wie heeft ook promethazine gebruikt bij kindje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mejon, 26 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amanda81

Amanda81 Lid

9 jul 2006
    15
    0
    0
    Heb het topic net even doorgelezen met verbazing.. Ik herkende veel van je verhaal van extreme slapeloosheid. Helaas heeft onze dochter hier ook 2 jaar last van gehad! Zij heeft toen ook promethazine drank gehad van de huisarts. Tuurlijk grijp je niet meteen naar medicatie voor je kind, maar als er echt geen andere mogelijkheid is en je zelf eraan onder doorgaat dan kan het tijdelijk een uitkomst zijn.
    Ik ben het totaal niet eens met de "overtrokken" reaktie over het gevaar van het middel.. Het is echt niet waar dat je kind er helemaal "stoned" van wordt! En ze reageren echt nog wel allert. Het geeft het kindje alleen wat meer rust. Ik weet zelf maar al te goed wat het middel doet, omdat ik het zelf al jaren gebruik. En geloof me je wordt er echt niet raar van, zeker niet in de kleine hoeveelheid die een kind voorgeschreven krijgt. Ik heb zelf een medische achtergrond en zou het middel echt niet gebruiken als het zo levens gevaarlijk was als hoe het in dit topic beschreven wordt.

Onze meid heeft het drankje niet lang gebruikt, omdat ik het er met geen mogelijkheid in kon krijgen, zij vond het ontzettend vies.
    Wij zijn bij haar overgegaan om melatonine en dat werkt voor haar ontzettend goed. Misschien zou je die optie nog eens met je huisarts kunnen bepraten.

Ik wil je er in ieder geval heel veel sterkte mee wensen!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Amanda: probleem is alleen dat er vaak niet echt goed gezocht wordt naar oorzaken van het slechte slapen. We heben een clubje onder algemene clubs en daar is nu net het 3e kindje dat toch echt behoorlijke oorklachten blijkt te hebben. Daar kom je dan dus achter als je kind al een jaar geweest is.
    En bij ons bleek een allergie dwars te zitten. Werd door CB en huisarts weggezet als pedagogisch probleem, maar nu we de allergie en eczeem onder controle hebben, slaapt Thirza ineens hardstikke goed! (Nog maar 1 keer per nacht wakker, omdat ze dan schreeuwende honger heeft: is ws de opgelopen groeiachterstand wat aan het inhalen, want heeft binnen een maand tijd al 2 keer een groeispurt gemaakt nu).

Dus als je nog niet echt alles en alles gecheckt of geprobeerd hebt, zou ik persoonlijk niet naar dit middelt grijpen: eerst maar eens zien of je een OORZAAK kunt achterhalen en pas als dat helemaal niets oplevert, dan zou je nog eens kunnen nadenken over dit middel. Maar er zijn dus een hoop dingen die minder schadelijk zijn, die nog te proberen zouden zijn, als ook homeopathie, en wat ik TS even ge-PBt had: allergietest bij een bioresonantietherapeut. Om maar wat te noemen.
    Ik zou persoonlijk dit middel echt niet gebruiken: in hogere doseringen wordt het als anti-psychoticum gebruikt en ik vind het een slechte zaak als een bepaald middel ingezet wordt vanwege de bijwerkingen... (wat gebeurt als je promethazine als slaapmiddeltje gaat gebruiken).

3. Amanda81

Amanda81 Lid

9 jul 2006
    15
    0
    0
    Tuurlijk is het als eerste belangrijk om lichamelijke oorzaken uit te sluiten! Maar als ik de berichten van Merjon lees, dan heeft zij alles geprobeert om de oorzaak voor de slaapstoornis te ontdekken. Maar is er tot dusver geen aantoonbare reden voor gevonden. Er zijn ook kinderen die "gewoon" te druk zijn in hun hoofje om in slaap te kunnen vallen. Ik ben van mening dat als dat te lang duurt en het gezin er dusdanig onder te lijden heeft, dan kan promethazine tijdelijk een oplossing bieden.
    Zoals Merjon al aangeeft is ze ook van plan om het maar tijdelijk te gebruiken en zal zij vast door blijven zoeken naar een andere oplossing voor hun dochter.
    Overigens promethazine is geen antipsychotica!! Maar een antihistaminica. Promethazine wordt ook niet als antipsychotica voorgeschreven, maar soms wel ter versterking van antipsychotica. Echter is dat een compleet andere dosis dan die een kindje krijgt voorgeschreven.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Het is geen kritiek hoor, maar als mijn zoontje zo lang slaapt 's middags slaapt hij niet goed meer 's nachts.
    Hier nog een goede ochtendslaap en om 15.00 uur nog een uurtje, 1,5 uur. De laatste week wil hij niet meer naar bed 's middags.

