Vanaf wanneer raden ze het af om te zonnen ik las net namelijk bij week tot week dat je dan een zwangerschapsmasker kan krijgen kan dit ook al in het begin? ik ga namelijk volgende week 2 weken naar de nederlandse antillen..
Volgens mij heb je dat risico idd al in het begin. Sowieso moet je niet met een onbedekte buik in de felle zon gaan zitten ivm oververhitting
het gaat er om dat je buik niet te warm wordt. Zo raden ze ook een zonnebank en een te warm bad af....Bel anders voor de zekerheid een vk of HA
Ik heb gewoon heerlijk in de zon gelegen hoor, niets masker, verschilt per persoon en je merkt zelf wel wanneer het te warm wordt voor je: lekkere duik nemen of de schaduw opzoeken. Gewoon goed naar je lichaam luisteren!
Ehm nee een masker voel je niet aankomen maar als het je te warm wordt ga dan uit de zon. Denk dat ze dat bedoeld. Ik ben net terug uit Italie en daar heb ik wel gekeken of ik in de schaduw kon komen maar dit kon niet altijd.
Nee masker voel je idd niet aankomen, maar ik bedoelde inderdaad de warmte en naar je lichaam luisteren.........
Gewoon heel goed smeren met minstens factor 30, en vooral je gezicht goed insmeren (alles beter dan een bruine snor die er niet meer afgaat!)
Ik ben aan het begin van mijn zwangerschap naar Nepal geweest, daar zit je nog iets dichter bij de zon. Nergens last van gehad (hoewel ik niet in bikini heb gelopen, dat is daar not done). Maar de zon gaf me lekker wat extra energie. Later in de zwangerschap kon ik minder goed tegen de warmte, maar door de hormonen was ik heel snel bruin (en wel lekker in bikini gelopen, want ik kon geen leuk badpak vinden). Dat zwangerschapsmasker verschilt van vrouw tot vrouw, gewoon lekker naar je lichaam luisteren. Veel plezier!
ik ben op vakantie geweest en heb nergens last van gehad...gelukkig. Je mag gewoon met je blote buik in de zon alleen vond ik dat zelf niet meer zo prettig...dus lekker onder de parasol gezeten
voor zover ik weet is de hitte (dus ook van een warm bad) niet schadelijk voor baby, maar zijn ze eerder bang dat je duizelig word van te lang in de zon zitten/ in bad liggen. ik ga gewoon in warme baden, en lig lekker in de zon. als je maar genoeg water drinkt en als je merkt dat je niet zo goed meer tegen de hitte kan in de schaduw gaan zitten. dat zwangerschapsmasker geen last van, weet ik ook niet.
Ik woon in Turkije en ga minstens 1 x per week lekker naar het strand hoor. Meestal lig ik onder de parasol omdat ik niet goed tegen de hitte kan. Ga nooit op het heetst van de dag en smeer me altijd goed in ! En als ik in de zon lig dan leg ik een handdoek over mijn buik.
Dit staat hierboven over een zwangerschapsmasker. Maar hoe je dan moet weten of je er aanleg voor hebt weet ik ook niet.. Zwangerschapsmasker Een zwangerschapsmasker is een bruine verkleuring van het gelaat en soms ook van de nek. De verkleuring ontwikkelt zich doorgaans langzaam en ontstaat zonder voorafgaande ontsteking van de huid. De meest typisch aangedane plekken zijn het voorhoofd, de huid over de jukbeenderen, de bovenlip en de kin. Het is een onschuldige vorm van hyperpigmentatie. De aandoening komt typisch voor bij zwangeren, vandaar de term ''zwangerschapsmasker''. Vooral in het 2e en 3e trimester kunnen vrouwen de verkleuring ontwikkelen. Het vervelende is dat het niet altijd verdwijnt na de zwangerschap maar over het algemeen verdwijnt het weer geleidelijk na de bevalling. Bij volgende zwangerschappen komt de verkleuring doorgaans weer terug en niet zelden donkerder dan bij de voorgaande zwangerschap. Vrouwen met een aanleg voor een zwangerschapsmasker doen er verstandig aan tijdens de zwangerschap (en in de maanden daarna) blootstelling aan zonlicht te beperken.
Ik ben een paar weken terug naar Turkije geweest voor 8 dagen en heb gewoon in de zon gelegen en ben heerlijk bruin geworden en wanneer ik het te warm had dan dook ik met mijn luchtbed heerlijk de zee in om af te koelen. Je lichaam geeft het zelf aan wanneer het niet meer gaat. En ik heb persoonlijk geen masker er aan over gehouden ( gelukkig )
een masker kan nog komen hoor een vriendin van mij is in mei op vakantie geweest en die heeft 6 weken later een masker gekregen
2 vriendinnen hebben een zwangerschapsmasker gehad tijdens hun zwangerschap en hebben hier nu nog last van kindjes zijn 6 en 5.....du sof het na je zwangerschap nog weg trekt....ik heb daar niet zulke gode ervaringen mee. Ik heb 2 zwangerschappen geen last gehad maar zag nu al licht wat komen. Ik ga dus niet meer ind e zon zitten en smeer me erg goed in en het is nu niet erger meer geworden. Met je blote buik in de zon wordt echt afgeraden. niet alleen voro jezelf maar ook voor oververhitting voor de baby. Het vruchtwater kan zich nl erg opwarmen wat nou niet echt fijn voor de baby is.
Dit is dus echt onzin! Je kan gewoon in de zon zitten met je buik, niets aan het handje. Je bent geen pannetje water! Nog even en je gaat fluiten bij het kookpunt zeg. Je lichaam geeft vanzelf aan wanneer het te warm voor jou en je kindje wordt maar je kan gewoon in de zon als je dat lekker vindt!