Wie heeft nog meer een korte cyclus.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sylmar, 13 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sylmar

sylmar Lid

4 mei 2009
    10
    0
    0
    telefoniste
    suriname
    Ik heb een korte cyclus van 5, wanneer heb je dan een eisprong.

Is nu mijn 4 dag en mijn verband ik schoon. Alleen als veeg bloeding.

Gister voelde ik wel een wat in mijn onderbuik. lichte pijn.( is dat een eisprong?)

Ik wil wel zwanger worden. mijn man ook.

Hopelijk lukt het deze keer.

Grt,

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hoi,

Ik heb ook een korte cyclus, maar wanneer je ongi weer stopt zegt niet dat je een korte cyclus hebt hoor. Ben ja al lang van de pil af?

Je moet eerst weten hoelang het duurt tussen de eerste dag van je ongesteldheid en je nieuwe ongesteldheid.De tijd daartussen is je cyclus.
    Meestal is het zo dat je eisprong 14 dagen voor je te verwachten nieuwe ongi is... maardat is niet altijd het geval... Dus ik zou me daar niet blind op staren... maar het een beetje ruim nemen. Ik zelf heb namelijk tussen dag 7 en dag 12 mijn eisprong.

3. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Ook ik heb een korte cyclus ik kan mijn eisprong krijgen vanaf dag 3 tot dag 13 gelukkig komt dag 3 niet zo heel veel voor en is het meer vanaf dag 7 tot 13 maar met een korte cyclus kan je perfect zwanger raken hoor

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Prima zwanger raken...?? Ehh ja, met heeeeel veel mazzel, en vaak heb je als je dan toch uiteindelijk wel zwanger bent geraakt een vergrote kans op een miskraam. :(
    Ik zeg dit niet om je bang te maken, maar puur wat ik van de fertiliteitsarts weet.

Ik hoop voor je dat je snel zwanger zult raken en zult blijven, maar als je echt je eisprong al vaak op dag 3 hebt en/of ook weer snel ongi wordt, dan zou ik als ik jou was eens advies in gaan winnen van de gyn...

5. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Maartje ik zit al meer dan 2jaar bij de gyn en hij heeft er nog nooit wat van gezegd dat mijn korte cyclus de reden is van mijn 7 miskramen. Mijn zus had ook een hele korte cyclus en 1x een miskraam en 2 mooie jongens lopen. Ook zit ik nu bij een prof en die zegt er ook niks over dus ik denk niet dat een korte cyclus kan leiden tot een miskraam

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Een korte cyclus kan dus komen door een progesterontekort. Veel meiden met een korte cyclus hebben een progsterontekort. Progesteron wordt ook wel het zwangerschapsbeschermende hormoon genoemd. Het moet er voor zorgen dat het baarmoederslijm niet wordt afgebroken. En als je een te laag progesterongehalte hebt, wordt het baarmoederslijm dus afgebreken.
    Progesteron wordt tot ongeveer de 10e week ofzo door het gele lichaam aangemaakt. Pas na die tijd door de placenta. Begrijp je wat ik bedoel?

Kijk het kan zijn dat bij jou je korte cyclus een andere oorzaak heeft dan een laag progesterongehalte, en dat daarom de arts dit nog niet met je besproken hebt. Maaaar er zijn ook artsen die niet in het progesteron verhaal geloven, die zelfs niets willen geven om je progesteron te verhogen. Maar er zijn voldoende onderzoeken geweest die dit wel bewijzen.

Ik hoop voor jou dat jij snel weer zwanger zult worden en zult blijven. Wat lijkt het mij akelig zeg, om zo vaak een miskraam te moeten verwerken :( Sterkte meid!!

7. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    maartje ja dat van die progesteron dat wist ik ik heb daar ook al naar gevraagd maar net als je zegt hier wil niet iedere arts aan jammer genoeg maar bij mij is het niet het progesteron want mijn lf is wel gewoon 14 soms 15dagen of langer maar wilde het toch wel proberen maar hij wil het niet geven :( misschien de prof wel maar dat kan ik 20mei vragen. Bij mij is het zo mijn cyclus is heel kort en via een paar fm metingen weten ze dat ik op dag 3 van de cyclus ook echt een eisprong heb met een rijpe eicel ik ben nog niet zwanger geraakt in zo'n hele korte cyclus hoor het is meestal toch wel als hij vanaf dag 8komt dan heb ik kans anders heb ik nog mijn :evil:. Maar jij heb ook een onregelmatige cyclus hoe ga jij daarmee om wordt je er soms ook helemaal gestoord van dan weer heel vroeg en dan weer later in de cyclus heb jij wel progesteron voor geschreven gekregen oh nu zijn er ineens veel vragen :D

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dat zijn idd een hele hoop vragen ;) maar dat geeft niet.
    Dag 3 is echt heel erg vroeg zeg!!! Bij mij komt hij nooit zo vroeg. Hij kan op zn allervroegst dag 6 en uiterlijk dag 12, maar meestal komt ie op dag 8. Dat is niet zo vroeg als bij jou, maar zeker wel te vroeg. Daarbij bloed ik een paar dagen na mn ei, en nog wat tussendoor bloedverlies, de ene keer meer dan de andere keer, en vanaf een week voordat de ongi echt losbreekt, heb ik altijd bloedverlies, in verschillende mates.
    Nu heb ik om mijn luteale fase te ondersteunen 3 maand progesteron gebruikt. Ik had nog wel na mn ei tussentijds bloedverlies, maar zodra ik dan met de progesteron begon, stopte het bloedverlies weer. Dus wat dat betreft werkte de progsteron wel goed. Alleen is er geen zwangerschap uit ontstaan. Nu ben ik weer op evaluatie bij de fertiliteitsarts geweest en die heeft mij nu clomid voorgeschreven. Wel een beetje gek zou je denken: omdat mijn eisprong volgens de monitoring gewoon prima was, maar het is zo dat clomid je eisprong ook kan verbeteren, en dan daardoor ook de rest verbeterd. Waarschijnlijk ga ik nu dan ook een mooi progesterongehalte krijgen.
    Hoe ik er mee om ga? Nou soms heel slecht. Ik ben nu met ronde 14 bezig en ben nog niet 1 keer zwanger geweest. Ik doe mn best om zo onspannend mogelijk te leven, maar dit beheerst mn hele leven, mn hele doen en laten. De wens is zo vurig. De ziekenhuis bezoeken vind ik heel kut, maar ik weet dat als ik dat niet doe, de kans erg klein is dat ik ooit mama ga worden. Die gedachte zorgt er ook voor dat ik elke keer weer moed weet te verzamelen.
    Maandag mag ik weer heen: follikelmeting en opnieuw een samenlevingstest (de arts zei dat clomid er voor kon zorgen dat het cervixslijm minder toegankelijk wordt voor zaadjes en als dat het geval blijkt, mogen wij door voor iui. Een erg enge term, maar alles voor een kleintje.

Wat doen de artsen eigelijk aan jou problematiek? Zijn jullie al lang bezig met de onderzoeken naar de vele miskramen? Ik hoop voor je dat de prof met een middel komt waardoor het beter zal gaan en blijven. Ooit trouwens accuncpuntuur geprobeerd?? Ik zit er steeds vaker aan te denken.... Klinkt een beetje raar, zo'n prikjesdokter ;) maar wie niet waagt...

9. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Maartje ik herken je gevoel alleen hebben wij het met zwanger blijven. Wij zijn vanaf 2006 echt bezig toen een paar maanden rust ander werk enz en in 2007 weer begonnen om het te proberen. Nu sinds een paar weken weten we dat ik een afwijkende baarmoeder vorm heb en dit veroorzaakt mede de miskramen ook heb ik een factor 2 mutatie bloedstolling te hoog. Het is soms wel erg frustrerend he al die dikke buiken overal waar je kijk of sta

Deel Deze Pagina