Wie heeft nog meer de plancenta aan de voorkant?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dani84, 30 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    Hier zit de placenta ook aan de voorkant. Ik voelde zelf pas beweging rond de 24 weken. Vond het ook heel lang duren, aangezien ik bij mijn eerste al veel eerder beweging voelde. Niks om je zorgen over te maken verder hoor! Je (man) moet alleen iets meer geduld hebben dan wanneer hij aan de achterkant zou liggen....

2. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    Bij mij ligt de placenta rechts aan de voorkant, dus als ik kindje voel is het meestal meer aan de linkerkant. Maar ik kon al plopjes voelen met 18,5 week. En sinds een aantal dagen kan mijn vriend het ook voelen. Nu voel ik dat mijn kindje ook sterker wordt, want soms voel ik toch wel een harde schop of wat het dan ook mag zijn. Het doet nog geen pijn ofzo, maar schrik er soms wel een beetje van.

Maar ik geniet nog elk moment van die plopjes en schopjes. Het is zo leuk.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier lag ie ook aan de voorkant, dat hadden ze met de 10 weken echo al gezien en meteen erbij gezegd dat je de baby dan waarschijnlijk pas later voelt. Dus ik was er al op voorbereid. Ik voelde onze kleine ook pas de eerste keer met 21 weken en toen waren het alleen nog plopjes. Met 23 weken voelde ik 'm wel echt trappen (niet hard ofzo hoor).

4. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

bij mij ligt de placenta aan de voorkant. in een boek las ikd at dit vrij uitzonderlijk is, maar blijkbaar valt dat wel mee.
    bij mij is er niets over gezegd, pas bij de pretecho van 28 weken zei de echoscopist het. en als ik het me goed herinner, voelde ik mijn baby al bij 17 weken bewegen.

5. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Ik ben voor de tweede keer zwanger en heb bij beide zwangerschappen de placenta aan de voorkant (gehad).
    En ik voel mijn kindjes echt heel goed hoor! En ook zo dat het nog wel beurs aanvoelt aan de binnenkant. De baby is nu zo groot dat je hem echt wel langs de placenta voelt, aan de zijkant of onderkant van je buik bijv.
    Heb geduld!

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb al die tijd gedacht dat mijn placenta aan de achterkant zat, omdat dat bij de eerste echo te zien was. Voelde de kleine bij 14 weken al, en nu hoorde ik afgelopen dinsdag dat de placenta dus voor ligt ipv achter, en dat was ook al zo bij de 20 weken echo. Is dus eigenlijk heel "apart" dat ik hem al zo snel en goed voelde.

7. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    hier ook hoor Kaatje, voelde de kleine ook al met een week of 16!

8. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Misschien klinkt het heel raar wat ik ga zeggen, maar...

Krijg soms het idee dat vrouwen het voelen van de bewegingen van de baby een beetje ontkennen als ze een voorliggende placenta hebben.....

Dat als ze met 16 weken hun baby voelen, ze er vanuit gaan dat dit hun darmen zijn omdat ze de baby NOG NIET kunnen voelen, omdat ze verteld is dat ze een voorliggende placenta hebben.....

Het is al een "raar"gevoel de eerste bewegingen van je baby en je twijfelt dan ook.... is het dit?

Ja er wordt verteld dat je de baby minder voelt (en later) als je een voorliggende placenta hebt.... maar dat hoeft echt niet hoor...! (sommige gaan daar zo vanuit... "ik zal de baby wel laat voelen, want ik heb een voorliggende placenta..)

Dus voel je iets met 15/16 weken... dat hoeven echt niet je darmen te zijn hoor!

Zoals ik al vertelde en meer hier.... ik voelde ze allebei vroeg!

9. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik voelde tot 20 weken echt helemaal niets dus ook geen darmen ofzo. Ik denk dat dat dus niet helemaal opgaat...

10. ramona0309

Bedoel ook niet iedereen.......
    maar als je van te voren al denkt dat je het niet KAN voelen.... dan sta je daar ook niet voor open.....

Snap je wat ik bedoel...?

Ik zeg alleen dat je er wel voor open moet staan..... ook al heb je een voorliggende placenta.... dus niet bij voorbaat al denken dat het niet KAN... en dat het je darmen WEL moeten zijn!

11. calymera

calymera Lid

24 apr 2008
    12
    0
    0
    ik voel het kindje ook nog niet bewust :(
    wel jammer maar weet dat hij heel druk is en lekker beweegt, dus maak me niet teveel zorgen.

hoop uiteraard wel snel iets te gaan voelen
    (heb ook placenta aan voorkant)

12. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Ik heb in het begin wel wat plopjes gevoeld en bij de 20 weken echo hoorde ik dat ik de placenta aan de voorkant had liggen, dus dat het echte duidelijke voelen later zal kunnen komen. Dus het hoeft niet maar ze zeggen dit zodat je je geen zorgen gaat maken. Kreeg / krijg allemaal reacties goh voel jij je kindje nog niet? En het is me 1e dus ja dan word je onzeker.

Maar volgens mij voelde ik vanmorgen weer wat :D maar dan rond m`n navel en dan beetje borrelend? hihi

T komt vanzelf we blijven wachten, maar ben niet iemand die er constand mee bezig is want dan kan het wel es lang gaan duren..

Liefs Danielle

13. ramona0309

Dani
    Die "plopjes"en borreltjes die jij beschrijft, lijkt me toch echt je kindje hoor....

In het begin (als je t begint te voelen) voel je het ook nog niet elke dag.... en voor hetzelfde geld is de kleine net lekker bezig als jij slaapt.....

Hoe verder je bent, des te beter je het gaat voelen en dan ook de kleine bewegingen.....

xxmona

14. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

ja zoiets dacht ik vanmorgen ook al, dit lijken niet m`n darmen. bij de eerste is het zo lekker onzekr he zou het wel zou het niet :D haha

Maar goed ben morgen 21 weken dus zal nu wel vaker wat gaan voelen.

Wat wel raar is, af en toe heb ik t idee dat ik kan voelen als de beeb zicht snel omdraaid kan dit? heel klotsend gevoel haha ;)

Groetjesss

15. ramona0309

Dat klotsend gevoel kan ik me niet zo herinneren.... misschien anderen?
    Wel voelde ik vaak het kontje.. of hoofdje in mn buik porren...
    Voelde dit trouwens laatst ook al.... zo'n woel-gevoel....

16. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Oke

ben benieuwd of iemand anders het herkent.. :)

17. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    deze keer de placenta aan de voorkant. ik hoop toch dat ik het bewegen snel 'herken' na de eerste, maar denk niet zo vroeg als de vorige keer (16 weken)

18. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoiii

Ik voel de kleine! :D

Lag donderdag helemaal uitgeput in een stoel en ineens.. voelde ik wat kriebelen meer soort plopjes, bubbels.. denk zal toch niet en ja hoor lag in bed en weer..

Nu als ik stil zit voel ik de kleine ook bewegen. t zijn nog geen schopjes, maar toch wel wat gebubbel :D

helemaal in de wolken, t was echt het wachten waard! Nu maar hopen dat het gauw sterker word zodat manlief het ook kan voelen want die word nu al gek van me :oops: Als ik weer roep, ik voel het weer!

Liefs Danielle

19. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

6 aug 2006
    846
    0
    0
    Wat fijn Daniƫlle, geniet ervan!

Ik heb ook een voorliggende placenta. Mn man voelde het kindje met 24 weken en zelf voelde ik het al met 15 weken.

20. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik heb de placenta ook aan de voorkant, en ik voelde met 13 weken al plopjes!

Deel Deze Pagina