Ik heb sinds een paar dagen last van kleine puistjes op mijn ooglid, waar je oogpotlood smeert zeg maar. het jeukt en ik maak het al een paar keer per dag schoon met gekookt water. Iemand verdere tips?
Mijn man heeft dit ook weleens. het wordt afgeraden ze zelf open te maken, maar het kan wel, met een wattenstaafje. Dat is bij hem het enige waardoor het echt snel weggaat. Je kunt ook een zalfje met ik geloof antibiotica bij de huisarts ervoor krijgen. Maar hij maakt ze altijd zelf open, want het irriteert hem altijd heel erg en daardoor zijn ze binnen 2 dagen weg.
Hier heb ik altijd onwijs last van. Alleen bij mij resulteert het in een chalazion en moet dat operatief verwijderd worden. Mijn tip. Maak elke dag je ooglid schoon met een wattenstaaf en een beetje babyshampoo. Beetje pijnlijk maar dat was een tip van mijn arts. Zo blijft er weinig troep op je ogen en miinder kans op ontstekingen. Was je handen ook goed en wrijf niet vaak in je ogen.. Elke dag een paar x warme compressen op zetten en dan verdwijnt het na een paar dagen. Mocht de ontsteking blijven zitten en wordt groter neem cintact op met je HA. Als het net zoals bij mij een chalazion wordt dan verdwijnt hij niet meer en moet hij operatief verwijderd worden.
Bedankt voor de tips! Ik denk dat het bij mij komt door een reactie op make-up. Heb een ander merk mascara gekocht dan dat ik normaal heb, ik kan maar tegen bepaalde merken. Het zijn overigens geen grote puistjes, nog kleiner dan een speldeknop, is verder ook niet rood of dik.Het is nu 2 keer na elkaar dat ik er last van heb, voor die tijd heb ik het wel eens gehad. Ik ga de tip met shampoo zeker proberen. thanks.
Bij mij was het idd ook een reactie op make up. Maar dan met rede dat ik het niet goed weghaalde. dus goed schoonmaken! Als het nog kleine speldenknopjes zijn gewoon lekker een warme washand erop houden! Succes er mee!
Ik heb het ook een keer gehad, jeukte heel erg en was echt een onprettig gevoel. Maar na 2 dagen was die ineens weg.
Kan het misschien aan de soort oogpotlood liggen of mascara? Heb het ook gehad, met de mascara van etos, eigen merk. Direct weggegooit en andere merk gehaald, nu nergens meer last van.
Dat denk ik dus ook, ik had andere dagcreme en mascara gekocht, allebei weggegooit en ga weer terug naar mijn oude merk. Ik heb wel vaker een reactie gehad op make-up, maar nooit zo...