dingen!
hier ook last van gehad, ging vanzelf over. is allemaal goed gekomen. lastig zoiets. maar heb toch vertrouwen, hoe moeilijk dat ook is
Dank voor de bemoedigende woorden! Ik hou me inderdaad rustig en ik heb nu ook vakantie ( voordeel van een baan in het onderwijs) Dus ik kan me ook goed aan die rust houden. Ik probeer geduldig af te wachten en heb goede hoop ondanks de onzekerheden. Mijn man is heel nuchter en dat helpt mij niet altijd, zeker niet met dit soort situaties, maar misschien moet ik dat ook maar proberen. Bedankt in ieder geval en wat ontzettend fijn dat het bij jullie wel goed gekomen is!! Prettig ook om de goede verhalen te horen.