Ik denk erover om een mamafiets aan te schaffen maar vraag me af of dit nou echt zijn geld waard is. Mijn huidige fiets is prima en zo'n mamafiets is niet goedkoop. Zelfs 2e hands zijn ze nog best prijzig. Het lijkt me wel prettig dat je meer ruimte hebt bij het stuur. Dus mijn vraag is of jullie zo'n fiets hebben? En zo ja, ben je er blij mee? En zo nee, waarom niet?
Ik heb geen mamafiets en ga er voorlopig ook geen aanschaffen, het fietstoeltje past ook op mijn gewone fiets. Wel wil ik in het voorjaar een fietskar aanschaffen. Lijkt me makkelijker omdat je de kar ook als wagen voor bijvoorbeeld in de stad kan gebruiken.
Ik weet het nog niet zeker, maar ik denk dat ik er wel 1 ga aanschaffen. Ik moet namelijk sowieso een nieuwe fiets omdat ik nu echt een oude rammelende stadsfiets heb (wordt gelukkig daarom ook nooit gejat ). Mijn fiets is zelfs gevaarlijk te noemen (spatbord is er al een keer afgevlogen waardoor ik een salto maakte met fiets en al). Maar inderdaad, heel erg afhankelijk van de prijs.
Ik had eerst het stoeltje op mijn vorige fiets geplaatst, maar als ik een bocht moest maken of onverwacht moest stoppen, viel ik zowat van de fiets, dus dat was niet echt veilig. Ik heb een moederfiets gekocht en ben er heel blij mee, het fietst 10 keer beter.
Ik heb gestemd op: ja ik heb een mamafiets en ben er erg blij mee... moet er even bij zeggen dat ik er wel heel blij mee ben, maar mijn moeder (die de fiets cadeau heeft gedaan) nog blijer. Die fietst zich elke donderdag helemaal suf met Sam. Ik zou er zelf nog blijer dan haar mee zijn denk ik, als ik eens het lef had om er op te fietsen, maar helaas, ben een schijterd, alleen fietsen lukt (natuurlijk) super, maar met Sam? Ik durf al niet eens op te stappen. Erg eigenlijk, ben je 31 en durf je niet met je kind te fietsen. Het vervelende is dat iedereen roept: joh, spring op die fiets en rij weg, ik kom wel een keer met je fietsen, dan hoef je niet alleen.... het blijft alleen bij zeggen jammergenoeg. Heb weleens dagen dat ik denk, zo kind op de fiets, ik op de fiets en fietsen maar. Dan sta ik zo eens naar die fiets te kijken en gaan we maar weer een stukje lopen... Tsja, als ik het zo lees, erg triest, maar goed, dat is een andere frustratie groetjes!
Ik heb er zaterdag een besteld. Mijn kleine is er nog niet eens, dus ik kan 'm pas over een tijdje echt testen. Maar ik heb de fiets gekocht omdat we fietsprivé project op het werk hebben, en het is voordeliger om deze van je fulltime loon te betalen, i.p.v. parttime. Ik heb er wel een gekocht met 7 versnellingen, dan kunnen we van de zomer lekker gaan toeren met de kleine.
Ik heb gestemd op ja. Ik heb sinds mei een mama fiets ,durfde het niet aan om Esmee op me oude fiets te laten zitten. Ben er erg blij mee ,fietst heerlijk.
Hee Mel, misschien kun je gewoon eerst fietsen met het zitje voorop en daar een tas ofzo in, dan voel je een beetje hoe het rijdt en vind je het daarna misschien wat minder eng? En dan een stukje met je kind door de steeg ofzo?
Ik moest ook een nieuwe fiets. Heb nu maar vast een mamafiets gekocht. Ik heb de batavus mambo deluxe genomen is net een tussenmaat tussen een echte mamafiets en een gewone fiets. Niet zo'n achterlijk breed stuur, maar wel alles ruimer en breder dan op een gewone fiets! Het fietst heerlijk en kan niet wachten tot ik met onze kleine kan gaan fietsen (maar dat duurt nog wel even...)
Ik heb een mamafiets en vind het heerlijk! Het is echt veel stabieler dan een gewone fiets met een zitje, ben nog geen enkel moment bang geweest om te vallen.
ik had eerst een gewone gazella damesfiets maar vond dit vrij irritant fietse=en en kwam elke keer met mijn knieen tegen het stoeltje aan of moest wijdbeens fietsen, ook op en af stappen was iets waar je over na moest denken. met moederdag kreeg ik een hele mooie moederfiets kado van me vriend en deze rijdt heerlijk.
Ik heb een omafiets en bij de fietsenmaker hebben ze mijn stuur hoger gezet.. op deze manier hebje meer ruimte tussen je buik en het zitje.. Hier geen problemen met sturen of afstappen! Kan die paar honderd euro voor genoeg andere dingen gebruiken..
Ik heb er ook een aangeschaft voor straks, ze hadden een aantal weken geleden er eentje in de aanbieding bij de Makro, voor een leuke prijs. Ik heb al zoveel mensen gehoord die vallen of bijna vallen met een gewone fiets en een zitje dus dat was voor mij reden om er een alvast aan te schaffen.
Ik ben aan het sparen voor een goede fiets, tegen de tijd dat mijn dochter oud genoeg is om mee te gaan op de fiets heb ik wel genoeg geld voor een mamafiets.
Ik heb er sinds kort wel eentje en ben er echt super blij mee! Ow maar koop alsjeblieft geen Swan moederfiets! Het is echt een rotfiets! Ik heb hem gehad en heb uiteindelijk toch maar een echte (sparta) moederfiets gekocht. En het fietst echt stukken beter hoor!
Ik ben ook erg gelukkig met mijn moederfiets. Ik ben behoorlijk groot (helaas is alle opzichten ), en op mijn moederfiets kan ik gewoon op- en afstappen en op een normale manier fietsen (ik hoef mijn benen niet schuin te doen bijvoorbeeld). Ik vind 'm ook gewoon lekker stevig. En het is handig dat het stuur recht blijft staan als je de fiets neerzet. Kan je je kindje makkelijk in en uit het stoeltje halen. Ik zou niet meer zonder willen!
Ik heb er één gekregen van mijn man als verjaardagscadeautje... vind hem echt super... 't is een gewone mama fiets van de HEMA... maar kan niet meer op gewone fiets fietsen en wel wel op de mamafiets met buik