ik zou je toch aanraden eens contact op te nemen met een orthopedagoog. wij vonden het in eerste instantie ook helemaal niets! maar we konden er heel fijn ons verhaal kwijt en stelde ons in staat om het probleem met andere ogen naar het probleem te kijken. ze heeft ons niet de oplossing gegeven,maar uiteindelijk wel tot de oplossing geleid puur door onze neuzen een andere kant op te zetten. en ik denk maar zo: baat het niet schaadt het niet.
nou, ik ga naar bed. ik ga morgenmiddag proberen haar in het juniorbedje van de oudste te laten slapen. en ik ga eens kijken naar een eenpersoonsbed voor de oudste en proberen of de tijd rijp is mara in het juniorbedje te leggen. misschien dat ze rustiger wordt als ze niet tegen die spijlen aan kijkt.
sterkte met jullie meisje! Verder totaal geen aanval of iets, maar ben gewoon niet zo´n fan van zulke middeltjes.. al begrijp ik maar al te goed wat slaapgebrek met een mens kan doen. Op een gegeven moment zaten we hier ook in een cirkeltje van vermoeidheid en daardoor ongezelligheid.. hoop dan ook dat nr 2 straks wat minder slaapproblemen heeft als zijn grote zus.
dat kost helemaal niets weet niet welke organisatie bij jullie het cb doet. maar hier gaat het via icare. die hebben ook een speciale 24 uurs hulplijn en die kunnen wij ook bellen voor een afspraak met de orthopedagoog. je kan het ook via de huisarts doen. maar kost dus niets.dit is gewoon een algemeen iets wat aangeboden word. het is ook hooguit 3 of 4 gesprekken ofzo. maar het kan je een heel fijn inzicht geven. succes met alles.
Mejon, mijn zoontje heeft een jaar bij mij in bed gelegen en is probleemloos overgegaan naar zijn 1 persoons brandweerbed! Hij is er nog nooit uitgeklommen... Misschien idd een idee om te proberen. Ik ben toen ook echt overal met mijn zoon geweest, van osteopaat tot homeopaat en t hielp allemaal niks
ik denk dat ik vandaag toch op pad ga voor een eenpersoonsbed voor de oudste zodat ik mara in het juniorbedje kan leggen. mijn man en ik hadden het er gisteren nog over en marly was ook 17 maanden toen ze in het juniorbedje ging. zij wilde ook niet in het ledikant als was het wel de eerste week ellende met uit bed komen. maar het is het proberen waard.
Beste Mejon, je wordt niet aangevallen, maar gewaarschuwd, dat is heel wat anders! Ik snap je frustratie heel goed hoor! Waardeloos is het als ze niet slapen willen 's nachts! Het is alleen een heftig middel voor een dreumesje. Ik vind middelen met een sederende werking niet geschikt voor kinderen. Ik ben ook voorstander van het kijken naar de oorzaak van het slechte slapen. Dit middel neemt die oorzaak niet weg; zodra je stopt zal het slechte slapen weer terugkomen hwsl. Een orthopedagoog wordt gewoon vergoed als je een verwijzing hebt. Sterkte ermee!
Dit herken ik. Mijn zoontje had dit ook met 14 maanden, als hij z´n ledikant al zag, was het al brullen. Van 14 tot 21 maanden heeft onze zoon tussen ons in gelegen. Daarna over op een groot bed, nooit geen problemen mee gehad. Zoals je beschrijft dat het echt krijsen is ´s nachts, dat kan toch niet goed zijn, dan is er toch wat aan de hand.
ja maar wat? lichamelijk zijn er geen zware dingen gevonden. het is steeds maar gissen van: zal ze hier misschien last van hebben of kan het dat niet zijn. maar we weten uiteindelijk nog steeds niet wat er nu is. ze heeft vanmiddag voor het eerst in het juniorbedje geslapen en dat heeft ze heel goed gedaan. ze heeft 2 uur en 45 min. geslapen en toen ze wakker werd riep ze: mama. de laatste tijd in haar ledikant nog sliep ze met wat geluk 1 uurtje en misschien 1,5 uur. nu ligt ze ook weer in het juniorbedje, dus we gaan maar proberen of dat het bedje haar meer rust geeft zo.
Fijn dat het slapen vanmiddag goed ging; alleen vind ik het wel een heel lang middag"dutje" van bijna 3 uur!
normaal is volgens mij tussen de 2 en 3 uur (gemiddeld). dus eigenlijk heeft ze het wel heel netjes gedaan volgens mij.
tjonge tjonge tjonge zeg, iedereen mag natuurlijk zeggen wat hij er van vind maar vind wel dat het wat milder mag, wij staan niet in haar schoenen en weten niet hoe radeloos ze is en natuurlijk heeft iedereen wel zijn verhaal over slapenloze nachten maar ook iedereen ervaart dit weer anders en gaat hier op zijn manier mee om. en om haar zo aan te vallen op het feit dat ze dat middeltje geeft aan haar dochtertje dat gaat echt nergens over , lijkt me dat de ha dit echt niet voorschrijft als dit kwaad kan ,zeker omdat ze hier meerdere keren over heeft gebeld ,en ja ik weet wat het is want ik ben zelf werkzaam in de zorg . even met een persoonlijke noot ik zal dit zelf denk ik ook niet snel geven omdat het idd een sederende werking heeft maarja mijn kinderen hebben geen slaap problemen(even afkloppen) dus ik weet niet hoe het voelt om zo radeloos te zijn............
Misschien moet je je even in dit middel verdiepen voordat je dit soort dingen zegt? Dit middel kan wel degelijk kwaad, en geloof mij: ook huisartsen schrijven verkeerde middeltjes voor. En ik geloof dat iedereen hier nu al 10x gezegd heeft dat het niet aanvallend is bedoeld naar TS maar meer waarschuwend en alarmerend. Ik vind het niet meer dan logisch dat mensen hier best heftig op reageren, het is namelijk ook een heftig middel.
lief dat je het van mijn kant kunt bekijken....ik hou ook niet van die middeltjes, maar omdat we alle 4 op zijn na zo'n lange tijd van slecht slapen wilde de ha dit wel voorschrijven om allemaal bij te kunnen tanken. en ik vertrouw wel op mijn ha....als dat niet meer kan... ik weet dat ook een ha een fout kan maken, maar ik heb wel gezien dat ze in de ochtend echt nergens last van heeft, dan is het al uit haar. staat ook in de bijsluiter, werkt 2 tot 8 uur. maar goed, nu proberen we het juniorbedje. misschien dat ze zich dan niet "opegsloten"voelt ofzo.