Dankjewel San! Dat geeft de burger moed, dat t termijn niet alles zegt Maar vind het heel erg dat je t hebt moeten meemaken natuurlijk... Dus dan zal t lichaam toch weer iedere keer anders reageren. Wel erg dat het de laatste keer zo heftig was bij je. Denk dat je dat na de eerste keer niet verwacht zou hebben. En emotioneel natuurlijk ook super zwaar idd. Was je wel na die keren allebei helemaal schoon? Daar zit ik vooral mee, dat ik na die 'fijne' ervaring dan ook graag klaar wil zijn ermee en geen curretage erachteraan zoals de vorige keren. Hield je na de miskraam wel nog n soort menstruatie bloeding aan of ben je echt 'schoon'? ( zoals na een curretage) En ik hoop idd dat we dit nooit meer meemaken! 2 keer is al 2 keer teveel.
Nee, ik was niet schoon daarna. Placenta kwam niet los. Ik heb enorm gebloed, iedere paar minuten kwamen er stolsels zo groot als een vuist eruit. Héél erg (na de bevalling dus) Ik heb nog nooit zó veel bloed gezien. Ik kon ook haast niet op mijn benen staan, was heel slap. Ochtend erna (ik lag in het ziekenhuis) ben ik met spoed gecurreteerd. Ik zou binnen een kwartier terug op zaal zijn, werd mijn man verteld, maar ik heb ruim een uur op de OK gelegen, zoveel moest er weggehaald worden. Ontsluitingsweeën deden geen pijn, ik voelde in mijn vagina steken en ineens een plop, toen een golf bloed en werd het kindje geboren. En ze curreteren niet op die termijn, je moet gewoon bevallen.
Ik heb hem met 8,5 wken gehad en vruchtje was al 4 weken daarvoor gestopt met groeien In 6 uur tijd was het klaar, Wel heftige bloedingen, pijn3x menstruatie pijn
Pfff...Dat was een heftige nasleep dus. Maar de cytotec zelf deed niet echt pijn. Dat is dan wel opvallend. Maar ik weet idd dat je moet bevallen met dat termijn, ze kunnen alleen daarna restweefsel weg curreteren. Jeetje, wel heftig zeg. Door je eerdere post leek het alsof het vrij makkelijk was gegaan. Wat een toestand, verschrikkelijk.
Nee, de bevalling op zich is wel makkelijk gegaan, maar de nasleep ervan was een drama. Had daarna (uiteraard) een enorm ijzergebrek. Ik lag op het randje voor transfusie hoorde ik later Gelukkig is dit niet gebeurd. Nog geen jaar later heb ik een mk gehad met bijna 10 weken, maar daarbij heb ik bewust de natuur zijn gang laten gaan. Gelukkig is deze na een dag of 10 vanzelf op gang gekomen.
Stress, veel sterkte als je dit weekend de pillen neemt. Ik hoop voor je dat het allemaal mee zal vallen en dat alles gelijk los komt en je schoon bent.
Hi Stess!! Nee het is echt super vervelend!! Ik was beide keren niet helemaal schoon, maar beide keren heb ik geen curretage gehad maar is het met de volgende menstruatie er vanzelf uitgekomen. Mijn gyn zei dat sommige gynaecologen heel snel voor een curretage erna kiezen terwijl het lichaam het vanzelf oplost. Dat geldt niet als het vruchtje er niet uit is maar met wat restweefsel wel. Bij mij was het na die menstruaties ook steeds schoon. Wellicht iets om met je gyn te bespreken? Vandaag ga je ze innemen toch? Sterkte!! Hoop voor je dat het meevalt!!!!
Nou daar ben ik weer.... Pfff gister de cytotec ingebracht. Ik had donderdagochtend de mifegyne geslikt en dus 2dgn goed laten inwerken. Nou 2 uur na de cytotec voelde ik wat steken en vrij snel daarna kwamen er wat stolsels los. Dat viel nog mee dus ik hoopte dat het daarbij zou blijven. Maar niet lang daarna begonnen de weeën. En op n gegeven moment zakte die niet meer maar bleef het als het ware 1 grote langdurige wee. Wát een hel, ik wist niet waar ik het zoeken moest. Toen heb ik een tramadol genomen (had ik nog liggen vd vorige miskraam) omdat ik echt angstig werd vd pijn. En toen de pijn op zijn hoogtepunt was voelde ik ineens een soort 'krak' en toen ging er een kraantje open met bloed en vanaf toen kwamen er meer stolsels. Daarna was de pijn over en ik had echt het gevoel van de hemelpoorten gaan open want ik was pijnvrij. Wat een heerlijk gevoel... Helaas heel erg misselijk geworden vd tramadol dus dat neem ik niet meer. Maar het was echt een mini bevalling, ik kan er niets anders van maken. Maar vannacht veel bloed verloren, ik vind het lastig in te schatten wat teveel bloed verliezen is maar het waren kraamverbanden vol. Dat is nu minder geworden. Wel helaas weer een licht beurs/ stekerig gevoel waardoor ik denk dat het niet helemaal compleet is.... Daar ben ik dan wel teleurgesteld over. Gister voelde het beter als nu. Ik voel me wel erg zwak en kan niet lang rechtop staan. Zo'n curretage met narcose daar zit ik dan ook niet op te wachtenvoor het herstel...We gaan het zien vrijdag. @San, op hoop van zegen ben ik het vruchtje verloren en kan ik evt. restweefsel met de vlgde menstruatie kwijtraken. Ik ga het zeker overleggen. Dankje voor de tip! Ik vraah me alleen af of je wel ongesteld wordt daarna want als dat restweefsel hcg bevat, wordt er dan alsnog een eisprong en menstruatie 'aangemaakt'? Of heeft dat meer met de placenta te maken dat als die weg is je gewoon weer menstrueert? @ HP, wat fijn dat de curretage achter de rug is en ws achteraf toch een goede keuze dan! Ik had het gelezen in het andere topic. Ik hoop tenminste dat ik t goed gelezen heb want mn hoofd tolt nog en ik moet echt bijkomen weer van deze ervaring. Maar vlgsn mij was dit dan een goede keuze en kun je weer verder
Ik vroeg me nog af jullie meteen weer proberen zwanger te raken of wacht je eerst een paar menstruaties af? Ik weet t even niet meer...Natuurlijk wil ik eerst dit afsluiten maar mn man vroeg het me hoe ik erover dacht. Ik was de afgelopen 2 maanden erg ziek vd misselijkheid werd er gewoon depressief van. En dan de schok vd MA en dan de miskraam erachteraan. Dan wil ik voorlopig even niet denken aan n zs. Aan de andere kant is je vruchtbaarheid iets verhoogd toch? Hoe denken jullie hierover?
