wie heeft ook promethazine gebruikt bij kindje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mejon, 26 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik vind het echt sneu voor je. Ik hoop dat je meisje snel wat beter gaat slapen.

2. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ja dat hoop ik ook.
    vandaag nog bij de osteopaat geweest en zij zei ook: probeer dit een paar dagen en gaat het goed dan probeer je steeds wat minder.
    het kan ook een klein zetje de juiste richting in zijn en dat ze dan zelf dat ritme op gaat pakken en beter gaan slapen.
    nu is het even fijn te kunnen slapen.
    en ze vond mara ook echt heel energiek en vrolijk.
    andere keren zei ze al dat ze chagarijning over kon komen.

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Sorry maar om eerlijk te zijn snap ik dan niet waarom je een topic opent op een forum als je jezelf bij negatief commentaar direct zo opstelt...

Het is jou kindje, je moet zelf weten wat je ermee wil, maar ik vraag mezelf af of dit het is? Ik zou persoonlijk geen oog meer dicht doen als mijn zoontje zoiets op zou hebben... En nogmaals, het is écht niet dat ik niet weet wat je doormaakt!

4. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    nou ik vroeg gewoon naar ervaringen.
    en dan weet ik ook dat ik negatieve reacties kan krijgen maar ik schrok gewoon van de reacties.
    en dat is vaak ook met geschreven berichten...ze kunnen anders bedoelt zijn dan dat ze op mij nu over komen.

maar jij doet alsof ik ze gif ofzo gegeven heb.
    als het zo'n gruwelijk middel is dan zou het toch niet meer verkocht mogen worden, dan zou het toch uit de handel zijn.
    en vroeger gaven ze misschien nog meer, zijn de hoeveelheden aangepast in de tussentijd.

5. LovelyDK

Ja vroeger gaven ze ook jonge jenever en rookte ze ook tijdens zwangerschappen! Je kan 'vroegah' toch niet vergelijken met nu? Wss waren toen de bijwerkingen zoals we ze nu kennen niet bekend!

6. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    toevallig werd ze net even wakker.
    dus in zo'n diepe slaap is ze niet.
    gewoon net als anders even aai over d'r bol en fiepje geven.
    alleen nu geen drama, gewoon weer lekker op d'r zij en slapen.
    maar wel ogen open enzo.
    ze is niet buiten westen ofzo.

7. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    wie zegt dat dat niet kan?
    sommige oude middeltjes werken soms beter dan wat er nu allemaal te koop is.
    niet alles is nu zoveel beter dan vroeger hoor!!

8. LovelyDK

Prima! Doe waar jij jezelf goed bij voelt...

Heel veel succes, hopelijk gaat je nachtbrakertje snel beter slapen!

9. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    even goede vrienden, wil niet kattig overkomen ofzo.
    maar ik vertrouw ook wel op de huisarts.
    als ik dat niet meer kan hoef ik nergens meer voor naar hem.

en dank je wel, het komt ook echt wel goed, maar nu is gewoon even het punt dat het nu even zo niet doorkan met de nachten.
    we lopen met z'n allen op de laatste eindjes, even bijtanken en dan gaan we er weer voor.

10. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Lekker doen wat je zelf wilt is mijn mening.

Ik snap alleen niet dat een moeder de risico's ook maar overweegt te nemen die in de bijsluiter staan van dit medicijn, maar dat is mijn mening. Geen haar op mijn hoofd die er aan zou moeten denken na de bijsluiter gelezen te hebben. Nooit dat ik mijn kind bloot stel aan dit soort middeltjes waar zulke enge dingen over bekend zijn.
    Sorry.

Ook ik ken iemand die dit middel heeft gebruikt en die kreeg trouwens heeeeel streng mee dat dit middel ABSOLUUT niet langer dan 1 week gegeven mocht worden en dat er absoluut nare ervaringen mee zijn. Dat de huisarts dit uit zichzelf ook liever niet voorschreef maar dat als ouders het zelf wilden en erachter stonden dat hij dit dan wel deed.

Ik vond het abnormaal dat zij het geprobeerd heeft. En het werkte trouwens hoor, haar kindje lag 7 dagen lang "heerlijk" te slapen. Moeders lag echter wakker in bed, bang dat er iets mis zou gaan. Zucht.
    Daarnaast was het meteen weer mis zonder dit middel, dan sliep ze weer hartstikke slecht.
    Tja, met zulke medicijnen op zou iedereen goed slapen denk ik. Het is meer een verdovingsmiddel dan een onschuldig slaapmiddeltje.

11. LovelyDK

Nee precies, ik ook absoluut niet vandaar...

En ik herken het zo erg... Mijn zoontje was ook een ramp! Die werd tussen 00:00 en 07:00 werd hij minimaal 4x wakker maar meestal zo'n 8 keer zeker... Hij dronk dan ook 4x120ml water op! Mijn ha vertelde me dat dit kwam door zijn oorproblemen en chronisch ontstoken neusamandel! Zijn neusamandelen zijn nu +/- 4 weken geleden eruit gehaald & hij heeft buisjes gekregen.. Toen ik tot 1.5 week geleden weinig verbetering zag en gewoon echt wist dat er wat moest veranderen ben ik Cold turkey gestopt met de flesjes en heb een 1 persoonsbed voor hem gekocht en warempel, meneer slaapt ineens super! Hij wordt nog wel wakker maar na even rechtleggen slaapt hij direct verder!

