Voor degene die probiotica gebruiken, welke heb je? Of welke heb je goede ervaringen mee? Ik hoorde dat je beter af en toe kunt afwisselen?
Jazeker want niet elk probiotica past bij andere ook stammen anders bij merken. Deze info van homeopaat: "Er is inderdaad heel veel probiotica op de markt. Goede merken vind ik: Orthica, Bonusan, Vitals, AOV. Het blijft lastig je via de mail een advies te geven.... Soms test ik bij mensen wel 10 verschillende probiotica's uit om de juiste te vinden. Ik merk dat ik een lichte voorkeur heb voor Bonusan omdat dat een Nederlands merk is. Jij zou de Darmocare Pro kunnen nemen en je dochter na haar geboorte de Darmocare Infantis. Krijg je klachten nadat je met de Darmocare Pro bent gestart.... dat kan omdat de goede bacteriën als het ware de 'foute' eruit aan het vechten zijn... dus heb eve geduld, maar na 1,5 week moet dat beter gaan. Als dat niet zo is dan denk ik dat je echt via een onderzoek moet kijken welke probiotica voor jou het best is." ---- Mijn oudste was van buikpijn af met nutramien kids flora En mijn jongste baby gaf ik dermocare infantis maar erna overgestapt op solgar advantage 40+
Bij oudste abc dophilus gebruikt.bij jongste was dit niet verkrijgbaar tijdelijk dus die krijgt orthiflor start van orthica.beide poeders die je in voeding kunt doen. Oudste krijgt nu kauwtabletten van orthica, vind hij heerlijk. Was over beide tevreden.
Ik vind het zo lastig, er is zoveel keuze! Ik kwam in mijn zoektocht deze link tegen: Waarom probiotica vaak niet werken - De groene vrouw Wij hebben eerder iets van de natuurgeneeskundige gehad, toen was onze dochter een baby. Het afgelopen jaar hebben we een aantal keren orthiflor junior gehad. Ze is nu 3,5 en alweer een tijd op en af over buikpijn aan het klagen (moeilijk te pijlen want ze is een heel gevoelig meisje). Ook heeft ze al lange tijd weer op en af dunne ontlasting. De orthiflor leek daar toen echt wel voor te werken. Maar ik heb ook gelezen dat je soorten moet afwisselen. Weten jullie daar iets van? Wij zijn nu geneigd om bij de ha te vragen om een ontlastingonderzoek. Want ik vind dit niet heel gewoon. Waar hebben jullie het voor gebruikt en welk resultaat wilde je boeken? Was dat ook haalbaar en meetbaar?
Ik gebruik nu orthica orthiflor junior voor onze jongste. Hij had kea en soja allergie en kreeg erna ineens eczeem. Kwam niet door voeding (uiteraard eerst getest), dus deze probiotica gaan geven. Binnen 3 weken was de eczeem weg. Ik kwam ook de site van de groene vrouw tegen, zelf zegt ze dat het wel kan werken mits je de juiste probiotica gebruikt.
Even goed verdiepen in de site van de groene vrouw. Toevallig heb ik dat een paar weken geleden gedaan. Staat heel veel bruikbare info over probiotica op!
Misa Je moet afwisselen omdat darmen wennen aan bepaalde stammen en aangezien elke merk andere stammen gebruikt is verstandig afwissselen eens in halfjaar ook niet elk probiotica bevat voldoende stammen Solgar is sterker dan dermocare en dermocare is sterker dan abc dolphius. Mijn dochter oudste zoalsik schreef kreeg specifiek tegen buikpijn en ontlasting nutramin kids flora van homeopaat voor 2 mnd en erna niet meer gebruikt en alle klachten verdwenen. Mijn jongste krijgt complex solgar: probiotica, vitamine e, omega 3. Tegen eczeem prefentie en kraampjes. Mijn oudste krijgt vitamine e ook. Als ik jou was zou ik gewoon hopeopaat opzoeken het wordt vergoed. Kinderhomeopatie.nl goede erwaring hier en van vele hoorde ik klachten waren weg. Ze is specifiek voor kids en eczeem/buikpijn/slaap. Als je dat niet wil schrijf gewoon naar producent je klachten ze kunnen je advies geven en complex vitaminen aangeven op des betreffende klacht. Probiotica werkt wel hoor onze kinderarts had het zeer aanbevollen voor babys en kinderen eerste jaar geven voor kraampjes/ontlasting/eczeem/weerstaand/buikpijn etc Kijk anders op vitamine store ze hebben veel tips en reviews. Ik zou niet wisselen wat al hielp zeker niet halfjaar en pas daarna kan je afwisselen
Dankjewel piccolina. De laatste keer probiotica is nu alweer even geleden. Ik heb die vrouw via die link een mailtje gestuurd. Wie weet dat ze me advies kan geven zo. Die link heeft een gekke titel, maar inhoudelijk issi heel anders. Is een beetje een cynische vrouw geloof ik. Ik moet zelf volgende week naar denatuurgeneeskundige en dan zal ik daar ook weer even vragen voor mijn dochter. Maar het liefst begin ik er nu al mee. Welke producent zou ik naar mailen dan? Maar anderzijds neigen we ook wel erg naar een ontlastingonderzoek. Vind het gewoon niet normaal en zeker niet oké voor mijn dochter zoals het gaat.
Ja klopt, maar dan nog is het lastig zelf de keuze te maken welke. Al blijven er voor kinderen al minder over. Maar ik vind het wel fijn de juiste te hebben, het is namelijk geen goedkoop goedje.....!
Kinderen volwasssene kunnen hetzelfde probiotica gebruiken hangt af van dossering Ikzelf vind solgar 40+ erg goede 1 capsule per dag krijgt mijn baby. Bonusan schijnt ook erg goed zijn. Het is maar uitproberen en prijskwestie ik zou kiezen met minst 300ml bacterie bifido en l. Bacterie en als aanvulling sommige hebben nog vitamine e