Hallo dames, Ik moet eventjes iets van me afschrijven... Ik ben nu zwanger van mijn 2e kindje en ik ben bijna 31 weken zwanger.. maarr...ik ben maar iets van 6 kilo aangekomen, dus een hele dikke buik heb ik niet. Bij mijn 1e kindje (een jongetje) ben ik in totaal 11 kilo aangekomen, dat is ook niet veel. Maar nu krijg ik zooooveeeeel reacties van mensen, zo van; en hoever ben je? 30 weken???? JIJ hebt een kleine buik... ik hoor het bijna dagelijks!!! pfff ik begin me er onderhand zorgen om te maken... Ik snoep en drink frisdrank als een gek.... maar de kilo's blijven niet plakken.. Toch ben ik van nature niet mega dun.... ik weeg normaal 62 a 63 kilo. Gewoon normaal voor mijn lengte. Ik heb wel 2 weken flinke stress gehad over mijn vader die in het ziekenhuis ligt maar zijn situatie is nu stabiel dus de zorgen zijn wat dat betreft weg. Ik heb het de vorige keer aan mijn VK gevraagd en ze zei dat ik gewoon niet zo'n grote kindjes maakte Heeft met de placenta en zo te maken. Maar ik krijg nu een meisje en die zijn vaak nog kleiner dan jongetjes bij de geboorte en mijn zoontje woog 2615. Bij 38 weken is hij geboren, dus niet mega vroeg ofzo. Maak me nu een beetje zorgen dat mijn klein meisje dadelijk heel weinig weegt... omdat ik nu ook pas 6 kilo ben aangekomen..
neee jouw gewicht heeft niets te maken met je kleintje!!....zij pakt toch wel wat ze nodig heeft van jou!!! mn moeder was 18 kg aangekomen bij mij...en werd ingeleid van mij ( lees ik kwam met 42 weken)....en ik was 2935gr!!!+ 49 cm..... Maar kerngezond...dus het zegt niets...zolang je maar gezond eet en voldoende vitamines binenn krijgt....ik ben geloof ik byna n et zo ver als jij....weeg normaal 52 kg...en ben nu 60kg....en iederene roept...jeeezus wat een grote buik.... Maak je geen zorgen...gewoon genieten...gelukkgi gaat het nu beter met je paps liefs
Beste Bella, Hier hetzelfde euvel, werkelijk iedereen vroeg waar mijn buik bleef en later dat ie zo klein was. Omdat zoveel mensen het zeiden ging ik me nog zorgen maken ook. Volgens de VK helemaal niet nodig, de grootte van je buik zegt niets over de grootte van je kindje! Ze gaf ook nog aan: mensen zullen altijd reageren op je buik met: oei wat een grote buik of oei wat een kleine buik. Er zijn maar weinig mensen die zullen zeggen: "Goh, wat een normale buik heb jij".. Ik denk dat ze gelijk heeft en heb mijn zorgen opzij gezet. Hoop dat jou dat ook lukt. Bovendien: elke controle voelt de VK je buik en kan ze een inschatting maken van de grootte van je kindje. Succes!
Bij mijn eerste ben ik in totaal 20 kilo aangekomen en hij woog maar 2500 gram, te klein dus en hij heeft er ook opstartprobleempjes door gehad. Deze zwangerschap heb ik me best wel druk gemaakt, want ik ben tot nu toe 8 kilo afgevallen (12 kilo afgevallen en daarna 4 kilo aangekomen). Nu kan ik dat gewicht best missen, maar ik maakte me toch ongerust of die kleine wel goed groeide. Vorige week (34wk)heb ik een groeiecho gehad en de kleine (een meisje) werd op dat moment al geschat op 2630 gram, dus groter dan mijn zoontje bij 38.5 wk. Deze echo heeft het voor mij duidelijk gemaakt dat het niet zo is dat je een klein kindje krijgt als je weinig aankomt. Groetjes
Ik zou zeggen: ben blij! Hoef je het gewicht ook niet mee te slepen, en ná je zwangerschap heb je er ook alleen maar profijt van Maar ik kan me best voorstellen dat t niet leuk is dat mensen dat zeggen, je bent natuurlijk apetrots op je buikje! Het maakt ook denk ik niet uit wat voor buik je hebt en t zegt niks over de grote van je baby. je kindje zal best goed groeien daarbinnen hoor. Ik ben tot nu toe nog geen 3 kilo bij gekomen, en dat vind ik prima zo
Lieve meid.. Ga je geen zorgen maken want ik kwam 10 kilo aan en mijn dochter werd geboren met 45 cm lang en 2900gram. En ik had ook geen grote buik! Dit was op 38+1!
