Ons mannetje huilde altijd met elke slaap. Dit werd steeds minder. Nu is het nog af en toe na zo'n 10 minuten, nadat ik hem met een glimlach in bed heb gelegd. Alsof hij na 10 minuten besteft dat het echt bedtijd is Hij gaat nu ook steeds vaker kletsen voordat hij in slaap valt. Alleen rond 18 uur... dan heeft hij het nodig om een half uurtje met tussenpozen te huilen. Wij weten dit nu dus laten hem even. Is het te erg dan gaan we even naar hem toe. Niets zeggen, aai over de bol en geven zijn speentje om vervolgens zonder iets te zeggen weer te vertrekken. Als we op dat tijdstip ergens anders zijn werkt dit overigens niet. Dan slaapt hij meestal helemaal niet zo goed in. Het vakt mij op dat het huilen over het algemeen plaats maakt voor kletsen.
Ook niet veroordelend bedoelt maar ik heb bijvoorbeeld vaak ook echt geen tijd om naast haar bedje te zitten, bolletje te aaien, te wiegen etc. Zeker niet nu er ook al een peuter rondloopt. Ik denk altijd "stel dat ik echt lekker rustig wil gaan slapen, en er zit steeds iemand naar me te koekeloeren en aan me te frunniken, dat zou ik niet zo fijn vinden". Het komt dus ook niet in mij op om er naast te gaan zitten.
bij mij werkt het juist averechts als ik lang bij hem ga zitten en over zijn hoofd aaien, tenzij hij natuurlijk echt overstuur is. Maar als hij gewoon een beetje klagend huilt dan zet ik het muziekje aan, kus en aai over bolletje en loop ik weg, binnen 5 min stopt hij met klagen of brabbelen of kreetjes. Als hij ECHT overstuur is dan ga ik wel even bi hem zitten maar alleen tot hij rustig is, niet tot hij in slaap valt want als ik erbij blijf zitten valt hij echt niet in slaap, dit heb ik al geprobeerd, dan wordt hij rustig en is het even stil en begint hij weer omdat iker nog zit. als hij iets groter is wil ik het naar bed brengen uitbreiden met eerst voorlezen uit het mooie grote sprookjesboek die ik heb gekocht (en eigenlijk nu zo spannend eruit vind zien dat ik hem zelf al zou willen lezen hihi!!)
Inderdaad... met het zeurende huilen ga ik ook niet naar hem toe. Vaak hebben ze dat even nodig om alle indrukken van de dag te verwerken. Nu verwerkt hij het soms om te kletsen tegen zijn spuugdoekje
Onze zoon heeft een knuffelkonijn waar hij hele verhalen tegen ophangt en waar hij mee kan kroelen. Ik heb wel het idee dat dat helpt. Dit konijn hebben we in z'n bedje gelegd vanaf het moment dat hij met 3 maanden in z'n eigen ledikant op z'n eigen kamer ging slapen. Sinds een paar weken pakt hij het konijn ook echt om mee te knuffelen. Dus misschien helpt een knuffel of een spuugdoekje natuurlijk
zoals ik al zei ben ik de avond voor gisteren vanaf 00uur tot 1:30 bezig geweest om Tycho in slaap te krijgen door hem te wiegen en hem in zn bedje te leggen. Ik kies er liever niet voor om hem bij me te nemen in bed omdat ik het hem niet aan wil wennen en omdat hij zo'n beweger is dat ik elke keer wakker schrik als hij weer ergens heen rolt, ik ben zo bang dat hij uit mn bed valt. Je kunt je wel voorstellen dat toen Tycho om tien voor 6 wakker werd, ik totaal niet uitgeslapen was met 4uurtjes onderbroken slaap. Afgelopen nacht is hij 1x wakker geworden waarschijnlijk doordat hij schrok van mijn vriend die de trap afkwam, ik heb hem in zn bedje getroost en hij heeft daarna in 1x doorgeslapen tot tien voor half 8 vanmorgen. Dus hij slaapt ook beter als hij niet naast mij ligt. xxx