Hallo meiden, Twee jaar geleden ben ik gestopt met de pil. We zijn nu een jaar bezig met clomid (hiervoor had ik geen eisprong, dus is niet mee te tellen) Ik had een afspraak met de gyn om in December terug te komen naar het ziekenhuis als ik niet zwanger zou zijn. Het lijkt allemaal steeds dichterbij te komen...stiekem hoop ik nog op deze maand, maarja.. Wat is de volgende stap als clomid niet ervoor heeft gezorgd dat je zwanger bent?? Ik ben al helemaal onderzocht, en ben in orde.. Mijn vriend heeft ook een test gedaan en ook aan de zaadcellen is niets te afwijkends te zien. Het blijft allemaal natuurlijk een wonder en alle factoren moeten kloppen, maar ik vind het heel moeilijk te begrijpen dat sommige mensen zo zwanger raken en wij nog altijd niet.. Ik ben erg benieuwd naar wat ons te wachten staat en vind het eerlijk gezegd ook best wel spannend.. Liefs Vlinder
Hoi, Slaat de Clomid wel aan? Heb je wel elke maand een eisprong nu? Een jaar bezig al? Normaal wordt Clomid maximaal 6 maanden voorgeschreven en ga je daarna over op hormonen spuiten. Clomid kan zorgen voor een (te) dun baarmoederslijmvlies, waardoor een bevruchte eicel niet goed kan innestelen. Ook kan het soms zorgen voor te zuur slijm, waardoor de zaadcelletjes sterven voordat ze bij de baarmoeder aankomen. Wat zegt de gynaecoloog erover?
Bedankt voor je reactie... Clomid slaat wel aan, ik sta onder controle van de gyn en ik heb van haar vorige keer gehoord dat we tot december zouden kijken hoe en wat.. Maar na een jaar Clomid is het voor mij wel even genoeg van deze rommel (Ik had idd al begrepen dat het niet langer mag dan een jaar, maar half jaar is nieuw voor mij) Heb jij ook na clomid als volgende stap hormonen spuiten gehad? En is aangeslagen?? Na hoeveel keer?? Ik heb eind november weer bezoek aan andere gyn (fertiliteitsarts) dus zij gaat mij nu verder adviseren, maar ik neem jou dingen wel mee in het gesprek, vind ik wel erg belangrijk.. Bedankt xx
Hoi Vlinder, ik lees even mee. Zit in hetzelfde schuitje als jij. Slik ook al een jaar clomid waarmee ik goede eisprong heb, zelfs steeds 2 eitjes die springen en 1 keer 3, maar zwanger worden is tot nu toe nog steeds niet gelukt. Wij hebben 2 november evaluatiegesprek en ik vermoed zelf dat iui dan de volgende stap wordt. Geloof dat dat meestal het eerste is dat ze na clomid doen, dus wellicht ook bij jullie? Succes in elk geval en hopelijk kunnen we gauw de mmm uit en lekker genieten van een zwangerschap en een mooi wondertje! Liefs, Julia
Hoi Julia, Frustrerend he.. grrr.. hier ook elke maand mooi ei gehad, maar mooi nix.. Ik heb eind november gesprek bij gyn, dus ben heel benieuwd, hou me op de hoogte als je geweest bent!!! Desnoods ff een pb'tje.. voel me soms zo alleen in een schuitje zitten Jij ook veel succes en snel uit de MMMM met een goed einde xxx
Hoi dames, Ook ik gebruik al vanaf januari clomid, het slaat wel aan maar ook nog niet zwanger helaas. Mijn arts gaf aan dat je clomid best nog langer dan een jaar mag gebruiken. Ik ben afgelopen donderdag ook naar het ZH geweest voor een follikel meting, 2 eitjes van 17 en 18 mm, nu voor het eerst een spuit ovitrelle gehad. Echter was m'n baarmoederslijmvlies wel erg dun, zo'n 4 mm. Weet ook niet wat een eventuele vervolg stap zou zijn. Succes allemaal!
Hoi Ik ben het, Ik wil je niet bang maken, maar in de bijsluiter van clomid heb ik gelezen dat je als je het langer dan een jaar gebruikt.. je een verhoogde kans op eierstokkanker hebt.. Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling (helemaal niet). Ik snap eerlijk gezegd niet dat een arts daar zo overheen stapt? Jij ook succes xx
Ik moet volgend cyclus beginnen met clomid .. maar maar 6 maand langer wilt de gyn het niet voor schrijven, daarbij krijgen we ook meteen i.u.i behandelingen .... dus zou wel gaan vragen .. waarom jullie een jaar clomid slikken .. want in 2010 zou ik dat ook krijgen .... en ook maar voor 6 maand .. maar dat was toen nie meer nodig ,. maar snap neit waarom jullie een jaar clomid slikken ... ik zou als arts dan na 6 maand zeggen nog niet gelukt we gaan voor i.u.i of zo ... ik snap ook dat je op geven moment de hoop verliesd ... andere raken zo zwanger wij niet ... ik ken het gevoel .... ... zelf mee gemaakt wij zijn al weer 14 maand bezig voor de 2e .. en mijn zus melde in januari dat ze zwanger was .. ondanks dat ze aan de pil was .... ik had dubbele gevoelens op dat moment ik was blij voor haar .. maar ik vond het ook nie leuk .. dus snap jullie punt ... ik hoop dat jullie artsen nu iets voor jullie gaan doen ... zo dat er binnen kort een wondertje in jullie buik zit ... xxx
Na 3 rondes Clomid te hebben geslikt (sloeg goed aan) ben ik ermee gestopt. Dit vanwege de vervelende bijwerkingen. Volgende stap zal waarschijnlijk hormonen spuiten worden. Weet niet zo goed wat ik er van moet verwachten.