Heb je alle medische dingetjes uitgesloten? Zoals oren/neusamandel bijv?

12. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    "Ik snap alleen niet dat een moeder de risico's ook maar overweegt"
    de huisarts heeft me verteld dat ik me aan de minimale dosering moest houden en dat het maar tijdelijk gegeven moet worden.
    meer is ook niet de bedoeling.
    en de bijwerkingen: bij zowat alle medicijnen wil ik de bijwerkingen liever niet weten, daar wordt je vaak zieker van dan dat je bent.
    je kunt bijna overal de engste dingen van krijgen.

en dat wiegdood verhaal: als ze echt knock out in bed lag zou ik daar ook erg bang voor zijn, maar zo erg is het niet.
    ze slaapt nu gewoon lekker, maar ze wordt nog wel eens wakker en reageert nog wel op geluiden enzo.

13. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    haar oren zijn nagekeken ja. was allemaal goed.
    ik moet zeggen dat ze ook wel veel drinkt 's nachts.
    en ik had het er met mijn moeder nog over vandaag of ze misschien niet in het ledikantje wil.
    onze oudste hebben we met de 17 maanden in een juniorbedje gelegt.
    maar durf eigenlijk niet goed aan een groter bed omdat ze al zoveel wakker wordt en bang ben dat ze er dan steeds uit komt.

14. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Mejon: Maar je kunt toch niet de hele nacht bij haar kijken? Wie weet heeft ze wel hele diepe slaapdippen hoor, dat kan.

En ik heb mijn zoon nog nooit medicatie gegeven waar vreemde/gevaarlijke bijwerkingen bij zijn. Jij doet het net overkomen alsof dit een medicijn is net als alle anderen, maar dat is echt niet zo hoor. Dit is een heel zwaar medicijn en ik weet niet of je zoiets aan je kunt moet willen geven, ook niet bij zoveel slaapklachten. Dan zou ik liever alle andere dingen 100x proberen of me er gewoon bij neerleggen dat de nachten kut zijn (en hier andere oplossingen voor vinden) dan het geven van dit medicijn.

En dit is echt geen aanval jegens jou, echt niet. Maar ik snap gewoon niet dat je dit risico wilt nemen. Hoe klein het risico misschien ook is..

15. LovelyDK

Probeer dat snachts drinken weg te gaan laten , dat heeft hier echt heel veel goed gedaan! Ik ben echt tegen huilen, maar hier was het snachts om half 3 letterlijk 5 min huilen en het was klaar! En dan niet overstuur oid want dat vind ik not done... Misschien kan je het proberen...

16. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik ben blij voor je dat t werkt! Eindelijk rust voor jezelf en jullie kindje!
    De huisarts heeft hiervoor gestudeerd en zal nooit iets voorschrijven waarvan hij de werking niet kent.
    persoonlijk komt het me idd over als een heftig middel, maar ik geloof dat het voor kindjes in een aangepaste dosering gegeven wordt. ik heb zelf ook een kindje met doorslaap problemen waar ik de oorzaak niet zo goed van weet. Maar prometazine raak ik zeker niet aan. Maar jullie geval was toh echt stukken vervelender en heftiger en op een gegeven moment ben je ten einde raad. en als je kind zo vaak komt als de jouwe is dat echt niet meer voor de lol!
    Ik persoonlijk heb al moeite met het geven van kindival. Heb het wel in huis maar nog niet gegeven... het blijft toch een kunstmatig ingrijpen en dat doe ik liever niet. Als heeft kindival geen bijwerkingen vlgs de bijsluiter.
    Ik vind de promethzine dus wel eng, maar neem anders nog eens contact op met de huisarts voor al je vragen of zoek op google naar informatie?

17. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ik heb wat dat betreft alles ook wel geprobeerd hoor.
    maar ze geeft ook echt niet op....al moet ze uren krijsen, ze gaat door.
    wij denken dan: nu moet ze toch echt kei moe zijn, maar nee, ze blijft aan de gang.

ik ga gewoon wel weer kijken of ik andere dingen kan bedenken om haar zover te krijgen.

pff de reacties zijn best pittig, voel me beetje een slechte moeder nu.
    kun je zien hoe wanhopig ik ben....

18. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland

Aande andere kant het zou niet de eerste ha zijn die een fout maakt ....
    Ik vind het een nogal zwaar middel voor zo´n klein kindje.

19. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ik zal nog eens informeren. zal morgen wel eens bellen.
    bij de apotheek deden ze er ook heel normaal over en ik had mara ook bij.
    ze zei nog: als je het alleen geeft voor de nacht dan heeft ze er overdag geen last van dat ze suffig is.
    dan slaapt ze gewoon goed.

dus tja, ik ging niet van het hele slechte uit moet ik zeggen.

20. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Nee je moet je geen slechte moeder voelen hoor! Een slechte moeder laat haar kindje (in mijn ogen dan, voordat ik nu iedereen over mij heen krijg) uren lang huilen in zijn bed en gaat er gewoon niet naartoe. Jij maakt je zorgen en probeert gewoon een oplossing te vinden.
    Maar dit middel vind ik gewoon een doodeng middel en wat net al gezegd werd: het zou niet de eerste huisarts zijn die een fout maakt. Overal worden fouten gemaakt en ook niet huisartsen zijn overal van op de hoogte hoor!

Deel Deze Pagina