Hoi Meiden, Even een vraag is snap er geen bal meer van: Ik heb op 2 maart een knal ovulatie test gehad en ook hevige ovulatie pijn. Alleen geen temp die erbij past! De dag na de ovulatie test zou ik toch een veel hogere temp moeten hebben gehad??? Meer dan 0.3 graden verschil? toch? Meestal is die bij mij rond de 36.5/36.6 en dat was de dag daarna ook weer. Of is die dan net niet gesprongen??? De ovulatie pijn was wel zo goed als weg. Ik snap er geen bal meer van, hebben jullie een idee? Alvast bedankt, Groetjes Moefoe
De dag na de ovulatietest zou je juist een temperatuursdaling moeten hebben. Deze komt vlak voor de ovulatie. Wanneer je ovutest positief is komt je eisprong pas 24 tot 48 uur later. dus zou je vandaag (5maart) een temperatuursverhoging moeten hebben. Ovulatiepijn zou ook VOOR de eisprong plaatshebben. Wanneer de pijn weg is , is de eisprong geweest. Hopenlijk kan dit je helpen
Hoi elienvl Vandaag had ik idd een hogere temp dan normaal. 36.7. en k ben vandaag helaas ongi geworden. Dus op naar de volgende ronde! Heel erg bedankt voor je advies! Groetjes Moefoe
Als je temperatuur vandaag gestegen is, je eergister een positieve ovutest had en eipijn hebt gevoeld en je vandaag ongesteld bent geworden is dat geen goed teken... Je cyclussen zien er ook niet regelmatig uit. Ik denk dat je geen eisprong hebt (sorry). Zelf heb ik een regelmatige cyclus en gaf mijn ovutest ook elke maand 2 streepjes. Uit bloedonderzoeken bleek ik toch geen eisprong te heben. Ik wordt tussen de 6 en 10 dagen na een positieve ovutest ongesteld en dat is al te snel voor een goede eisprong... Inmiddels slik ik Clomid (100 mg) en hoop daarmee een eisprong te krijgen.
Hoi dank je wel voor jullie reacties! en je hoeft helemaal geen sorry te zeggen hoor. Maar ik wou nog even wat kwijt, want ik heb dit eigenlijk nog nooit meegemaakt. Ik zei vanochtend wel dat ik ongi ben geworden, maar dat zei ik omdat ik vanmorgen rond 11/12 uur. Een beetje rozige afscheiding had bij het afvegen. En een klein spikkeltje in de wc. (Geen bloed ofzo.) Dus toen dacht ik; oke ik ben ongi, maar normaal zet het die dag dan door. Maar nu is het inmiddels 23:00 en is mijn maandverband (sorry) nog net zo schoon als vanmorgen, dus ben ik dan al ongesteld of wat is dit dan?? Weet iemand hoe het zit of wat het kan zijn? Groetjes Moefoe
Zolang er geen helderrood boedverlies is , is er hoop. Het zou idd toch heel vroeg zijn om je menstruatie te krijgen na je eisprong. Roze bloedverlies kan volgens mijn gyne regelmatig voorkomen in de luteale fase. Ben je al eens naar de gyne geweest? Je cycussen zijn idd heel onregelmatig he
Hoi Meiden, Ja nu weet ik het zeker; ik ben ongi. Ik heb alleen wel op mijn FF zitten analyseren, en ik heb 14 dagen terug ook ovulatie pijn gehad. Dus dat zou het ook kunnen zijn, het kan ook nog zijn doordat ik dat monninkspeper ben gaan gebruiken. je weet maar nooit. Maar even dit; mijn cyclussen zijn idd soms extreem lang, dit omdat ik medicijnen MOET slikken waar ik niet onderuit kan. Dat heeft een tijdelijk resultaat dat ik maar weinig ongesteld word. Mijn Prolactine is namelijk te hoog. 0.92. En daarom ga ik a.s. maandag om 9 uur voor het eerst naar de endocrinoloog, alleen eerst voor een anamnese hoor . Ik hoop dus heel erg dat ze wat aan m`n cyclussen kunnen doen. Dank je wel dat jullie met mij mee denken! PS weten jullie hoe je je FF chart in je handtekening kunt zetten, dan kunnen jullie ook meekijken. Liefs Moefoe
@Moefoe: Er bestaat ook nog zoiets als een bloeding na je eisprong. Dit komt niet heel vaak voor, maar kan geen kwaad. In al de jaren dat ik zwanger probeerde te worden heb ik het precies 1x meegemaakt. Google het anders maar even. Mocht het zo'n bloeidng zijn dan hoef je je geen zorgen te maken en zit je nu in de 2 wachtweken. Succes!! ps. Ik wilde je net gaan uitleggen hoe je je chart in je handtekening zet, zie ik ineens dat de FF site volledig is veranderd Hoe dan ook..., je moet naar 'sharing' gaan (boven in scherm) en dan naar 'get code'. Je komt dan op een pagina waar bovenaan staat: 'your charting home page web address' met daaronder een adres. Als je dat adres in je handtekening paste moet het volgens mij goedkomen.
Dat je ei pas 24-48uur na je knaltest springt klopt niet helemaal. Als ik een knaltest heb springt mijn ei juist altijd binnen 24uur. Het hoeft dus niet bij iedereen zo te zijn dat je ei pas later springt
Ik kan alleen je kaartje van deze cyclus zien (dus vanaf vandaag)... Over je vorige kan ik dus nu niets zeggen. Maar als je zo snel na je positieve ovutest ongesteld bent is het zeer waarschijnlijk dat je ook geen eisprong hebt gehad...
@Mama van Dewi, Ja, ik ben nog niet zo thuis in de site van FF en m`n Engels is ook niet meer wat het is geweest. Maar volgens mij kun je `m nu wel zien. Ik was eigenlijk al blij dat ik weer een keer ouderwets eipijn heb gehad, en dacht van: Ja er komt een ei aan, en toen die positieve test maar het voelde toch niet zo hevig als zou moeten, en het zeurde ook nog best na. Daarom was ik er ook niet helemaal van overtuigd dat m`n ei ook echt gesprongen is. Is dat trouwens altijd zo dat; als je niet geovuleerd hebt, dat je dan binnen de 14 dagen ongi wordt? Hoe lang moet de tijd zijn waarvan je ervan uit kan gaan dat je wél een ei hebt gehad? Is dat 13 a 14 dagen? En kortr betekend dan geen ei??? Ik ben eigenlijk al blij dat ik over een paar dagen alweer mag gaan hopen op een ei en met testjes in de weer enzo. Hopelijk zet ie dan wel door. Nogmaals bedankt voor jullie reacties!!! Liefs Moefoe