Goedemorgen dames, Ik neem het er goed van heb echt een brandende vraag. Ik zit echt te rekenen maar ik kom er niet uit, in mijn belevenis ben ik verder zwanger dan waar de gyn op komt 2 weekjes schelen we van elkaar. Ik heb een ei gehad tussen de 18 en de 20 mijn temp was precies zo als hij moest zijn op die dag en de ovulatietest knalde van het scherm. Ik heb op 30 november positief getest, dan ben je al 4 week zwanger toch? plus daar de dagen van de zwangerschap bij op en dan kom ik uit op 7 week en 3dagen. (wel moet ik zeggen dat ik een hele onregelmatige cyclus heb varierend tussen de 29 en 42 dagen) Maar op dag 5 van de cyclus had ik twee eitjes van 15mm dus het zou er op lijken dat dit geen lange cyclus zou worden. Kunnen jullie mij vertellen hoe het kan zitten waarom ik minder ver ben dan waar wij op komen? en waarom test ik zo vroeg positief (eingelijk zou mijn ei (kwa duur van de zwangerschap nu, dan pas moeten komen (30november)) dus hoe kan ik dan eingelijk op de dag van de ei positief zwanger testen? Sorry voor de domme vragen en het gezeur maar dit is echt een vraag die ik niet begrijp, ik ben maar aan het piekeren hoe het zit of kan zitten maar kom er niet uit, ook wil ik jullie graag een foto sturen van de echo'n de eerste is met 4 week en de tweede met 5 week, volgens de gyn was er geen verschil al zou het nog zo lijken, want de tweede foto is vergroot 100% en de eerst 79 %, maar toch als wij goed de echo's verglijken en ons verplaatsen in de die 79 % dan nog lijkt er verschil te zitten, zouden jullie eens even mee willen kijken? Alvast super bedankt voor het beantwoorden van deze vraag. Groetjes Wilma Bekijk bijlage 39272
Hoi meis, In die 2e foto zie ik iets zitten in de vruchtzak! Daar zit je grote verschil! En dat is een goed verschil Het ziet er positief uit hoor! Misschien dat je bevrucht eitje iets langer heeft zitten twijfelen om in te nestelen, dan ben je automatisch ook wat korter zwanger. Was er wel hartactie te zien ? Succes meis
Hoi Wilma, Tja waarom ben je minder lang zwanger als dat je dacht.......... Dat is een moeilijke hoor Ik ben via IVF zwanger geworden en dan is het helemaal duidelijk hoe lang je zwanger bent..............of niet?? Ik heb een dag voor mijn NOD getest en hij was niet knal positief maar wel duidelijk, was niks tussen te krijgen! Ik was zwanger De volgende dag een bloedtest.............en daar kwam wel uit dat ik zwanger was maar het was twijfel achtig Na 7wkn bleek dat ik pas 6wkn zwanger was, dit had vermoedelijk te maken met een hele late innesteling....... Dit kan bij jou ook gebeurt zijn, dat je op de dag van je positieve ovulatie test wel een bevruchting hebt gehad maar dat de innesteling wat langer heeft geduurd waardoor je minder ver bent in je zwangerschap. Echte antwoorden op deze vragen zijn er niet hoor en ik zou me niet te druk maken hoor..... Megan had met 12wkn de week achterstand helemaal ingehaald en met 39wkn wilde ze er al uit Het heeft uiteindelijk nog 3dgn geduurd maar goed zij was er klaar voor
Ja ik en mijn man konden ook verschil zien, ook al is die tweede foto van de gyn gemaakt op 100 % en de eerste op 79 % dan nog lijkt het er echt anders uit te zien. Wat fijn dat jij het ook kunt zien, bedankt voor je oppende reaktie "zucht" Ik wil mij zelf niet blij maken met iets wat mischien niet goed is, maar toch zien we de verschillen, en gelukkig zijn wij niet de enigsten. Bedankt meid! Jij bent ook zwanger he gefeliciteerd gaat alles goed? Groetjes Wilma
Ja idd dat zou ook heel goed kunnen, weetje waar ik dan weer aan denk ja ik ben erg hoor, hoe kan ik op 30 november al positief getest hebben he? Ik moet het maar gewoon op mij af laten komen, en geloven dat wij verschillen zien in de echo. Groetjes Wilma
Hoi, Tnx, ik ben idd ook zwanger, maar ik weet niet voor hoelang nog. Eergisteren een echo gehad, maar de gyn zag geen vruchtje alleen een dooierzak. Nu moet ik zeggen dat ze ook niet echt ging zoeken en alleen maar op die dooierzak focuste, maar dat brengt bij mij nu enorm veel stress met zich mee. Ik was tijdens de echo 6+1 wkn, terwijl ik bij mijn zoontje met 6+1 al een mooie duidelijke vrucht met hartactie kon zien. Dus vandaar dat de twijfel nu alweer enorm toe is geslagen en de angst en het verdriet! ik moet nu over 2 weken (pas) terugkomen voor een nieuwe echo op de verloskundige poli (in het z=huis), maar ik hou mijn hart vast!
