voor de mensen die al positief getest hebben gefeliciteerd misschien is het wel leuk om te vertellen hoe jullie dit leuke nieuws hebben verteld aan familie en vrienden en aan wie heb je het als eerste verteld dat je zwanger bent gr beertje
we hebben het de ouders en schoonouders eerst verteld, bij 6 weken zwangerschap, na de eerste goed echo (9 weken) ook de broers en zussen (ooms en tantes in spe..) na 14 weken heb ik het op mijn werk verteld. we hebben het iedereen gewoon verteld, niks bijzonders erbij gedaan, de verrassing was al groot genoeg
Ik heb het na een paar dagen aan mijn ouders, schoonouders, schoonzus en beste vriendinnen verteld. Vind dat die dat ook gewoon moeten weten, vooral voor als het mis gaat. De rest pas met 12 weken. heb er verder geen poespas van gemaakt gewoon verteld.
toen ik zwanger was van mijn eerste toen vroeg ik aan mijn zus of dat ik iemand mee mocht nemen met de kerst toen ze vroeg wie dan kennen we hem of haar toen zei ik nee nog niet toen vroeg ze wie dan toen zei ik je neefje of nichtje nou ze vonden het zo leuk dus dat was wel leuk om zo het goeie nieuws te vertelen ik was 10 december van mijn zoontje uitgerekend en hij werd 6 november geboren en in middels is hij alweer 5 jaar en het is een echte bink gr beertje
Ik heb mij eerst versproken tegen mijn moeder en die heeft het toen nog eens 2.5 weken voor zich kunnen houden. Daarna met 11 weken eerst de opa's en oma's verteld. En met de eerste verjaardag van ons zoontje hebben we het ook aan de rest van de familie verteld. Mijn zoontje had een 't shirt aan met erop: ik ben stoer want ik word de grote broer. Dit was erg geslaagd.
o dat is wel een leuk idee zeg zoiets wilde ik ook doen als ik zwanger zou zijn maar er zijn nog ideeen zat gr beertje
Wij hebben al twee dochters (6 en 4 jaar) en we hadden altijd gezegd dat we geen kinderen meer wilde. Zowiezo een grote verrassing voor iedereen dus! We hebben het pas verteld na de termijnecho omdat onze meiden anders zo lang moeten wachten en ik wilde zekerheid. Voor de opa's en oma's had ik een schilderijtje gemaakt met een tekst waarop zij konden uitmaken dat zij weer opa en oma werden! Ze huilden van geluk, zo mooi. De meiden hadden we het filmpje laten zien van de echo (filmpje hadden we zelf gemaakt). De oudste wist meteen dat het een babytje was. Ze zijn zo gelukkig! Ze vertelde het de volgende dag aan alle moeders op school en liet de echofoto's aan iedereen zien. De meiden maken deze zwangerschap heel bewust mee en dat is leuk om te zien! Al met al een top dag (ik was wel heel moe). Op mijn werk heb ik het gisteren verteld, ook zij reageerden heel blij! Alleen een verre vriendin (zij kan tot op heden geen kinderen krijgen) wil momenteel geen contact met me, ze moet het verwerken, ze kan niet blij zijn voor ons. Wij zijn zeer blij! En hopen dat alles goed mag blijven gaan. Zo wat een verhaal zeg, sorry!
Toen we positief getest hebben , hebben we het dezelfde dag aan onze ouders en broers/zussen verteld. En mn beste vriendinnetje! En helaas heb ik het gelijk ook aan mn teamleider moeten vertellen(maar hij zegt verder niks)! Dit omdat ik werk in de gehandicaptenzorg met veel agressie en ja dan kan je het niet riskeren he dat er iets gebeurt. En tegen mn collega's lul ik me de 1ste weken er nog wel uit! Verder heb ik 12 dec mn 1e echo en als alles goed is vertellen we het onze vrienden dnek ik..
echt heel leuk allemaal grappig dat er zo veel verschillende ideeen zijn om het aan familie duidelijk te maken dat er een baby in aantocht is gr beertje
Voor mijn ouders hebben we een ehbo doos gemaakt (eerste hulp bij oppassen) en die op moederdag gegeven. Mijn schoonvader en zijn vriendin hebben we een lijstje gegeven met een gedichtje erin. (we willen niet dat hun gaan oppassen, dus vandaar verschillende dingen).
Ik heb ook 2 meiden (7 en 4 jr) en die maken het ook bewust mee..We hadden ook in begin van... Geen kinderen meer...Maar kijk ben al 18 weken zwanger van de derde.. En we genieten met z'n vieren ervan....En me jongste is gek genoeg.. We liggen op bed en zeg ze; we liggen met z'n vijven op bed.. Dan zeg ik we liggen met z'n vieren.. Ik krijg van haar als antwoord; hallo zeg ben je dan de baby vergeten.. Ik heb het met 6 weken aan hun verteld, met gevolg dat binnen 1 week bijna iedereen op school wist het...Hahaha we wonen in een dorp vandaar... En de jongste zei het doodleuk tegen hun; ik heb een geheim, maar niemand mag het weten...Me moeder heeft een baby in haar buik.. Liefs Jeanney
Bij ons wisten de opa's en oma's in spe al dat we een poosje aan het proberen waren om zwanger te worden! Op de dag dat ik positief teste hebben we voor allebei de oma's een bedeltje gekocht van een kinderwagen, voor aan de armband die ze allebei hebben... Toen was het vrij snel duidelijk hahaha! Mijn ouders waren alleen op vakantie, en aangezien ik het zeker niet over de telefoon wilde vertellen heb ik een aantal dagen mijn mond moeten houden! Wow, wat was dat moeilijk... Ook mijn broer en zijn vriendin waren op vakantie! Maar ik vond het zo'n superleuk moment om te kunnen zeggen dat ik zwanger was! Zou ik zo nog 10x over doen hahaha! Groetjes Gup!