Ik wordt er gek van...Elke dag pijn links onderin mijn onderrug..door stralent naar mijn heup en been, echt gewoon pijn scheuten continue. Zitten gaat moeilijk, opstaan is een krim, in bed en uit bed komen is zowat onmogelijk...pff De vk verteld me dat fysio wienig tot geen zin heeft omdat deze zenuw te diep in het lichaam ligt en deze door de fysio met masseren dus niet te bereiken is... ik maak me een beetje zorgen over hoe het over een aantal maanden gaat...ik moet nog zo lang.... Zijn er dingen die ik absoluut wel of niet moet doen? ik lees graag jullie ervaringen
Ik had t ook. Heel pijnlijk idd. Maar er is weinig aan te doen. Ik zelf had er 2 maanden last van. Toen werd t minder. Uiteindelijk met 32 weken ofzo was t weg.
Ook ik heb er last van gehad! En dat ging weg en werd BI! Maar..neta ls patrouschka vanaf week 30 werd het minder! Heb net zelf een topic geopend dat ik me lichamelijk zo super voel: bij zwanger zijn! Misschien dat het je opbeurd! Sterkte, ik weet hoe rot het is! ksu miek
Ik heb ook Ischias en het is idd niet echt prettig om te hebben. Bij mij verschilt het per dag. Ligt er ook aan hoeveel rust je jezelf gunt en hoeveel je tilt. Ik laat mijn man de wasmanden tillen en zelf vouw ik het op. Al kost mij dat al enorm veel energie om op de rand van de bank te zitten en als ware met een kromme rug de was op te vouwen. Daarna ben ik dus echt een wrak en loop ik als een eend te waggelen. Heb ook dagen erbij zitten dat ik nergens last van heb. Meestal voel ik als ik snachts wakker wordt al of ik de volgende morgen veel last zal krijgen. Dan wordt ik namelijk al wakker met veel pijn in de rug en dat betekend dat ik die dag toch teveel heb gedaan. Voornamelijk veel rust, weinig tillen, wel in beweging blijven en niet te veel/te lang zitten of stil staan. Probeer je energie te verdelen op de dag. Rugpijn kost namelijk alleen maar extra extra energie. Lage rugpijn heb ik eigenlijk vanaf dat ik ongesteld werd (13e jr) en is nooit overgegaan. Wel heb ik gehoord dat als je Ischias krijgt tijdens de zwangerschap je na de bevalling de rugpijn ook in 1x over kan zijn. Daar hoop ik dan maar op! SUCCES in iedergeval.