Zegt niets...bij mijn zoontje 22 kilo aangekomen en hij was 3610 gram en bij mijn dochtertje 6 kilo aangekomen en zij woog 4570 gram
Bedankt voor jullie reacties. Het stelt me toch wat gerust. Ik was gisteren mijn vader in het ziekenhuis aan het opzoeken en toen kwam ik een bekende van vroeger tegen in de hal bij de uitgang. Mijn zoontje was bij mijn man thuis en ik was alleen met mijn moeder in het ziekenhuis. Ik kwam haar tegen en ze zei, waar is je zoontje en toen zei ik thuis bij mijn man en verder zei ze niets.. na een heel gesprek zei ik.. Nr 2 is in aantocht en ze zei..oooh leuk, hoever ben je.. ik vertelde dat ik 30 weken was, en ze viel bijna omver OOOOOOOOHH NOOOOOOOOOOUU ECHT????????? wat een kleine buik!! ikke: ja hoor ik vaker... zucht... Toen ik thuis kwam zei ik tegen mijn man, GRRRR iedereen is zo verbaasd over mijn buik.. wat is dat toch!!! Op mijn werk heb ik een collega die is 24 weken zwanger, ze haalt me bijna in.... ook daar dezelfde opmerkingen. Ik word er een beetje gek van.. @ Mariiyelle: wat een mooie buik! Zo was ik ook zwanger van mijn eerste kindje...
Gewicht zegt helemaal niks hoor. Ik ben totaal 7,5 kilo aangekomen, en ik krijg opmerkingen over mijn grote buik. (van de achterkant zie je overigens niet eens dat ik zwanger ben, behalve aan mijn idiote waggelgang) Ik zou me er niet te druk om maken. Mijn oma vertelde wel eens dat ze ook niet zo'n grote (zeg maar gerust erg kleine) buik had. Toen ze 39 weken zwanger was zat ze ergens op verjaardag, viel de moeder van de jarige tegen mijn oma uit, want haar dochter was wel 7 maanden zwanger, of mijn oma niet eens zou helpen.
o wat zal je oma genoten hebben van het gezicht van die vrouw toen ze zij, ach ja ik ben 39 weken zwanger.. hihi.. niet druk om maken, ik kan me voorstellen dat het je irriteert dat iedereen erover begint, maar voor de kleine maakt het niet uit en daar gaat het om. Ik heb het tegenover gestelde, ben nu 10 weken maar lijk 5 maanden ofzo. dus bij mij kijkt echt iedereen van jee eet je als een bootwerker ofzo?? zijn het er 2of 3 of 4?? (hoe orgineel) ja als je gelijkzoveel zwaarder bent krijg je vanzelf last van je bekken, kijkje wel uit met eten.... ja hoor nu al bi komt doordat mijn buik groot is! zou het misschien een gevolg kunnen zijn uit mijn chronische rugproblemen + reactie hormonen.. maar nee zover denken ze niet door..
Had ik ook, werd knettergek van al die opmerkingen. Maak je geen zorgen, zoals anderen ook al zegge, het komt allemaal goed! Je hoeft je heus niet vol te eten hoor!!
Vervelend dat je je zulke zorgen maakt. Kan me er iets bij indenken, maar volgens mij hoeft dat echt niet. Mijn schoonzusje kreeg van de vk te horen dat haar buik (bij de tweede) niet groot genoeg was ??? Nu kreeg ze een extra groei echo om te kijken hoe groot alles van het kindje is. Maar alles was goed en binnen de lijntjes..! Dus misschien kun je aangeven ook een groeiecho te willen, zodat het je wat geruststeld. En vergeet niet te genieten, laat de mensen maar lullen!
Waar iemand zich al niet druk om kan maken. Wat maakt het nou uit welk formaat buik je hebt. Snap ik nooit zo. Als je VK niks zegt is het toch goed? Zullen je hormonen zijn, ( of van mij)
één mijn vlossen is 38 weken zwanger en haar buik is echt mini! en het is ook haar 2e kind. het zegt niets, niet over de grootte van je kind, niet over hoeveel je bent aangekomen of over wat dan ook. het maakt niet uit, dus maak je maar geen zorgen, en geniet van je zwangerschap! (ik had een megabuik terwijl ik haast niets was aangekomen, en daar was ík dan weer onzeker over hihi! het is ook nooit goed )
@ Bosi, natuurlijk maakte ik me wel een beetje zorgen als je bijna iedere dag te horen krijgt dat ik wel een hele erge kleine buik heb.. je gaat het bijna zelf geloven. bovendien heb ik ook ook 2 weken flinke stress gehad omdat mijn papa een open hart operatie heeft ondergaan, met alle risico's van dien. Misschien dat de groei door stress wel minder wordt.. weet ik veel. ach.. misschien had ik deze reactie niet moeten schrijven, het zullen wel hormonen zijn