voor mijn zwangerschap woog ik 66 kg en ben 1,76 lang, ik weet dat mijn vriend het ook heel leuk vind maar af en toe ben ik zo bang.. ik ben nu 4 kg aangekomen,als ik aankom zie je het bij me buik,rond me heupen en in mijn gezicht... voel me al niet zo aantrekkelijk,me gezicht zit onder de pukkels,word dikker(dat niet eens zo erg,als het kindje maar gezond is) maar mijn vriend kan af en toe nog al raar overkomen, nou het begint nu al bij je heupen te zitten,moet je niet gaan smeren anders krijg je striae?(als ik een dagje oversla) misschien ligt het aan mij, maar als hij dan tv zit te kijken altijd wel commentaar over vrouwen,nou die is dik hoor en dan denk ik man die heeft alleen maar botten,dan ben ik zeker een walvis.. gewoon dat soort dingen.. en een andere keer zegt hij weer nee hoor lieffie je bent echt mooi zwanger,het gaat de goeie kant op... dan denk ik al meteen jah jah als ik maar niet te veel aankom, en ik eet gewoon gezond,doe geen gekke dingen dus als ik aankom kan ik er niets aan doen.. maar word steeds meer onzeker voor hem,voel me nou niet bepaald sexy ik vind het een beetje oppervlakkige gedachten van hem,of stel ik me aan? zijn er meiden met dezelfde gevoelens en gedachten.. en hoe gaan jullie daar mee om?
4 kilo is hartstikke netjes voor 17 weken, die opmerkingen zijn inderdaad niet leuk maar je lichaam gaat vetten (reserves) op bouwen als je zwanger bent dus dat je heupen en je billen wat uitdijen dat hoort erbij en is juist heel gezond, je lichaam is zich aan het voorbereiden op mama zijn en een kindje geboorteklaar maken, zeg hem dat maar!
Die vent van jou moet even normaal doen! Van zwanger zijn word je nou eenmaal niet slanker.... En striae ga je niet tegen door te smeren dat krijg je of dat krijg je niet! Je moet gewoon lekker blijven genieten van je zwangerschap! En vertel je vriend anders eens hoe dat op jou overkomt als hij steeds van die dingen zegt...
oh ja, en tegen striae kun je smeren wat je wilt, het is genetisch bepaald of je dat krijgt of niet, het houdt je huid alleen soepeler als je smeert, het voorkomt geen striae, echt niet.
NEE, je stelt je niet aan! Zeker niet..hij is de gene die zich aanstelt. (persoonlijk zou ik super onzeker ervan worden van zo'n vriend...en jij heb dan nog een heeel mooi gewicht...ik ben iets langer en veeeeeeeeel zwaarder) Je kan niet van te voren zeggen hoe je lichaam het doet...als je zwanger bent...dij je aan allekanten uit of heb je alleen een mega bal onder je shirt aan de voorkant....en dan nog kan de volgende keer het heel anders zijn. Ik denk dat je hem ff aan moet pakken met een goed gesprek...want als je nog een poos zwanger bent en alleeen maar onzekerder op wordt wardt het niet leuker. Suc6 Oja strai...die krijg je of niet af je je gek smeert of niet...smeren opzich kan geen kwaad....maar gaat het zeker niet tegen...(begin 20 jaar krijgen de meeste ze zeker en +30 heb je er al veeeeeeeeeel minder kans op)
jah dat verteld ik hem ook maar jah heeft hij niet echt een boodschap aan hij vind alles best zolang ik maar niet (teveel) aankom hij zegt anders ga je daarna meteen naar de sportschool en als je borsten kleiner worden krijg je silliconen hoor(echt van of ik nou wil of niet)dat hij me anders lelijk vind ofzo.... ik heb nu al vrees voor hoe ik eruit zie na de bevalling terwijl ik juist wil genieten van het zwanger zijn
Fijne vent heb jij! Hij moet maar even leren dat zwanger worden nu eenmaal betekent dat je ook zwaarder wordt. Als jij erop let dat je je niet helemaal volstopt met snoep en chips dan doe jij wat je kunt doen om geen overgewicht te krijgen en alleen de zwangerschapskilo's erbij te krijgen. 4 kilo is inderdaad prima voor 17 weken. En wat betreft je borst: dat bepaal je toch echt lekker zelf? Misschien is het handig als je dit een keertje met je VK bespreekt en dat je met haar afspreekt dat je het een volgende keer (en dan gaat hij mee) bespreekt. Kan zij even duidelijk maken wat normaal is en wat een lieve, ondersteunende vriend doet! Enne.. ik had er ook last van hoor dat ik me niet aantrekkelijk voelde. Mijn man maakte daarin alles goed door te zeggen dat ik prachtig was en alleen maar mooier werd (kwam 23 kilo aan waarvan ongeveer 25 kilo vocht!) Veel plezier met je zwangerschap en sterkte met hem!
