Hi dames, Ik ben bijna 18 weken zwanger, en heb van de week van mijn gynaecoloog gehoord, dat ik de zeldzame aandoening FNAIT(Foetale en Neonatale Alloimmuun Trombocytopenie ) heb!! Ik zou heel graag van willen weten of er ook dames onder ons dit herkennen, en hoe de verloop bij jullie was? Maak me toch zorgen hierover! Alvast bedankt!
Sorry meis, ik kan je niet helpen helaas, hopelijk is er snel iemand die je er meer over kunt vertellen! Succes ermee!
ik weet niet wat het is.. maar ik zie dat je al zwanger bent is het niet misschien dan slimmer om hem onder zwangerschap te plaatsen ?
Lieve Dankbaar, Ik denk inderdaad dat in dit hoekje je onderwerp meer aandacht krijgt. Daarom heb ik hem verplaatst. Ik hoop dat er mensen zijn die je verder kunnen helpen! Heel veel sterkte! Groetjes, Josien
Het is een aandoening, wat je bloedplaatjes aantast! Even in het kort, het houd in dat er antistoffen worden aangemaakt, waardoor de bloedplaatjes van de baby door het lichaam worden afgebroken, en dan als gevolg een te lage bloedplaatjes zowel bij de baby als bij de moeder! En als dit niet word behandeld, kan dit ernistige gevolgen hebben, zelfs zo erg dat de baby kan overlijden in de baarmoeder!
Zoals je schreef is het erg zeldzaam dus ik denk (omdat er nog niemand met deze aandoening gereageert heeft) dat er niet iemand op het forum is die dit heeft. Misschien op google gaan zoeken, want ik denk dat er wel degelijk verhalen over dit onderwerp zullen zijn. Ik kan je ook niet verder helpen (had er ook nog nooit van gehoord) Zelf heb ik een stollingsprobleem, maar wat jij hebt is volgens mij weer iets héél anders. Succes met verder zoeken.
Mag ik vragen hoe je hier achter kwam? Dmv bloedtest? Mijn schoonmoeder is namelijk 32/33 jaar geleden bevallen van een zoon, met te weinig bloedplaatjes. Weet niet of het erfelijk is, bij mn man was alles wel goed, daarom heeft de vk er verder niets mee gedaan.
ook verdenking FNAIT? Meid ik wens je heel veel sterkte hoor! Hopelijk heb jij meer geluk dan ik! Laat je even weten wat de uitslag is? ik zal voor je duimen!
Ik weet wat het is, mijn vraag was of er ook lotgenoten onder ons waren. Maar bedankt voor je reactie!