Hey meiden, Mijn man heeft een allergietest laten doen omdat ie zoveel niest in huis en nu blijkt dat ie allergisch is voor katten En ik heb een onwijs lieve,stoere en eigenwijze kat van 6 jaartjes lopen thuis.... We gaan nu erover denken of er medicatie iets kan helpen of dat hij een ander huisje moet gaan zoeken...we zijn er allebei helemaal kapot van. Mocht ie weg moeten dan denken we hem weg te brengen naar een asiel of een goed huisje voor hem vinden. Zou het toch wel fijn vinden als ik weet dat hij goed terecht komt. Wilde het ff van me af schrijven, zit er nogal mee in mijn maag nu...we hoopte nog zo dat het misschien een allergie zou zijn voor huismijt ofzo....
Oh jeetje!! Hopen dat er een oplossing kan komen! En zo niet...dan zou ik, als ik jou was, proberen eerst zelf een huisje te zoeken voor de kat en als dat niet lukt gaan denken aan het asiel!! Veel succes!
Ja daar hoop ik dus ook op, als medicatie niet werkt om zelf iemand te vinden die een kat wilt opnemen maar dat valt vaak niet mee. Asiel heeft mijn man net gebeld en daar kunnen ze oud worden als ze dat willen, geven geen spuitje ofzo. Maar dan zit ie daar maar in een glazen hok te zitten en te wachten, dan voel ik me helemaal klote want dan heb je hem echt zo afgedankt....echt rot zo allemaal
Ik heb zelf al jaren een kattenallergie EN een kat!! Het kan dus echt (althans....bij mij). De allergie is in de loop der jaren ook een stuk minder geworden (voor mijn eigen kat; bij andere katten krijg ik nog wel niesbuien en rode ogen etc). Ik was en ben bereid om medicijnen te nemen. Ik heb Telfast geslikt. Dat is een middel tegen gordelroos meen ik, maar helpt ook zeer goed tegen allergieen. Moet wel op recept. Tevens heb ik ventolin, omdat ik asmatisch ben door de allergie. Doordat mijn allergie in de loop der jaren echt een stuk minder is geworden, slik ik de Telfast helemaal niet meer, en gebruik ik de ventolin ook een stuk minder. Ik heb mijn kat nu 7 jaar! Veel succes; het lijkt me verschrikkelijk als je je beestje weg moet doen!
Ik zou je man eerst eens de medicijnen laten proberen. Ik ken heel veel mensen die allergies zijn voor katten, maar toch dankzij de medicijnen er goed mee overweg kunnen en vaak zelf ook een kat hebben... Asiel zou ik zelf niet doen, zitten daar al zoveel dieren te wachten op een nieuw tehuis. Dan zelf gaan zoeken, maar nogmaals misschien gaat het wel heel goed met medicijnen.
Ook mijn vriend is allergisch voor katten, maar wat hier goed helpt is goed stofzuigen. Medicatie hoeft hij niet te slikken en we hebben zelfs 4 katten. Zoals eerder ook genoemd is hij is er deels overheen gegroeid en het gaat nu erg goed. Als ik jullie was zou ik de kat niet meteen weg doen, probeer het met medicatie en goed stofzuigen en kijk hoe het dan gaat. Als het echt niet gaat kunnen jullie altijd nog besluiten een goed huisje te vinden. Veel succes ermee en we hopen dat het beter zal gaan, het is inderdaad erg moeilijk als je een huisdier "weg" moet doen!!!
Inderdaad is stofzuigen echt een noodzaak! Wij hebben ook een stofzuiger met een speciaal filter (hepafilter) hiervoor. Dit is overigens al een wat oudere stofzuiger dus wellicht zijn er nu alweer betere systemen!
mijn man heeft ook een kattenallergie, maar hier ook een kat en het gaat prima. Toen ik met hem ging samenwonen dacht ik ook dat ik mijn kat weg moest doen, maar hij gaf aan dat ik mijn beestje mocht meenemen wat hem betreft, ondanks zijn allergie.
Mijn vriend heeft ook allergie tegen katten, paarden, knaagdieren en huismijt. Zijn medicatie en regelmatig stofzuigen met de stofzuiger met Hepafilter helpt goed. Wij hebben zoveel mogelijk laminaat in huis gelegd. Alleen ik had een noorse boskat waar hij ondanks de medicijnen echt niet tegen kon. Gelukkig mocht die naar mijn ouders verhuizen en zie ik dus nog regelmatig. Verder hebben we gewoon nog een konijn, 2 cavia's, 1 kat en 2 paarden waar hij regelmatig mee in kontakt komt. Dus het proberen van medicatie is echt de moeite waard. Hij puft 2x per dag en gebruikt 3x per dag neusspray. Vooral de neusspray word geadviseerd door zijn arts omdat deze de neus goed vrij blijft houden. Wanneer hij namelijk merkt dat hij verkouden gaat worden of zijn neus dicht gaat zitten, dan mag hij zelfs nog vaker de neusspray gebruiken. Toch is het wel zo dat hij niet langer als een paar uur bij mijn ouders op bezoek kan omdat hij het dan wel vreselijk benauwd krijgt vanwege de noorse boskat. Ik wens jullie veel succes en hopelijk met een goede oplossing.
ik ben ook allergisch voor katten (en honden) we hebben hier nu 2 katten, volgende week hebben we er 4. ik slik wel elke dag medicijnen (aerius) en die helpen goed. ook mogen de katten niet meer op onze slaapkamer en 's nachts zitten ze in hun eigen zeer ruime kamer. waarom heb je eigenlijk gelijk al het asiel gebeld? dat zou wel het allerlaatste zijn wat ik zou doen!
Zelf heb ik ook een kattenallergie.............en 2 katten in huis. Volgens de huisarts had ik de longen van een vrouw van 50 ('k was toen 25), ook moest ik regelmatig niezen. Toch hebben we de katten gehouden en ja, dat is soms best vervelend, maar ze zijn te lief om, weg te doen. Elke dag stofzuigen scheelt al een boel. Succes ermee!
Ik heb ook al me hele leven een katten allergie en daarnaast ook een allergie voor eigenlijk alles wat haar heeft Mijn ouders hebben daardoor nooit huisdieren gewild, en ik heb toen ik op mezelf ging wonen 2 katten genomen. In het begin was het niezen en rode ogen, maar daarna ging het super. Ik heb nu 3 katten en nergens last van, alleen wel bij andere katten. Ik slik trouwens ook allergie pillen voor mijn allergieën, misschien heeft je man hier ook baat bij?
Dan moet ie maar eens wat gaan uitproberen, en daar is hij zeker toe bereid dussss dat doet ie dan ook. Ik stofzuig elke dag en we hebben laminaat liggen en dat helpt dus niks
Ik heb ook een allergie en een kat.. Ik zorg er alleen voor dat hij niet meer (ok.. af en toe nog wel) op de slaapkamer komt en elke dag stofzuigen.. Met niezen heb ik leren leven, vind het soms wel lekker haha
Ik ben ook allergisch voor katten- en hondenharen, maar toch hebben we hier 3 katten en een hond. Ik ben aan hun haren gewend geraakt en heb denk ik wat weerstand opgebouwd. Ik ben nog steeds allergisch voor andere katten. Honden niet meer zo erg.