ik ben 20 kilo tot nu toe aangekomen. En gelukkig is mannetje er nog trots op ook Het zit echt alleen bij mijn buik. Hij is nog nooit zo blij geweest met een dikke buik haha. Misschien dat jou mannetje nog wel omslaat :d
ja het hoort erbij! en dat weet een man warschijnlijk ook. als die van mij dat zou zeggen dan was mijn antwoord: ja hallo! je ben er zelf ook bij geweest. jij wilde dit ook dus je weet dat we daar nu eenmaal niet mooier van worden. ik ben gelukkig niet echt dik geworden. en heb 1 lelijke streep op mijn buik. toevallig zei mijn man van de week over die streep.: goh das een lelijk litteken maar meer dat ie het rot vind voor mij.
tijdens de zwangerschap kom je nu eenmaal bij... mijn vriend houdt ook niet zo van vrouwen met te veel gewicht aan, maar hij heeft nog geen opmerking gemaakt over het feit dat ik op 19 weken 4 kilo ben bijgekomen mijn vriend heeft wel "schrik" dat mijn borsten er helemaal anders gaan uitzien na de bevalling, maar hij zegt dat hij het er graag bij neemt (trouwens niet alleen een zwangerschap verandert je lichaam, je wordt ouder en je gaat mss verzwaren of alles gaat wat meer hangen...) groetjes Evita
ja ik hoop echt dat hij omslaat, voor mijn zwangerschap at ik alleen als ik me wat dizy voelde en bleef zo op gewicht maar nu dat ik zwanger ben eet ik elke ochtend ontbijt,iedere middag en sávonds mijn avondeten en twee stuks fruit en halve liter melk per dag.. hij daar in tegen heeft zwaar overgewicht en eet veel te veel... misschien doet hij daarom wel zo omdat ik af en toe wel eens begin te zeuren over zijn eet patroon
ach meid, als ie dat zo belangrijk vindt dan is ie nog erg onvolwassen, hij zou juist zo trots op je moeten zijn omdat je ZIJN kindje draagt, de ultieme liefdesverklaring naar mijn mening
Hij denkt wel een beetje erg veel aan zichzelf.. Ik was 20 kilo aangekomen en dat met 2 weken kwijt....dus veel of weinig aankomen het zegt nix met hoe en wat erna..Sommige komen 7 kilo aan en de laatste 3 kilo blijft "hangen"... En alsof siloconen niet zonder risico zijn...en de bv dan bij een eventueele tweede kind? Vraag me af of ie ook van je houd als je onder de spuug vlekken zit, geen tijd heb om te douche en vaag o de achtergrond een poeplucht hangt (komt bij elke kers verse moeder een keer voor..) Sorry dat ik het zeg maar hij lijkt me erg op uiterlijk gefocused man, jammer. Want ik heb het idee dat jij het heel leuk en goed doet
Anders moet je hem er even aan herinneren dat je wel zijn kind aan het maken bent, dus wat nou commentaar zeg. Sjonge jonge, je bent verdorie zwanger!
dank je wel ja uiterlijk bewust is ie zeker,behalve bij zichzelf,stoor me er af toe echt aan als hij weer is pizza eet kook ik gezond voor mezelf.. hij begint gerust s'ochtends met pizza als ontbijt en groenten lust hij niet(veel)ik probeer hem duidelijk te maken dat het zo niet kan doorgaan,als de kleine er is...de vraag als het kindje gezond moet eten en waarom papa dan niet zie ik al aankomen
da's erg, wel commentaar hebben en er zelf niet naar leven, hoeft mijn man niet te proberen, hij moet eerst es naar zichzelf kijken dus en dan pas mag ie zich (uit liefde en zorg!) met jou bemoeien.
Goedzo...hahaha..hij zal wel een verbaasde blik trekken. (en roepen dat het zo lekker is ) Dat hoort ook bij opvoeden...het goede voorbeeld geven. Pizza kan gerust maar 1x in de week ofzo en als avond eten (straks krijg je een kind dat alleen patat , pizza en burgers lust..dat kan natuurlijk nooit goed zijn) Hij zal er toch echt aan moeten geloven...en tot die tijd eet ie lekker met jou mee...ontbijtje, knappe lunch en avondeten met veel groentes...en na de bev. kan ie aan de sonja bakker (en voorzichtig een opmerking tussendoor dat je hem wat te zwaar vind kan opzich geen kwaad...hij doet dat ook bij jou...en jou oog wil ook wat!)
Geloof maar dat een zwangere vrouw altijd mooi is! Hij mocht je wel dankbaar zijn dat jij zijn kind wil dragen, en dan nog commentaar geven ook? Echt een beetje puberaal gedrag, als ik het zo lees. 't Is te hopen dat hij straks wat volwassener wordt als de baby er eenmaal is. Sommige mannen worden pas vader na de geboorte. Succes ermee hoor, en laat je geen dingen aanpraten!
Nou die vriend van jou moet er zelf wel uitzien als een jonge god met al dat commentaar! Mijn vriend houdt ook van slanke vrouwen hoor, maar hij snapt wel dat ik nu niet echt heel slank kan zijn. ik ben 1.58 en normaal weeg ik ong 52, maar nu is ook alles slapper. Mn benen zijn zacht en mn borsten zijn ook niet super stevig meer. Al heb ik al silliconen. Het zij zo! Ik ga echt niet meteen naar de sportschool als ik bevallen ben, maar een aantal weken erna wel. En dan moeten die mannen ook nog maar eens zorgen dat ze zo strak in hun vel blijven zitten.