Ik lees erg veel en ben een beetje door mijn lijstje met te lezen boeken heen. Wie heeft er nog tips? Ik houd niet zo van shop a holic verhalen. Wie heeft leuke tips zodat ik strak mijn lijst voor de zomer weer kan aanvullen en weer lekker naar de bieb kan met mijn lijstje? Ik zal zelf ook een leuke leestip geven het familie portret van jenna ,een erg mooi boek over de 2e wereld oorlog, over een duitse vrouw die zichzelf en haar dochter in de tweede wereld oorlog weet staande te houden door een relatie met een duitse ss officier aan te gaan. een keukenmeiden roman over de donkere huishoudelijke hulpen in de jaren 60 die daar de blanke kinderen moeten opvoeden en alles weten over de families waar ze werken ze besluiten om mbv een blanke journalist een boek erover te schrijven.
Ben zelf momenteel in Allerzielen van Deborah Harkness bezig ( net begonnen ) Gaat over heksen en vampieren Ja ik lees fantasyboeken hihi, maar daar moet je van houden. De reiziger serie van Diana Gabaldon is ook mooi om te lezen ( historisch verhaal met tijdreizen )
Water voor de olifanten weet de schrijver ff niet meer...echt een heel mooi boek..gaat over een treincircus is de jaren 20, is ook verfilmt ook echt een mooie film! het 9de schrift van maya is ook een mooi boek maar ik vond het erg lang duren voordat ik erin zat. verder vind ik de boeken van karin slaughter erg goed en van tess gerritsen zijn spannende boeken. zijn series dus het is het leukste als je ze in volgorde leest dan klopt het verhaal van de hoofdpersonen ook. cicilia ahern heeft ook mooie boeken vind ik dat is de schrijfster van ps i love you, maar ik vond al haar boeken mooi en helemaal niet chicklit achtig keukenmeiden roman heb ik ook gelezen echt een heel mooi boek! film the help is ook goed!
ben nu the hunger games aan het lezen en moet zeggen; geweldig boek! nu wil ik de film ook zien! en verder alles van Stephen King, Dean Koontz etc ohja, laatst ook; de man die naar Auswitz wilde gelezen en vond ik ook erg goed!
Lees graag (psychologische) thrillers en detectives. Elisabeth george zijn goed, wel enorme pillen soms, maar heerlijk voor vakantie. Verder ook enorm fan van john Sandford en Jeffrey Deaver. Die laatste is bijvoorbeeld ook van 'the bone collector'. Heb alweer een heel rijtje klaarstaan voor straks in de zomervakantie.
Memoires of a geisha, ik heb de film ook gezien maar het boek is 100x beter Verder moet ik even graven... ben opeens helemaal blanco :S
Idd water voor de olifanten-Sarah Gruen is echt een pareltje! Verder vond ik ook erg mooi: Knielen op een bed violen -Jan Siebelink Honingtranen-Nafisa Haji 1000 schitterende zonnen-Khaled Hosseini De woestenij- Samantha Harvey Maar die zijn vrij populair dus heb je misschien al gelezen? Leuk topic trouwens!
Een tijdje geleden was er ook zo'n topic toen heb ik ook een hele rij boeken genoemd, ik lees heel veel, vind 't heerlijk! De Vliegeraar - Khaled Hosseini (net als 1000 Schitterende Zonnen een aanrader) Nou ja, verder ben ik wel van de thrillers en detectives. Ik ben nu bezig in De Spiegel van de Ziel van Dean Koontz, zijn boeken verslind ik echt. Verder als je houdt van een beetje luguber; Mo Hayder (o.a. Ritueel, Tokio, Duivelswerk, Vogelman) Tami Hoag (o.a. Tot Stof Vergaan, Nacht en Ontij) Spannend; Harlan Coben Minette Walters (vaak met sociale thema's) Nicci French (wel vaak 't zelfde thema) Stieg Larsson - de Millenium Trilogie (dan ben je voorlopig zoet ) Afijn.... ik heb nog 1000 andere tips voor je indien nodig!!
Owh Vogelman was helemaal vergeten dat ik die ooit gelezen heb. Denk dat ik die weer eens opnieuw ga lezen...is al zo lang geleden! Ritueel vond ik wat tegenvallen trouwens.
Wat ik nog heb lezen: - A Dance With Dragons (deel 1 en 2), GRR Martin - De hond van Odysseus, Fik Meijer - Jump!, Jilly Cooper - Wij zijn ons brein, Dick Swaab (al gelezen, maar gooi hem er tussen omdat 'ie ZO geweldig is!) - De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween, Jonas Jonasson. Veel leesplezier
O goeie tip dan, ben ook dol op dat soort boeken. Ben nu begonnen aan de reeks van Richelle Mead; vampire academy. Deel 1,2,3 binnen een week uitgelezen en kan niet wachten om 4,5,6 ook te lezen haha
Daar heb ik de eerste 2 delen van liggen maar nog niet gelezen. De hongerspelen trilogie is ook leuk om te lezen.
Inderdaad goede tip, weet ik gelijk wat ik voor mn verjaardag kan vragen. Thx. De boeken van Mead vind ik ook leuk.
Oude favorieten zijn: Kapitein Correli's mandoline (nl versie) Papillon Ik kom later meer titels 'brengen'