Ow meis wat rot te lezen dat het weer zo tegengevallen is . Ik had zi gehoopt dat het dit keer wat minder heftig voor je mocht zijn. Dat beurse gevoel herken ik wel. Nu was ik ook niet schoon, maar ik denk dat dat toch vooral is omdat je baarmoeder een flinke opdonder krijgt bij het loslaten van het vruchtje. Waarschijnlijk zegt het niets over of je schoon bent of niet (dat hoop ik dan in ieder geval). Tegen de duizeligheid hielpen bij mij de ijzertabletten van floradix. En verder vooral heel erg rustig aan blijven doen, gun jezelf hersteltijd. Wat betreft het opnieuw zwanger worden, dat is natuurlijk erg persoonlijk. Als je het niet ziet zitten zou ik het gewoon niet gelijk weer proberen. Ook emotioneel herstel is belangrijk. Een nieuwe zwangerschap zal hoe dan ook niet in de koude kleren gaan zitten, maar als je denkt dat je het niet aan kunt is het helemaal heftig. Van mij had je het goed gelezen en onthouden hoor. Vanaf nu gaan wij dan ook weer voor een broertje of zusje voor de kleine man. Het zou zo fijn zijn als ons dat nog gegund is. Ik wil de ok alleen nog maar terug zien als het toevallig weer een ks wordt. Ow en nog een ps-je; als restweefsel hormoonhoudend is dan zou het kunnen dat je niet ongesteld wordt. Eventueel bestaan er dan ook nog pillen om je menstruatie op te wekken. Maar ik hoop echt dat je vrijdag schoon blijkt te zijn.
Ik heb het ook achter de rug. Gister heb ik rond 11.45 de cytotec ingebracht en een uur daarna begon de menstruatiepijn wat op te spelen en begon ik te vloeien met soms wat kleine stolsels. Dit is eigenlijk uren lang hetzelfde gebleven alleen op een gegeven moment werd het erg irritant dus toen heb ik twee paracetamolletjes ingenomen. Rond 22.30 uur werd de menstruatiepijn weer erger en rond 23.00 begonnen de weeën. Ze begonnen in mijn rug, via mijn rechter heup kroop het naar mijn buik waar alles samentrok door de kramp. Dat vond ik erg heftig omdat ik geen flauw idee had hoe ik hier het beste mee om kon gaan. Zitten, staan, lopen of liggen.. Niks hielp. De pijn viel me achteraf wel mee, maar phoe.. Ik vond het erg heftig.. Ik heb l een poos op het toilet gezeten toen de weeën het heftigst waren en uiteindelijk voelde ik de vruchtzak uit me vallen. Meteen daarna trokken de weeën weg en had ik alleen af en toe wat zachte na-weeën, alleen in mijn buik. Ik voel me vrij goed op dit moment. Opgelucht, omdat de twee heftige weken voorbij zijn en omdat we nu verder kunnen. Morgen kunnen we naar de gynaecoloog om te zien of alles schoon is vanbinnen. Ik vloei nu al bijna niet meer dus ik hoop dat inderdaad schoon is. Wel ben ik erg moe en merk ik dat ik dit wel echt moet verwerken, het was gister erg heftig. Stess: ik denk dat als ik schoon ben, dat we er wel meteen weer voor gaan. Ik heb bijna geen last gehad van symptomen en dit was pas onze eerste ronde. Ik hoop dat het inderdaad klopt dat je na een mk vruchtbaarder bent, want nu is onze wens naar een goede zwangerschap en een gezond mooi kindje alleen maar groter geworden. Ik ben ondanks deze MA evengoed erg positief over de toekomst. We zien wel hoe het loopt. Al weet ik wel dat ik bij een eventuele volgende zwangerschap waarschijnlijk banger zal zijn omdat ik nu pas weet hoe vaak het mis gaat.. Maar het komt goed, hoe dan ook.
En Stess, wat naar dat je zo'n heftige ervaring hebt gehad veel sterkte en luister vooral naar jezelf. Neem rust en neem de tijd die je nodig hebt, het is erg heftig allemaal.. Veel sterkte!!
Heel veel sterkte dames! Ik moest 1 maand wachten met weer proberen van de gyn, kans op weer een mk schijnt iets groter te zijn pal na een mk.