Hey meid, Wat is een dooierzak? heb je een foto van de echo? lijkt het veel op die van mij? Jeetje ik weet heel goed hoe je je voeld die onzekerheid is erg moeilijk, je zou voor een second kunnen gaan en vragen of iemand anders eens wil gaan kijken, heb je veel kwaaltjes? ohw meid ik ken die onzekerheid, ik moest mischien ook maar van het ergste uitgaan. want de berekeningen klopten niet helemaal, maar er was nog hoop vertelde ze. Mischien stom maar heb je nog wel eens een test weer gedaan? blijven ze mooi duidelijk? ik weet dat het mischien niets zegt maar ik heb wel eens gelezen als het mis zou gaan je testen dan ook minder worden. Meid ik ga die twee moeilijke weken met je mee ik mag 7 januarie terug komen. Die twee weken zijn heel erg moeilijk. Liefs Wilma P.s sorry voor de vele vragen
Hoi, Een dooierzak is een wit streepje/rondje in de vruchtzak waarmee de kleine zich voedt totdat de placenta volledig gemaakt is. Volgens mij zie ik die bij jou op de foto ook. Ja ik heb wel een foto, maar dat is alleen een zwart rondje! Die muts heeft dus nog niet eens een goede "shot" afgedrukt voor ons. Hierop zie je dus niks! Tja, second opinion .. wellicht kan ik maandag eens gaan bellen met mijn eigen gyn! Dan zeg ik desnoods wel dat ik buikpijn heb ofzo! Ik moet officieel 6 januari weer voor een echo. Dan ben ik 8 weken precies! Pffff wat een stress met deze dagen!!
En kwaaltjes.. tja moodswings, pijnlijke boobs (kan niet op mijn buik slapen), en ik ben al aan het groeien (zie album). Ik had van de week nog een test gedaan en die was knaller dan de test op nod! En maandagavond komt moeders voor moeders,dus dan zullen we zien of die test knalt, Dat moet haast wel, want dan ben ik al bijna 7 weken.
@Wilma: niet druk maken meid! Ik was op de dag van mijn positieve test nog geen 3wkn zwanger!!! Je hebt prachtige echo's, het ziet er allemaal heel goed uit! Ik weet echt hoe moeilijk het is maar probeer het naast je neer te leggen en te genieten van je zwangerschap!! Dikke knufffff voor jou!
Wat lief en wat fijn dat ik niet de enigste ben zo bedankt voor je antwoord heel fijn om te lezen, ik ga toch hoe moeilijk het ook is proberen te genieten. Nog hele fijne feestdagen, en echt heel erg bedankt. Liefs Wilma
Meid heel veel sterkte en kje kwaaltjes klinken heel goed echt het zwangeren. en je borsten doen die ook zeer? ik heb alleen last van pijnelijke tepels als ik iets aanraak, moe misselijk en maagzuur soms hartkloppingen, volgens mij is dat ook goed. Nou meid ben er voor je Groetjes Wilma
@ Astrid: wat een shithulp heb jij gekregen zeg. Is ze nou helemaal....lekker onduidelijk, geen goede foto en pas over 2 weken terugkomen. Ik snap dat je nu behoorlijk wat angst, verdriet en frustratie op je schouders hebt. Als je het niet vol kan houden, zou ik echt maandag de huisarts/gyn bellen, zeggen dat je krampen hebt (ja jammer dan hoor, dat dat niet helemaal eerlijk is) en heel veel stress hebt van de afgelopen echo en of hij eens wil kijken. Gewoon een beetje aandikken. Het gaat wel om jouw leven, niet om dat van die verloskundige die even keek. Vind ik hoor Maar je moet natuurlijk doen wat je hart je ingeeft. Ik wens je wel heel veel sterkte. Misschien is het allemaal gewoon nog niet zo goed te zien en laat hij/zij zich de volgende echo wel heel goed zien. Ik zal i.i.g. voor je duimen! @Wilma: grappig, ik herken veel van je 'frustraties' en vragen. Ik heb bijv. ook last van hartkloppingen. Heb de arts gebeld, maar het is heel normaal. Behalve als je er heel duizelig (niet misselijk) bij wordt of bijv. je bewustzijn verliest. Dan moet je het even laten checken. Gewoon straks even aangeven bij de verloskundige en dan zal je zien dat er niets aan de hand is. En het aantal weken daar kom je straks vanzelf achter denk ik...idd gewoon genieten en alles valt vanzelf op z'n plaats! Succes!!
