documentaires voor kinderen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door sydneys, 25 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Zijn er leuke nederlandstalige documentaires voor kinderen over de aarde, ruimte,natuur,....?

Zoontje vind zulke onderwerpen geweldig. We hebben er boeken van en hij onthoudt best veel. Weet dat sterren zonnen zijn, dat onze planeet de aarde heet. Dat de aarde en andere planeten om de zon draaien. Hij kan op de wereldkaart Europa, Afrika en Amerika aanduiden. Als je hem vraagt waar Afrika ligt krijg je als antwoord 'onder de schoen' :D Hij kan ook min of meer aanduiden waar NL en BE liggen.
    Vind de maan heel interessant,....

Hij is er dus echt graag mee bezig. Boeken hebben we maar documentaires in het Nederlands en in kindertaal zou hij dus ook geweldig vinden.

Iemand een goede tip?

2. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Ik dacht gelijk aan Freek in het wild, Freeks wilde wereld, Het Klokhuis...

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.570
    113
    Inderdaad Klokhuis maar Koekeloere past misschien nog beter bij zijn leeftijd.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Mijn dochter van 4 vindt huisje boompje beestje helemaal leuk. Is eigenlijk voor groep 3/4.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
  6. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Hoe oud is je zoon?

Ik dacht ook meteen aan Freek.
    Daar hebben we laatst ook een college van gezien. Daar vertelde hij voor een zaal over evolutie. Oudste vond dat geweldig interessant.

Klokhuis heeft een tijd terug een aantal afleveringen over het zonnestelsel gehad. Die waren ook echt leuk.

De buitendienst is ook een leuk programma in die richting.

En als verder iemand nog tips heeft voor een (bijna) 8-jarige met grote interesse voor natuur wetenschap en sterrenkunde .... :)

Oudste heeft bij een natuurdocu waarin iets teveel roofdieren voorkwamen een tijd terug vreselijk moeten huilen. Dus die doen we nu even niet. (wat op zich wel bijzonder is, want tekenfilms of games kunnen hem niet gewelddadig genoeg zijn)

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dochter hier vind TopDoks erg leuk... wel medisch gericht dus, maar met 2 leuke presentators die de vaart erin houden en leuke proefjes en testjes laten zien voor de kinderen.

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden.
    Morgen als zoontje naar schook ik ga ik ze allemaal opzoeken en kijken ofer iets leuks tussenzit. :)

Zoontje is net 4 jaar geworden. Vraag hem niet om een vierkantje te tekenen want dat is te moeilijk maar als hij zo doorgaat gaat hij binnenkort wel alle planeten kennen. Dit is echt zijn interesse. Erfelijk bepaald denk ik :D
    Ik wou eerst beginnen met de basis. 'Wij wonen in Nederland en Nederland ligt in Europa', maar dat werkt niet. Hij wil meer weten over de ruimte, planeten, kijkt graag naar documentaires op national geographic :p maar zet geen documentaire op op netflix, dan is het 2seconden later brandweerman sam maar dat is gezond voor die leeftijd :D

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Deel Deze Pagina