Mijn vader past 1 dag in de week op de kids. Mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder wil geen vaste dag in de week oppassen, maar mijn vader vindt dit juist heel leuk en doet het met veel plezier. Ik hoor mijn omgeving vaak zeggen dat het best bijzonder is, een oppasOPA ipv een oppasOMA. Wiens vader past er nog meer (in zijn eentje) op de kids?
Hier! Mijn moeder werkt zelf ook nog en 1 dag in de week is me dochtertje bij opa. Ze heeft het altijd over opa!
Hier ook wel eens hoor als me zoontje bij mijn ouders slaapt gaat me moeder altijd naar de markt s'morgens en blijft hij ook bij opa en als ik met me moeder ga bingo'en blijft ie ook bij me vader.
Hier ook, mijn vader past 1 dag in de week op mijn dochter, al van baby af aan. Kleine meid is gek op haar opa! Ik vind het trouwens heel normaal hoor
Ja hoor, hier! Mijn moeder is overleden en met mijn schoonmoeder hebben we niet zo'n goede band. Mijn vader past niet een vaste dag op, maar 'valt in' als het nodig is. Wat mij trouwens opvalt, is dat mijn vader het wel erg vermoeiend vindt... Nu heb ik ook best een ondernemend kind -)), maar volgens mij heeft het ook te maken met het feit dat het hem niet echt 'natuurlijk aan komt waaien'. Nu wordt het wel iets makkelijker om op te passen, maar helemaal toen mijn zoontje kleiner was liet ik hele waslijsten met instructies achter, waar hij dan bedenkelijk naar liep te kijken. Uiteindelijk kwam alles wel goed (natuurlijk), maar hij is er niet echt "handig" in ofzo. Ik denk dat hij het daarom wel vermoeiend vind. Maar wel leuk natuurlijk! En mijn zoontje vindt het ook superleuk met hem.
Mijn vader past niet op een vaste dag op, maar als ik toevallig een cursusdag ofzo heb op een van mijn vaste vrije dagen, dan past mijn vader ook altijd op.
Wij hebben 2 oppas-opa's. Het is niet 1 vaste dag in de week dat ik oppas nodig heb, maar als ik oppas nodig heb komt een van de opa's oppassen. Mijn moeder werkt en mijn schoonmoeder heeft het druk met haar eigen dingen.
Mijn vader past geen vaste dag op, maar wanneer het uitkomt. Of als ze bij mn ouders is en mn moeder is er even niet, dan past hij even op. Ze zijn dol op elkaar, liggen regelmatig tegen elkaar aan op de bank naar Dora te kijken
Mijn vader past ook vaak op hoor. Niet structureel, want op onze gezamelijke werkdage gaat ons zoontje naar een gastmoeder. Maar voor al die extra dingen, komt mijn vader vaak. Mijn schoonvade past meestal op samen met mijn schoonmoeder, maar hij zou het volgens mij ook best alleen kunnen. Om heel eerlijk te zijn: heel bijzonder vind ik dta niet. Wat ik eerder bijzonder vind is dat blijkbaar nog steeds veel mensen denken dat mannen niet voor baby's kunnen zorgen ofzo. Als je inderdaad soms de reacties hoort als ik vertel dat mijn vader oppast. Of zelfs da mijn man 1 dag in de week thuis is om voor ons zoontje te zorgen... Als je sommige mensen hoort zou je denken dat mannen complete randdebielen zijn wat verzorging van een baby betreft.
hier ook een opa die oppast, mijn moeder werkt fultime nog dus die kan niet oppassen. maar mijn vader doet het wel, meestal maar een paar uurtjes omdat hij zelf ook ziek is (past op als ik naar fysio, ha of zh moet)
Mijn schoonvader past op als mn schoonmoeder moet werken. Hij is toch thuis (werkloos )dus vindt het super leuk om met Jayden dingen te ondernemen.
Hier past Opa ook op op de meiden dit komt omdat mijn moeder ook nog 1 dag werkt! Maar ik vind het echt super de meiden zijn knettergek op opa!!
Mijn schoonvader is vorig jaar met de " vut" gegaan en sinds dien past hij op als ik moet werken. Dat is meestal 1 middag & 1 ochtend. Die 2 zijn 2 handen op 1 buik. Prachtig om te zien!! Even een aanvulling, mijn schoonmoeder werkt nog 3 dagen en ik werk meestal op de dagen dat zij ook werkt, vandaar dat Opa dan alleen is met Esmee. *** Mijn vader is nog nooit alleen geweest met Esmee, was al niet zo pa, laat staat zo'n opa.
Leuk om te lezen dat meer opas oppassen! Hier ook al van baby af aan. Eerst hele lijstje klaargelegd maar het gaat allemaal vanzelf. Mannen zijn toch vrij gemakkelijk in dat soort dingen, zeker ook in positieve zin. @Lindangel: haha, mijn vader vindt het ook vermoeiend. Hij had vroeger een eigen zaak en mijn moeder heeft mij daardoor grotendeels alleen opgevoed. Hij is dit dus niet echt gewend. En volgens mij probeert hij nu wat schade in te halen
Hier! Voorlopig enkel als ik weg moet op mijn vrije dagen maar vanaf eind deze maand is zijn vaste oppasdag op dinsdag! Het is mijn schoonvader trouwens. Vind het heel schattig om te zien hoe graag onze meiden hem hebben . En ik vind het wel speciaal omdat ik het de mannen uit mijn familie nog nooit heb zien doen .
Ons zoontje gaat 2 dagen in de week naar mijn ouders. Maar mijn moeder werkt nog elke voormiddag, dus is m'n vader ook alleen met hem. Maar hij vindt dat helemaal te gek. Komt mij 's morgens ook helpen omdat manlief al vroeg de deur uit is.