levensverzekering iemand verstand?

Discussion in 'De lounge' started by djellybelly, Jun 3, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

heey heeft er hier iemand verstand van levensverzekeringen!
    ik ben er achter gekomen dat mijn moeder een levensverzekering voor mij had afgesloten toen ik baby was maar die is stop gezet toen zij overleed!
    nu 2 vraagjes!

-als je m laat uitkeren voor dat die afloopt(2026 namelijk pas) hoeveel moet ik dan inleveren hoeveel procent?

-moet ik dan iemand van mijn verzekering langs laten komen of ken ik gewoon een brief schrijven om m uit te laten keren?

alvast super bedankt![/quote]

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Volgens mij is dat afhankelijk van de polisvoorwaarden die eraan vast zitten.

Kun je anders niet even bellen morgen met de desbetreffende verzekeringsmaatschappij om na te gaan hoe het precies zit en wat je moet doen om het geld uit te laten keren?

Succes!

3. geduld

geduld Bekend lid

Jan 22, 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    De polis is door het niet betalen van de premie waarschijnlijk premievrij gemaakt.

Je kan de polis meestal wel vroegtijdig laten uitkeren maar 9 van 10 keren is dit niet verstandig door de vele kosten die je daarvoor moet betalen. Omdat er geen plicht tot premiebetaling is blijft de polis wel bestaan en zal het kapitaal niet verder toenemen door de premiebetaling maar wel door de het kapitaal wat er al in zit. (afhankelijk van de hoogte van het bedrag natuurlijk)

Wat je eens na moet vragen is wat er precies uitgekeerd gaat worden indien deze polis premievrij is aan het eind van de looptijd en wat er nu uitgekeerd gaat worden.

Weet ook niet wat voor polis het is. Keert deze uit bij leven of overlijden of beiden? Met welke reden is deze polis afgesloten? Wil je de polis niet behouden?

Veel vragen dus. Neem contact op met de verzekeringsmaatschappij of eventueel de tussenpersoon die de polis heeft afgesloten.

Suc6 ermee!

4. djellybelly

we willen een auto kopen dus k dacht misschien een leuke bijkomstigheid!

k ben voor de rest gewoon overal voor verzekerd dus heb deze polis niet nodig!

ik kwam er pas achter toen ik zelf alles al had geregeld niemand heeft het ooit geweten!

5. djellybelly

6. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    'Mijn ouders hadden er ook 1 voor mij.
    Wat je krijgt ligt er aan hoeveel ze per week, maand gestort hebben.
    Ik kon het krijgen als ik trouwde of 25 was.
    Nu trouwde ik op m'n 21ste dus was het iets minder dan als ik het op m'n 25ste zou krijgen.
    Ik zou bellen en vragen of je het eerder kan opnemen?!

Share This Page