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ja maar een goede ochtendslaap en dan smiddags nog een van 1.5 uur komt toch zowat op t zelfde uit?
    Mijn zoon slaapt vanaf dat hij een maand of 10-11 was nog maar 1x maar dan wel altijd ruim 2 uur

6. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Wat is normaal? Elk kindje heeft een andere slaapbehoefte. Mijn zoontje slaapt nog maar 1,5 uur en 's nachts ook maar 10 uur. En meestal is dat genoeg.

7. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ik prijs dit middel niet aan, maar wel fijn om een minder "heftige" reactie te lezen.
    het gaat idd om heel weinig dat ze maar krijgt en de eerste keer dat ik het gaf vond ik het wel eng, maar toen ik merkte dat ze nog wel wakker werd (maar zoveeeeel minder, nu maar 1x avond en 1x nacht) en ze overdag zoveel energieker en vrolijker was, dacht ik wel dat die kleine meid er ook wel wat mee geholpen was.
    ook haar breekt dat natuurlijk op....
    ik wilde haar vanavond zonder iets naar bed doen, maar heb toch heel weinig gegeven, de helft van wat de huisarts opgegeven heeft, omdat ik wil zien hoe het dan gaat en als dat goed gaat, dan geef ik morgen denk ik niks om dat te checken.
    mijn bedoeling was idd om even een rustmoment in te lassen voor ons allemaal, maar zeer zeker wel door te gaan met zoeken naar een andere oplossing.

ik weet dat alle berichten goed bedoeld zijn, maar mijn man zei ook: het doet ons allemaal, ook mara, wel goed.
    we knappen de laatste dagen echt op en zijn weer een veel leuker en uitgerust gezinnetje, zoals we eigenlijk horen te zijn.
    dat was er al een hele tijd niet meer.
    ik ga kijken voor een allergietest om zo ook op dat vlak dingen uit te sluiten en ga informeren bij een homeopaat.

ze is nu weer goed naar bed gegaan en ik ben benieuwd hoe het vannacht gaat.
    ze heeft nu maar weinig gekregen van dat spul, en het helpt heel goed tegen haar hoest.
    daardoor slaapt ze ook veel rustiger.

8. jaybrad

jaybrad Nieuw lid

13 mrt 2010
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi,

wij hier precies hetzelfde gehad met onze jongste..ook al van alles geprobeerd..
    wij zijn op een gegeven moment bij een magnetisuer beland..en die man heeft wonderen vericht..
    misschien is dat eens een optie?

heb je het bedje al eens aan de andere kant van de kamer gezet?
    en als je dan toch iets wilt geven zodat ze wat slaperiger wordt..je hebt ook van valdispert speciaal voor kinderen..

succes

9. zogelukkig

Mijn ventje is wel bijna een half jaar jonger.
    Als ik hem te laat op bed doe 's middags of te lang laat slapen, dan slaapt hij 's nachts veel minder goed. Logisch ook.
    Overdag is hij meestal 10 uur wakker.

10. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Zo logisch is dat niet hoor. Het is juist bewezen dat als kinderen overdag goed slapen (dus vrij lang) het meestal zo is dat zij 's nachts ook goed slapen.

11. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Dat wou ik net zeggen.. Het is algemeen bekend bij baby's dat hoe beter ze overdag slapen, hoe beter ze 's nachts slapen! En die paar maanden verschil maakt ook niet uit, mijn zoontje slaapt soms 1.5 uur en soms 4 uur smiddags in 1 ruk sinds hij een maand of 10-11 is

12. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ze heeft gister de helft van de aanbevolen hoeveelheid gehad en is 4x wakker geweest. even slokje drinken, fiepje en slapen.
    viel me absoluut niet tegen!!!
    al zou het zo zijn zonder dat spul dan kan ik daar best wel mee leven tot ze het beter gaat doen.
    is heel anders dan 8 tot 15x en vaak nog drama en geschreeuw en gekrijs!!
    ben al heel tevreden nu.

13. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    valdispert heb ik al geprobeerd, heb ik ruim 2 maanden gegeven maar niet 1 nacht is het beter gegaan.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn dochter is bijna een jaar ouder als jouw zoon en slaapt meestal van 12 tot 3. Wanneer ze dit overslaat, of maar 1 uurtje slaapt is het s´avonds ook drama.

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hier precies hetzelfde, Als meneer overdag 2-3 uur slaapt gaat het snachts perfect, slaapt hij minder is het snachts ook drama.

16. zogelukkig

Hij slaapt sowieso 's ochtends 2,5 uur. In totaal slaapt hij 14 tot 16 uur per dag.

17. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    Hier heb ik het ook gebruikt bij mijn zoontje dit was omdat hij na een operatie angst problemen had en dus niet goed meer sliep veel huilen en krijsen. Wij hebben ook maar 2 ml per keer gegeven en dit ongeveer 3 maanden gedaan hebben dit wel langzaam afgebouwd om zo weer goed zelf te gaan slapen. Wij hebben dit middel van de kinderarts gekregen omdat wij dus echt een oververmoeid en angstig kind hadden.

18. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    nou, de osteopaat zei vrijdag nog tegen me dat ze het wel even een goede oplossing vond om allemaal weer uit te rusten en ons beter te gaan voelen.
    mara is ook angstig, daarom krijst ze ook vaak, maar ze zeggen dat kindjes die met kiss syndroom geboren zijn ook heel gevoelig zijn voor allerlei invloeden.
    woensdag moet ik met haar naar de kinderarts.
    ik weet dat dit middel het probleem niet oplost, maar ze heeft 2 dagen 2 ml gehad en 1x de helft en op de helft werd ze "maar" 4x wakker zonder te krijsen en drama te maken.
    misschien dat dit middel haar wel langzaam in een beter slaapritme kan helpen.
    en zo niet.....kinderarts moet haar maar op verschillende dingenm testen, allergie ofzo.
    maar voor nu is het even prettig dat het wel lekker gaat allemaal hier thuis.
    mijn moeder zei vanochtend: wat is ze vrolijk, zo'n blij kindje! ze was eerst ook wel vrolijk maar ook hele driftige en huilerige momenten.
    die zijn nu zeldzaam.

19. zogelukkig

Je zal me wel een ouwe zeur vinden, maar het is goed bedoeld: middelen met een sederende werking gaan je kind niet helpen in een gezonde slaap en goed slaapritme te krijgen. Ze krijgen erdoor een heel onnatuurlijke slaap, Jingels heeft het dacht ik al uitgelegd. Daarom KAN het middel ook gevaarlijk zijn; jonge kinderen, ook ouder dan 1 jaar kunnen er in coma van geraken.
    Ik snap je probleem, maar ik zou het dan liever in de alternatieve hoek zoeken; een homeopathisch arts kan een middel samenstellen puur gericht op Mara zelf, dat is heel wat anders dan een antihistaminicum met als bijwerking sufheid en slaperigheid.

20. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    nee vindt je geen ouwe zeur.:p

ik wacht even de kinderarts woensdag af en even kijken wat die zegt of voor mekan betekenen.
    ik heb al een homeopaat gevonden waar ik heen kan, dus als de kinderarts niks doet dan maak ik een afspraak bij die heomeopaat.

iemand had me een bericht gestuurd dat hun kindje na een tijd dit spul gebruiktte hebben hun kindje het ritme wel te pakken had.....
    dus tja, ik weet ook niet.
    hoopte daar ook een beetje op.:)

Deel Deze Pagina