Vraagje over een zijligkussen en slaapzakje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjakie22, 20 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    #1 Sjakie22, 20 feb 2012
    Laatst bewerkt: 20 feb 2012
    Mijn zoon heeft een voorkeurshouding naar rechts. Wij proberen nu de linkerkant te stimuleren. Ik zie ook dat er zijligkussens te koop zijn.

Hebben jullie ervaring met zo'n kussen?

Sinds kort duwt mijn zoontje zichzelf omhoog, hierdoor ligt hij bijna tegen het hoofdeinde van het ledikant aan. En soms trapt hij de deken van zich af.:( Ik maak het bedje kort op volgens de instructies van het kraambureau.

Ik heb nu een mini winterslaapzakje van de Hema en wil nu een nieuwe kopen. :D Welke raden jullie aan? Je hebt namelijk verschillende soorten.

2. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik heb een zijligkussen voor mijn dochter. Zij ligt graag op haar achterhoofd. Dus wissel ik steeds links en rechts af. Mijn meisje bleef wurmen totdat ze weer op haar achterhoofd lag. Het was een hele strijd.....om de zoveel tijd keek is of zij op har zij lag, zoniet, dan draaide ik haar goed (ook 's nachts) Na 6 weken blijft ze eindelijk op haar zij liggen.
    Een zijligkussen kan prima met een slaapzak.

3. Bika

Bika Niet meer actief

Heb tot 2 weken terug een zijligkussen gebruikt. Gaat perfect, ze wennen er wel aan en hij wou op een begeven moment ook niet meer op zijn rug slapen. Nu is hij oud en sterk genoeg om over het zijligkussen heen te draaien op zijn buik, dus heeft geen zin meer. Maar hij heeft nooit een voorkeurshouding gehad en een prachtig rond bolletje. Misschien helpt het?

Slaapzakken: die van de Hema zijn erg goed en die van de Prenatal met gaten voor in de Maxicosi, ben daar nu net voor het eerst achter en zo ideaal wanneer hij erg vroeg naar zijn gastouder moet of wanneer we hem 's avonds ergens mee naar toe nemen.
    Wel altijd de mouwen even omslaan, die zijn altijd te lang op de een of andere manier.

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik hier ook een mannetje met een flinke voorkeurshouding. Vraagje; Waar halen jullie die kussens? En zijn ze goedgekeurd/adviseerd de Fysio ze?

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Een fysio adviseert een zijkussen alleen als je ze in het zicht hebt liggen, vb beneden in de wandelwagen. Officieel mogen ze niet gebruikt worden ivm kunnen draaien naar hun buik.
    Zelf heb ik bij beide kindjes het kussen gebruikt ivm voorkeurshouding, het heeft goed geholpen.

Jullie mogen hem voor weinig overnemen. Even PB-en als je interessen hebt.

6. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Mijn probleem is juist in de nacht met ons mannetje.. Overdag in de box/wandelwagen/wipper kan ik hem goed op zn zij houden met een handdoekrol oid. En voor de middagslaap gaat dat ook goed..Maar ja de nacht ligt hij dus zo 8/9 u op zn voorkeurskant.. En aangezien zn oortjes al ongelijk staan.. :(
    Wacht de fysio wel even af..
    Bedankt in ieder geval!

7. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    De fysio heeft veel tips voor je. Hier bij beide kids een ongelijke stand van oren en het is echt goed gekomen hoor ;)!

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb het zijligkussen ook alleen overdag gebruikt, ze rolde er al vrij snel overheen.

Wacht even de fysio af, die heeft veel nuttige tips!

Je kunt zo'n kussen kopen bij babydump volgens mij en op marktplaats staan er ok heel veel...

9. Mamavr

Mamavr Lid

13 feb 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een zijlig kussen gebruikt maar mijn zoon was na 7 weken al zo sterk dat hij zich als nog met zijn gezicht in het matras wurmde. Bij de prenat hebben ze Safe t sleep, lijkt mij ideaal. Kan ook in een eenpersoonsbed vast worden gelegd, makkelijk dus om mee te nemen.
    Succes!

10. Bika

Bika Niet meer actief

Ik heb hem tot 5,5e maand gewoon dag en nacht gebruikt. Nooit problemen mee gehad, zoontje kon echt niet op zijn rug of buik rollen. Als hij nog wat te ruim is kan je hem inkorten met de naaimachine of een handdoek achter in de rug. Ik heb wel een enorme reflux baby die dus echt stikte als hij op zijn rug sliep he. Dus voor elk kind kan een andere manier beter zijn natuurlijk.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    En tegen het omhoog kruipen, zeker als je een slaapzak gebruikt, je kindje juist boven in het bedje leggen! Mn dochter kruipt ook tot ze wat aan haar hoofd voelt ( of gaat overdwars liggen ) en ik leg haar altijd bovenin het bedje, met een slaapzak heeft laag opmaken geen zin als je geen dekens of lakens gebruikt.

12. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Sorry dat ik nu pas reageer. Als je je kindje boven in het bedje leg, gebruik je dan ook een hoofdbeschermer (soort beschermkussen). Ik ben bang dat hij zijn hoofdje stoot:(

13. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Weten jullie misschien of je je kindje ook ingebakerd in zo'n zijligkussen mag leggen? We hebben de Dreamswaddle.

14. kimJayce

kimJayce Lid

26 jan 2012
    18
    0
    0
    Tilburg
    Tot afgelopen week zijligkussen in de nacht gebruikt ivm reflux .
    Kleine man heeft er weinig tot geen last meer van ! :)
    Wij hebben hem gewoon met slaapzak tussen het kussen gelegd en dan heel strak een lakentje erover .
    Hij is geen enkele keer gedraait of omhoog gekropen wat hij nu wel doet sinds hij weer op mijn rus slaapt maakt hij hele wandelingen in bed hahaha

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    nou, dan stoot hij z'n hoofd. niets mis mee hoor.:D
    zal nog heeeeeeel vaak gebeuren. krijgen ze niets van. ze gaan vanzelf anders liggen als ze er last van hebben. hier ligt kleine dame altijd bovenin. met hoofd tegen de zijkant aan. als ze het niet prettig vindt, wordt ze wel wakker hoor. en gaat ze anders liggen. hoofdbeschermers worden afgeraden. is ook nergens voor nodig.
    als ze gaan kruipen/lopen stoten ze nog veeeeeeeeeeel vaker hun hoofd :D

16. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Ik weet wel dat je gelijk hebt:D ik ben gewoon overbezorgd.:(

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    had ik ook wel een beetje hoor. helemaal als ze gaan lopen. dan zou je er wel met een kussen achteraan willen lopen :D

18. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Wij hebben zo een! Geweldig ding!

19. misa

misa Niet meer actief

Gewoon proberen of een zijligkussen voor jullie werkt. Of anders misschien ook eens op de buik leggen?
    Ik zou geen heel dikke winterslaapzak meer kopen in de jiuiste maat, want we gaan snel het warmere weer in (geen vrieskou meer bedoel ik).

Dat omhoog duwen is heel onhandig ja.. Voor veel kinderen normaal.. ;)

Deel Deze Pagina