Ik ga maandag gewoon ff bellen! Tja, Ja heb ik, nee kan ik krijgen voor een vervroegde echo Ben namelijk gestopt met roken, maar deze angst/stress maakt het mij absoluut niet makkelijk, heb zelfs gisteren nog een peukie gerookt (ERG he), maar voor de stress had ik het ff nodig!! Ik weet wel dat zodra ik dat kloppend hartje heb gezien, ik weet WAAROM ik ben "gestopt" en weet dan ook zeker dat ik het ga volhouden! Voor nu kan ik de hele dag door wel aan een nicotine-infuus zitten, zoveel angsten heb ik ... kan wel janken ......
Heel goed! Gewoon even bellen. Ik heb zelf 10 jaar gerookt (ben inmiddels alweer 6 jaar gestopt), dus ik snap heel goed dat dit DE situatie is om even een sigaretje te roken. Ik zou zeggen, gun jezelf dat maar even. 1 of 2 sigaretjes maken echt geen verschil. En idd als je een mooie echo hebt gezien dan stop je acuut en raak je het nooit meer aan. Heel veel succes!! Laat je nog even weten wat de uitslag is, want we leven hier met je mee natuurlijk.
Ik heb net gebeld, kreeg een doos van een assistente aan de telefoon, die mijn vorige echo dus normaal vond! 8) Toen ik zei dat ik het gevoel had dat de arts alleen maar keek naar de positie van de zwangerschap, zei ze doodleuk: ja dat was ook zo !!! Want met 6 weken zie je vaak nog helemaal niks!!! En ik heb ook geen erge klachten om de echo te vervroegen (geen bloed), en toen ik vertelde dat ik krampjes en buikpijn had, zei ze: Tja, dat hoort erbij bij een vroege zw-schap Toen maar even verteld dat ik bij de vorige zw-schap met dezelfde termijn een echo had met mooie vrucht en kloppend hart! En dat ik niet "zomaar" een zwangere ben, maar iemand die al eerder 2 kinderen in de zw-schap is verloren en ik dus nu vol met angst zit! En dat ik dit niet nog 9 dagen volhoud! Ze vertelde me dat in mijn dossier staat: Geen embryo gevonden! (bij de vorige echo), dus dat beangstigd me nog meer!! Na veel gepraat (heb 15 min met haar aan de tel gehangen) mag ik nu eindelijk woensdag om 9.15 voor een 2e echo op de zwangere poli !!! Nu ga ik hard duimen dat kleintje er nog zit!!
Hoi Hoi, Ik mag woensdag ook langskomen en ze was heel lief aan de telefoon ik heb een secondopinium gevraagd ze was heel behulpzaam en zei helaas zijn we aan het verbouwen en kan je vandaag niet langs komen maar woensdag om 14.45 wel. helemaal tevreden hoor, alleen al met haar antwoord. Ik heb haar ook gevraagd naar hoe het kon dat ik zo vroeg testen en eingelijk twee week minder ver ben dan wij hadden uitgerekend. Ze zei dat kan heel goed hoor, ook dat voeld een beetje als opluchting. Ik vind het erg spannend ik hoop zo dat het allemaal goed zit en dat die gynaecologen er zo naast hebben gezeten. Maar meid wat ben ik blij voor jou dat jij ook eerder voor een echo kunt soms moet je flink doordrammen om iets gedaan te krijgen, soms begrijpen ze je meteen en soms helaas niet, meisje ik ga voor jou heel hard duimen dat voor jullie alles goed is. Liefs Wilma
Wilma, wat fijn dat jij ook eerder mag komen! En fijn te horen dat ze bij jou wel begripvol waren!! Ook voor jou ga ik heel hard duimen dat je iets meer op de echo kan zien woensdag !!! Voor ons samen een spannende 2 dagen dus