Hoi hoi.. Ik ben 19weken zwanger en alles gaat prima.. Heb nergens last van.. Heb sinds een week alleen veel last van mijn linker lies.. Bij het opstaan, omdraaien als ik lig of als ik lig mijn been op til.. Lopen is 2 stappen vreselijk pijnlijk en daarna heerlijk want de ept de pijn weg.. Zitten heb nergens last van en gewoon liggen ook niet.. Het is alleen als ik me been ( spier ) aanspan.. Het voelt als een behoorlijke spierpijn.. Als ik in me lies drukt kan de pijn masseren.. En als ik gewoon zit en me been zeg maar rondjes laat draaien voel ik ook niks.. Het is alleen als ik lig.. En als ik zit met opstaan.. Ik dacht dat het weg ging maar word eigenlijk steeds erger.. Op internet kan ik er niks over vinden ..en Vk gebeld en die weet het ook niet.. Iemand ervaring?? Greetz
Ik heb dat ook. Als ik opsta dan ga ik door de grond can de pijn in m'n linkerlies. Rechts is ook wel wat gevoelig maar niet zo erg als rechts. Als ik druk ben geweest dan is het s'avonds nog erger. Ik kan het alleen niet weg masseren. En ik heb ook een pijnlijk schaambeen. Ik moet over een week weer naar de vk. Ik zal het eens aan haar vragen. Ik heb wel isschias. Misschien heeft het daar iets mee te maken? Soms heb ik ook felle steken in m'n onerbuik en bekken. Maar geen idee wat het is en wat je er tegen kan doen. Succes ermee!
Ik heb het ook! Alleen dan beide kanten, maar de ene kant (vooral links) doet soms zeerder dan de andere kant. Vooral omdraaien in bed en opstaan is erg pijnlijk. Ik heb het trouwens ook gewoon als ik loop maar dan steekt het iets minder fel dan als je net begint met bewegen. Maar ik heb de oplossing Het is bandenpijn aangezien er een aanhechting in je liezen zit. De andere aanhechting zit in je rug bij de twee inkepingen in je rug. Daar kun je dus last van hebben bij rugpijn. Nu ben ik in behandeling bij een bekkentherapeut. Zij heeft mij tape gegeven op beide billen. Er schijnt een spier op je bil te zitten die dan bol staat ipv dat hij plat moet zijn. Door de tape wordt de doorbloeding daar gestimuleerd en is de pijn dus veel minder of zelfs weg. Ze heeft mijn mannetje geleerd hoe hij het moet doen (moet je om de 3-4 dagen vervangen en ik kan het zelf natuurlijk niet goed zien) dus hij wordt steeds vervangen. Ik kan echt merken wanneer de rek eruit is want dan komt de pijn weer heel hard terug! Dus wil je er wat mee.. vraag een bekkentherapeut (of misschien kan een fysio dit ook wel) om een tape. De moeite waard om te proberen lijkt me! Ik was er iig heeeeel erg blij mee. Had er al weken last van en werd steeds erger. Ook heb ik last van mijn schaambot en deze week heb ik een testje met een tape op mijn rug! om dit te verlichten. Dit lijkt zelfs ook te werken maar kan dat niet helemaal met zekerheid zeggen omdat de beeb een dag daarna opeens weer rond is gaan liggen ipv met hoofdje naar beneden. Volgens de bekkentherapeut kon de pijn namelijk vooral liggen aan de beeb die dan met het hoofd naar op je schaambot duwt. Hoop dat jullie hier wat aan hebben Erzi en Tinusjeikke!
Als je zo'n pijn hebt, probeer dan eens een tijdje op je rug in bed te liggen, met je voeten op het matras. Laat dan je benen ' open' vallen met je voet palmen tegen elkaar. Leg onder je knieen een kussentje, en kijk of dat de pijn wat verlicht. Zo ja, dan kan het zijn dat het je bekken zijn. Vooral je benen optillen bij het lopen, schoenen aandoen, omdraaien in bed ect- doet dan zeer. Zo is bij mij iig m'n bekkeninstabiliteit begonnen. Ik zeg niet dat het zo is, maar het is de moeite waard om eens te kijken of je langs de fysio kunt gaan. Hoe eerder je er bij bent hoe beter! Veel sterkte!!
Super bedankt.. Ik moet donderdag naar de vk.. Hoop dan mijn eigen vk te hebben.. Is zien wat zij ervan zegt.. En anders ga ik zeker is zien bij een bekkentherapeut
ik heb dit ook gehad met 17 weken. ik had het rechts en ben helemaal door de malle molen in het ziekenhuis gehaald. Uiteindelijk bij een bekkenfysio uitgekomen en daar bleek dat ik een spier die van je rug, tussen je bekken doorloopt naar je bovenbeen verrekt of gescheurd had.(hoef je geen rugklachten van te hebben) Let goed op want dan mag je dus de oefening van hierboven met je benen opzij laten vallen niet doen. dan moet je juist weer je knie al liggend optrekken tot 90 graden, vasthouden en tegendruk geven. zou dus zeker even langs de bekken fysio gaan voordat je oefeningen van hier overneemt
Ik had dat rond dat termijn ook veel, toevallig ook bij de 20-wekenecho. Bij mij kwam het doordat de kleine die kant op lag met zijn hoofd, dus er kwam daardoor iets klem te zitten dan. Dus wie weet bij jou ook?
Jup vorige week donderdag de 20weken echo gehad.. En ze lag idd met haar hoofdje naar beneden en iets gedraaid naar de linkerkant.. Heeeeeel toevallig dan!!
Het is ook 'n oefening om de pijn weg te halen. Even verlichting zeg maar. Maar iemand hiervoor schreef dat het wijs is om eerst toch maar even gezienn te worden door een professional. Vond t wel een goeie tip. Succes met alles!!